SE MIN KJOLE – Strikkeoppskrift

Designet av Siga Lagamta

 

Kjoler som dette gjør meg GLAD – En kjole, eller tunika blir det vel muligens, som stopper litt over kneet, veeel….Finnes det noe bedre å svinse rundt i egentlig? Ja uten om ei alt for stor og god pysjbukse? Anyway, eg blir så glad når eg finner nye kjoler, siden eg ga bort en av mine deilige selvstrikka Tunika nylig til Kirkens Bymisjon har eg nå i allefall plass til minst en til på hylla mi. DET er fordelen med å rydde, da kan man strikke nytt, ikkje det?

 

 

 

Designet av Siga Lagamta

 

Når eg finner kjoler som dette ser eg vekk fra mønsteret, er jo ikkje nødvendig å ta det med seg om man ikkje liker det. Liker eg fasongen på kreasjonen, ja så er det det viktigste 🙂 Denne er strikket i 2 typer garn, et ullgarn som er typ 100 m pr 50 gr og så en tynnere følgetråd som Dette F.eks.- det er tynn SuriAlpakka, dvs at denne kjolen blir nok av den gode varme sorten 🙂 Om eg skulle ha strikket denne kjolen for å bruke nå, ja da hadde eg nok valgt en annen variant/kombo. Siden oppskriften har mange størrelser og ca 1 m i forskjell på overvidden fra den minste til den største størrelser er det alltid en størrelsen som passer basert på garnet du velger 🙂 Ikkje sant? Først om fremst falt eg for selve kjolen, men eg hadde nok ikkje strikket den så pass varm som dette 🙂 Fin er den, absolutt!

 

 

SCHLÖSSEL DRESS
Bildene over
Str opp til 170 cm i overvidde

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

IKKJE SANT!?! I dag skinner sola og DET hadde de ikkje meldt til denne helga! De hadde faktisk meldt det beste været i går…det var jo derfor eg var på langtur...men, men eg er jo glad for at eg ble ferdig med det planlagte Påske Kwiss innlegget  for da kan eg slappe av i dag 🙂 For å si det sånn, eg KJENNER eg var på tur i går…vet ikkje hvor lurt akkurat det var bortsett fra at eg fikk mange fine bilder…nå føler eg jo at ryggen har krøpet opp
i nakken!!
Dib er ute å kjører så han skal svippe innom mor mi å hente en sånn muskelkremgreie,
satser på at den kan “ta” det litt.

Ellers kan dagen bli ganske fin den, eg sitter her barføtt med skyvedøra helt oppe og sola skinner! Håper på noen flere varmegrader fordi eg har en diger Sukkulent som er drittlei av å være inne! Det er på tide at den kommer seg ut, den trives overhodet ikkje inne ser det ut for. Satte den ut i fjor vår og den sto heeelt til det ble nattefrost. Den var enorm da eg tok den inn, men det varte ikkje lenge før den begynte å drysse. Den er fortsatt fin, men det skal bli spennende å se om den henter seg inn igjen 🙂

 

 

 


Dette er dagen eg kjøpte den – mars i fjor

 

 

 

Midt på sommeren i fjor, den stooorkoser seg ute….

 

 

…NÅ er den virkelig drittlei av å være inne! Når gradene slutter å gå under 10, ja da tror eg bare eg lemper den ut 🙂

 

 

Men ok, på tide å freshe litt opp og få gang på denne søndagen 🙂
Fikk du ikkje med deg PÅSKE KWISS innlegget i går? Vil du blir med på Påske Kwissen som starter til helga igjen, da bør du få med deg DETTE.

 

 

 

KOS DEG OG LAG
DEG EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Nydelig kjole den der!! Og finnes ikke noe bedre enn å gå i kjole, det skal JEG skrive under på. Uansett vær, uansett årstid. Ja…bortsett fra pysj-bukser da, men det passer ikke over alt 😀

Siste innlegg