SE PÅ DISSE KJOLENE DA!! – Strikkeoppskrifter

Designet av Gudrun Johnston

 

Ååå du kan trooo eg har ventet på oktober! Da blir nemligen disse deilige kjolene lagt ut! De som liker å starte nede på en kjole, genser etc blir nå lykkelige; Alle disse 3 kjolene starter nede, selv fortrekker eg å starte oppe, men eg kan fint “ofre” meg for en av disse! Problemet eg møter på når eg starter nede er jo egentlig kun min egen feil (vil eg tro) fordi eg ikkje har vært så opptatt av strikkefastheten i høyden….Er i grunnen viktig den også….
Eg får ALLTID for langt bærestykke. Men, nå har eg ikkje lest oppskrifta ennå så kanskje eg på en enkelt måte kan snu denne kjolen? Opp ned liksom? Tja, umulig 🙂 Uansett, kjolen strikkes i et garn eg lenge har ønsket
å anskaffe meg: Jamieson & Smith. Da må eg i så fall renske ut ETT rom i garnhylla mi for ellers har eg ikkje plass….Flere hyller er ikkje aktuelt!

 

HJARTA
Bildet over
Fra 82 cm til156 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Gudrun Johnston

 

Nesten samme kjole, litt anderledes mønster + høy hals

 

ELSK
Fra 82 cm til 156 cm i overvidde

 

 

 

 

 

Designet av Gudrun Johnston

 

Denne! Dette var jo absolutt den tøffeste! Helt i mi gate 😀

 

SOORIK
Fra 82 cm til148 cm i overvidde

 

 

Eg har bare tenkt oktober, men nå har eg sjekket litt nærmere….Hvis eg ikkje tar helt feil er det 14.oktober disse blir publisert!! Tja, det er jo 2 uker til, men man kan forhåndbestille/kjøpe mønsterne da! Juhuuu tenkt det du;
Alle disse 3 deilige kjolene samlet mellom 2 “permer” + mye annet småsnadder 😀 Hvis du er like gira som meg klikker du deg inn HER og gjør det som kreves 😀

 

 

* * * *

 

 

Fredag….Hmmm kanskje eg skal ta å moppe gulvene?? Litt må vel handles også, usikker på om eg gidder bli med på det i dag. Sitter å vurdere om eg skal ta hele helga for meg selv, ja bare “kjøre” en egotripp liksom, eller om eg skal bruke helga på en person som stort sett sitter hjemme alene…Hmm…eg må nesten kjenne litt på det utover dagen og se hva som skjer. Har en ide hva gjelder armbånd som eg satt å testet ut i går kwell, ser egentlig ganske bra ut så eg får sjå i løpet av helga om eg legger de ut 😀 Ellers finner du mange armbånd både HER og DER.
Ut over det kjenner eg at eg burde kanskje ha sovet et par timer til i dag…ZzZzzzZz

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Wow, det var skikkelig flotte kjoler! Visste ikke at strikkede kjoler kunne være så fine. Har aldri tenkt tanken, men nå ønsker jeg meg en… 😀 Den siste var litt Pippi, og veldig praktisk med lommer foran. Kjempekul!

      Lag deg en fin dag, du også! 🙂

Siste innlegg