SÅ SØTT! – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Elisabeth Kvalvaag

 

VÅREN er tiden for å finne frem noe flere skjørt, gjerne noen lettere kortere varianter, aaalt etter smak og behag. Husk at det tydeligvis er tykkelsen på strømpebuksa som forteller hvor tøff du er, ikkje lengden på skjørte….? Jepp, det er DET eg har hørt! Ser jo unge jenter har på seg det korteste skjørtene midtvinters, uten strømpebukser!!! SHIT! De må være tøffe de!? Eheee….NEI! Jaja, korte fine vårskjørt ER skjønt
og spesielt på de små 🙂

Skjørtet på bildet er strikket i Lille Lerke sammen med en tynn tråd av Lingarn. Det er i grunnen ganske lurt da det er 0 bevegelse i Lingarn! Det vil jo si at skjørtet siger ikkje. Ellers så hadde det også blitt fint med et skjørt kun
i Lingarn. Eg babler mye om lingarn, er det “ekte”, eller 100% da, lingarn kan det virke litt “tørt”? Men, eg syns det er en deilig kvalitet å bruke når det er varmt. Burde absolutt fått meg en luftig Linkjole…..Mmmm

 

FRIDASKJØRT
Bildet over
Fra str 9 mnd til 12 år
Norsk og Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Elisabeth Kvalvaag

 

Et enkelt skjøt i perlestrikk, deilig! Bruk garn etter årstiden, eller strikke flere!
Ja, da har du jo skjørt for hele året 🙂

 

 

LILLE SNØFNUGGSKJØRT
Fra str 2 til 12 år
Norsk strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

*Ler* Det ble en litt lang dag i går så det ble ikkje noe mer her på bloggen, men det ble jo litt shopping på Snap da haha Det som var, eg var jo hos legen kl 13, selv om det bare var meg og 2 andre så tooook deeeet tiiiiid. Han før meg var inne en halvtime + timene var forskjøvet, eg var også inne over en halv time – Ikkje fordi det var veldig nødvendig, men fordi me skravla. Fornyet reseptene mine + me snakket om alle prøvene eg tok her for litt siden. Bortsett fra det der galledrittstyret så er eg jo veldig frisk og rask (<—alt er relativt på det siste der haha)

Han spurte hvordan det gikk og eg svarte at hendene plager meg litt ennå. Fortalte om denne Persille/Eddikdrikken eg drikker på og at hendene var blitt mindre stive. Da sa han at eg kunne få vanndrivende av han! Siden persillegreiene funket viser jo bare at det ER en del vann som må bort. Dessuten har han jo nå tatt alt av prøver også på underliggende årsaker som kan forårsake vannansamlinger – og ALT var bra! Noen som kan forårsake hovne hender etc er jo f.eks hjertesvikt, ødem etc. Men så lenge alle de prøvene var SUPRE som han sa kunne han gi det til meg. SÅ ja, her sitter eg, sa 1 time etter inntak og har sprengt blær for 2.gang *humrer* Tabletten burde ikkje tas senere enn kl 09:00 om morningen og man burde belage seg på en travel dag 🙂
Disse tablettene skal eg bruke max 5 dager. Resten kan ligge i skapet hvis og om behovet skulle
dukke opp igjen ved en senere anledning 🙂 Krysser fingrene for en god effekt.

Vel vel, etter legen svippet eg innom en lekebutikk!! Planen var smååå hvis fjær og magneter, gikk ut med 3 bokser glitter…Jaja….Videre en tur til Europris, der fikk en nå i allefall MASSE fine og brukanes blomsterpinner
i forskjellige lengder + en god ståltråd. Såååå svippet eg innom Rema og såååå kjørte eg til Amira sin jobb.
Der “hang” eg en times tid frem til hun var ferdig. SÅ ja, dagen føk av gårde vettu for når eg kom hjem ble det bare litt mat før eg ramlet rett ned i perleboksene igjen!. Kwellen brukte Amira og eg på kos og serie ♥

Ja du? I dag trekker eg et par vinnere som hver skal få noe av min perlekunst! Woop Woop (humrer) Har du lyst på noe koselig/morsomt? å pynte med til påske kan du svippe innom HER å bli med. Kårer 2 vinnere i kwell 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Tissetrengt Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg