“Safe at home” Teppe – MAGISK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Margaret Holzmann

 

Selv om eg ikkje har prøvd meg på dette teppe så er eg ganske sikker på at eg kan love deg et magisk strikketøy! Studér det da! Strikker litt den veien og så den andre veien, så ja! Dette kan holde deg busy i mange deilige strikketimer ♥ Eg tror faktisk eg er nødt til å plukke med meg denne oppskrifta, og hvem vet?
Kanskje det kommer et teppe på en strikkepinne nær meg i umiddelbar fremtid?

Fra nå av og frem t.o.m 11.april (altså i morgen) får du $1 i avslag og du vet:
Noen kroner her og noen kroner der 🙂

 

 

 

Designet av Margaret Holzmann

 

Ok, la oss nå si at du er heelt tom for enkeltnøster eller restegarn og må ut å shoppe. Kanskje du MÅ ut å kjøpe et extra brød og et par melk i morgen? Er du med? Kanskje du handler på Coop Obs f.eks? DAAA kan du snike noen nøster, tja sånn 36 stk inni mellom handlinga! *humrer*! På Obs har de nemmeligen et DEILIKT garn: MJUK ♥ Orginalt strikkes jo teppet i merino og hvis du vil gjøre det samme kan du f.eks velge deg garnet FØN fra Mjuk! Meeen, Mjuk har også et av mine favorittgarn i helt ny forkledning: VESTAVIND! Mmm det er jo gode gamle Østlandsgarnet 🙂 Dette er et utrolig deilig teppegarn, har strikket ganske mange tepper i akkurat det garnet
og de lever i beste velgående 🙂 Hvis du nå IKKJE skal på Obs, eller ikkje har en Obs butikk
i nærleiken kan det også klikkes hjem HER og HER 🙂

Teppet består av 12 farger og du trenger ca 250 m i hver farge,
altså 3 nøster hvis nøster ligger på ca 100 m pr 50 gr 🙂

 

SAFE AT HOME BLANKET
Bildene over
Str 140 cm X 140 cm

 

 

* * * *

 

Langfredag….Hmm…jammen godt det skal bli med en extra laaang fredag for eg har en del eg har lyst å gjøre!! Eg rydda kjøkkenet i natt før eg la meg og da kan eg krysse ut det. Siden det er helligdag skal eg heller ikkje gjøre noe annet enn KUN det eg vil selv. Dvs “ting” som eg kan KOoOSE meg med! Eg også trenger dager der alt annet kan vente uten at eg MÅ noe hele tiden, i dag er en sånn dag! Skal kun en kjapp tur innom badet å vaske natta ut av øynene og freshe meg opp litt for eget velvære, der etter skal eg benke meg ved spisebordet å perle! I dag har eg intet annet valg enn å sitte ved det store bordet for eg skal perle STORT! Jepp, nå føler eg meg trygg på den strykinga og satser på at det går bra! Eg skal sette sammen 8 plater…så ja, det blir ganske stort!! Når Europris igjen er åpent MÅ eg kjøpe ei sånn oppbevaringskasse i plast som eg kan oppbevare disse julefigurene i tror eg. De må ha en trygg og ren plass hvor de kan ligge å vente på jula 🙂 I år blir det definitivt en anderledes jul: “Det var i året 2020 da pandemien herjet at Hama Perlene overtok styringa når det gjaldt julepynt…!” *ler hjertelig* Mens eg sitter der ved spisebordet å koser meg skal eg plugge i AirPodsa å kose meg med hele 2 episoder av Harm&HegsethDe 2 der ass, ja de får nå i allefall MITT humør til å gå i taket!! Var faktisk innom en annen podcast for noen dager siden og eg koset meg faktisk da også, det var den med Einar og Jan Thomas 🙂
Filler`n ikkje verst den altså 🙂

Men du!!! I dag skal eg trekke hele 10 vinnere i Give Awayen eg har sammen med Helen Olsen!
Kjole-Give Awayen vettu! Har du ikkje blitt med ennå har du fortsatt muligheten, eg trekker i kveld en gang.
Svipp innom HER og bli med 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG DU OGSÅ!
KOS DEG OG NYT DEN!
Det har du så absolutt fortjent!

 

 

 

Go`klem fra ei stadig like optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Fyttikatta for et teppe !!!
      Jeg bare må kjøpe det mønsteret.

      Ønsket deg en fortsatt fin påske.

      Klem fra Tebasile

    2. Så morsomt ut ! Oppskrift trenger jeg ikke, har tegnet det av, og masse forkjelligfarget garn i skapet. både gammelt Østlandsgarn , og tilsvarende fra OBS. Får ta et hus av gangen, som et avbrekk fra pågående prosjekter 🙂

Siste innlegg