SHIT! Ligger Påskepynten på HYTTA!???

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Eg har hørt at ganske mange er fortvilet over at hyttepåsken i år går fløyten, skjønner det godt.…Er jo lite som kan sammenlignes med en deilig solvegg i snøen sammen med appelsin og kakao, men ByPåske er da heller ikkje så ille? Eller hjemmepåske forøvrig 🙂 I kjølvannet av hytteforbudet sitter det veldig mange forståelsesfylle hyttefolk UTEN påskepynt i heimen, ja for den ligger jo på hytta skal vites…DET kan eg være enig i, for en påskeferien UTEN påskepynt går da ikkje an?? Hmm nå ligger ikkje vår påskepynt på hytta, men i garasjen…Skal love deg det hadde vært enklere å hente den hjem fra ei hytte i Sirdalen enn hva det er å få den opp fra vår garasje…
SÅNN er det bare! Uansett, påskepyntet stua skal det bli okke som!

Så ok, sitter du der nå uten så mye som en kylling eller egg finnes det råd vettu! Innerst i ei bod er eg ganske sikker på at du også har en boks med litt perler eller annet hobbystash, hente det frem og innta spisebordet, eller andre bord. Hent litt lim, tape(?), hyssing, silkebånd – Er ganske sikker på at de aller fleste har det et sted i heimen 🙂 For å si det sånn så fant eg litt av hvert i ei stor kiste eg pakket bort for et par år siden, men nå har i grunnen de fleste hobbyer vært ei greie hos meg i alle år 🙂

På bildet over har eg perlet en haug med egg, designet av Anja Takacs, du finner de på hennes Perleapp (Det perler) + myyye annet fint! Noen av eggene har eg limt på korte grillpinner i tre, skal ta å knyte noen små silkebåndsløyfer på pinnene og sååå skal de finne veien til en påskeplante hos mor mi 🙂 De andre eggene skal henge på min Trollhassel, henger de opp med silkebånd. Blir garantert ganske så koselig. Til dette trenger du minimalt med perler og har du litt perler stående i en glass et sted så er det garantert nok – Finn det frem 🙂
Det nytter ikkje å surmule over påskepynten du ikkje får hente hjem, du har fri, du har ferie så sving deg rundt 🙂

 

 

 

 

Passer veldig fint at eg fant en stor og uåpnet pakke med piperensere i den der kista mi! Da ble det nemligen bein på kyllingene eg perlet her om dagen, søtere enn dette kan det nesten ikkje bli 🙂 Fy søren eg blir i godt humør av dette, ergo bryr eg meg ikkje en døyt at av NOEN syns det er tåpelig å perler…spesielt når man er voksen!
Definér voksen sier eg bare…Vel vel 🙂

 

 

 

Tja, får nå se hvor disse skal henges opp 🙂 Bruker kun “elefantsnok” (Veggtyggis) når eg henger opp det eg perler, både ute og inne 🙂 Det henger som støpt for å si det sånn.

“Veggtyggis” finner du HER – Veldig drøyt 🙂

 

 

 

 

Har vært ganske effektiv i dag og ALLE Sommerfuglene har når fått både pålimt blomsterpinne og masse glitter! Ååå måtte det bare bli en flott sommer med masse sol og MYE blomster 🙂

 

 

 

 

Etter litt prøving og feiling fant eg ut at den enkleste limen var best når glitteren skulle på. På denne måten ble det absolutt minst gris  at glitteret blit ikkje vått. Det er bare å stryke litt lim lett på akkurat der du vil glitterert skal være, ikkje noe mikkmakk i det hele tatt 🙂

Tja, nå har eg ryddet etter meg, innrømme at vaskefilla måtte frem etter alt glitteret så nå glitrer ikkje gulvet like mye *humrer* Det blir så bra så 🙂 Selv om eg ikkje får det før etter påske har eg slengt inn noen bestillinger på litt ymse ang perler/utstyr og som vanlig gleder eg meg som en unge. Selv om mine perler er blitt sponset har eg lenge før det benyttet meg av Rito siden de “leverer” virkelig både når det gjelder service og hurtig levering. Alt hva du måtte trenge kan du finne HER INNE – Husk også at de har Prisgaranti og det kan jo være greit å holde seg oppdatert på den fronten, sjekk ut HER i såfall 🙂

Akkurat nå skal eg ta å pynte alle eggene eg perlet i dag, men det kan eg sitte her i Go`stolen å fikse mens eg ser ferdig Kompani Lauritzen. Etter på er planen å strikke de 2 kontrastomgangene på genseren min mens eg ser videre på Ozark 🙂 Håper du også holder motet oppe og at du har noe å kose deg med 🙂

Vær Kreativ å bare kos deg 🙂

 

 

HA EN HERLIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei veldig fornøyd Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. God påske! Kyllingene ble råkule!
      Jeg har ikke antydning til påskepynt, vet faktisk ikke om jeg har pyntet til påske etter at jeg flytta hjemmefra som 17-åring 🤔 Påska har ikke noen betydning for meg, siden jeg er ufør kan jeg ikke nyte ekstra fridager siden jeg har fri hele året. Jeg skal hekle ferdig mandalamatta mi, så blir det kanskje strikking på kofta mi

    2. Vet du. Jeg må kjøpe meg perler til uka. Vi har flyttet siden ungene drev og perlet så alt har blitt gitt bort. Men når jeg ser alt det fine du perler klær det i fingrene

      1. JAAAA! Så gøy! 🙂 Det er så avslappende, givende og sååå koselig 🙂 Gleder meg til du også joiner “galskapen” 🙂 Eg har noen syke planer om noe stort, men må ha flere plater, trenger nemligen mange, mange, men enn så lenge trener eg med mindre motiv 🙂

    3. ja litt påskepynt greier dei fleste å lage,om ikke annet plukke inn noen kvister og klippe ut papiregg som en kan farge som en vil,skal ikke så mye til :=) jeg hadde en liten opperasjon på fredag,fikk fjerna en skru under hælen som ble satt inn i desember,så denne pasken skal jeg bare nyte og strikke ,med krykker i 14 dager passer det best å sitte ved siden av strikkekurven :=) ha en fin påske da

    4. Tusen takk for koselige kyllinger jeg vant.De pynter så fint opp på
      det svarte kjøleskapet mitt, ønsker deg en riktig god påske.

Siste innlegg