Si det med blomster, heter det…KAKTUSKANDIDATER!

 

Nå vet eg ikkje hva det vil si å gi AFRIKA LILJE til noen, men at blomster har mye å si i flere settinger vet me alle. Man gir de som oftes fordi man BRYR OSS, dvs bursdag, fest-som vertinnegave f.eks, når noe er syke, bryllup, begravelse – ja du skjønner tegninga regner eg med.

 

 

 

 

De fleste blomster er jo stortsett til pryd, men RINGBLOMST er faktisk en du kan maule innpå uten at blir tatt av dage, greit å vite og det er litt frisk farge til en evn salat 🙂 Han her spiste naboen sine Ringblomster! *ler*

 

 

 

Hvis du liker lette og nydelige slyngeplanter er jo BLÅDAGGRY yndig og utrolig flott! Hvis du er glad i blomster, men kanskje ikkje helt vet hva du planter er et godt tips å sjekke DENNE LISTA her 🙂 Masse flotte bilder og gode råd – Noen ganger er det fint å vite “historien bak” – Syns nå eg i allefall.

Bortsett fra blomster som eg styrer med hele våren og sommeren er eg veldig glad i kaktuser og sukkulenter!
En spennende del av planterike syns eg 🙂 Før hadde Se&Hør “Ukens Kaktus” – Husker du det? De sendte hver uke en kaktus til en kjent person som hadde driti seg ut i uka som gikk?
Det var liksom ikkje så stas å få en kaktus kan du si *ler*

Eg skulle virkelig ønske at noen kunne sendt en kaktus hver til flere på den berømte Topplista…
If you know, YOU know!

 

 

 

Regner med du kjenner til BUNNY??
Elsket og Hatet på Blogg.no ♥ Pr nå står han i fare for å forsvinne fra lista, ja rett å slett bli visket bort fra Blogg.no…Noe eg syns er uhørt, men eg antar at det er flere som gnir seg i hendene om det skulle skje…..*Kaktuskandidater*. Selv virker han ikkje nevneverdig bekymret om nå det skulle skje, det som skjer det skjer liksom….Han er i grunnen en behagelig og avslappet type, MEN han står da vitterlig opp for mye urett som skjer! Skjønner i grunnen godt at han ikkje orker kampen for å bli. At noen klarer å formulere seg på en slik måte at det vanskelig å “ta de på noe” gjør det nok vanskelig. Jammen har han måtte tåle mye, problemet er vel at mange ikkje tåler å høre mye av det han sier høyt.

Om man ser på Bunny sin blogg i sin helhet….Det er da søren meg sååå mye mer enn islamisering, kjønnlemlestelse, bråk/vold på gatene, koranbrenning mm. Se nøye så er eg sikker på at du ser det. Bunny er da ikkje ute etter å “ta” andre bloggere…? Det blir vel mer at man “tar igjen med samme mynt” om det skulle være noe å ta han på? For å si det sånn så er det jaggu andre som også bør tas under lupa noe eg håper blir gjort etter hvert. Forsvinner Bunny, ja da forsvinner mye – Helt klart!

Hvis du som meg setter pris på det Bunny leverer så er det dags for å si det høyt, fortell høyt hva du syns og hva du måtte mene. “Den som tier samtykker” heter det, eg samtykker ikkje i at Bunny skal bort, gjør du??

 

 

Syns noen fargerike tulipaner passer som en oppmerksomhet til han i dag 🙂

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

19 kommentarer
    1. Bunny blir.

      Jeg ser mennesket Roger, og han setter jeg pris på. En av dem som ikke bare mener, men også omsetter i handling. De som ikke skjønner hva jeg mener, kan se kommentaren min hos Gryende ifm. GryXen-pris til Bunny.

      Vern om ytringsfriheten er viktig for meg. Uansett. Det er jeg som velger om jeg forbigår noe i stillhet, eller tar diskusjonen – på sak.

      Noen begynner imidlertid å havne på et lavmål her. Jeg har sett kommentarfeltet ditt i et tidligere innlegg: Bunny eller kjerringa ?

      Så Apecalypso: når du har et innlegg 19.02.23, med overskriften «Meninger om andre bloggere», hvor du bruker ord som «ekkel nazisoper/patetisk avskum/tilbakestående/handikappede zombier» og du «uten tvil vil slå dem ned og fortsette å trampe på ansiktet deres helt til de slutter å sprelle». Da er det – nesten – festlig å lese at du selv mener å være « en skarp motstander av agitasjon og oppfordring til ufred(…)» i Vibbedille sitt kommentarfelt.

      Men jeg anser meg jo for å være Bunny sin venn, og i følge ditt innlegg, så er da jeg også å regne som nazi – vel verdt å trampe på til jeg slutter å sprelle.

      Kjerringtanker føler seg i godt selskap, ifølge hennes kommentar på Apecalypso sitt innlegg 06.03.23. Nyt selskapet…

      1. Det er ganske ubehagelig å lese hva som er blitt skrevet og så er det Bunny så må fjernes, man må jo neste lure på hvor det gikk galt. Takk for at du kommenterte <3 Eg kan se at ganske mange har lest dette innlegget,men som du selv ser er du den første som kommenterte. Eg håper at ingen skal få gledene av å hovere om han blir fjernet

      2. Verdande. Du er helt fantastisk. Blant alle som sover og gjør seg blinde, her er du. Vet du, noen ganger har jeg klødd meg i hodet og tenkt, er jeg koko i hodet, begynner jeg bli tussete, er det virkelig ingen andre som ser hvordan disse folkene holder på, hva dem skriver, hva dem gjør. Her er du, du har fått med deg alt, viser at noen er våken og bryr seg. Tusen takk, deg og Vibbe er mer enn nok for meg 🥰

    2. Ser du fortsatt driver med disse kaktusene. Vet ikke hvor mange verbale kaktuser du, med fråden rundt munnen, ga meg, både på blogg, kommentarfelt og som “Influenseren” på Kvinneguiden, men da jeg leste deg nå kom jeg på dette innlegget:
      https://vibbedille.blogg.no/dagens-kaktus-gar-til.html

      Nenne bloggposten skrev du som en siste kommentar til meg ETTER at jeg skrev at jeg trakk meg ut av Blogg.no fordi jeg opplever miljøet fra mange av mine medbloggere som så giftig at jeg faktisk ble syk av det. Hvor liten er det egentlig mulig å gjøre seg selv.

      1. Sympatiserer veldig at det gikk hardt ut over din psykiske helse å være her på blogg, det vet du jeg gjør, men om du bryr deg er en annen sak. Håper du en dag føler deg bedre. Men her er du altså, til stadighet, aldri forlot du. Alltid bitre kommentarer, som om du er dypt ulykkelig. Det er leit. Men du har jo en kul og flott kone da. Hils så mye fra meg! Nå er ikke jeg objektiv her, men det ser ut på meg som Vibbe forsøkte stå opp for en kamerat, noe jeg anser som hyggelig og mer enn verdsatt. Noe flere burde gjøre i denne verden synes du ikke? Så kommer det en mesterkokk inn her og skal ha det til å handle om seg, og atter en gang skal fortelle hva Vibbe het på KG. Som om du kommer med en bombastisk avsløring, hehe. Alle som var/er på diverse plattformer har vel et Nick. Jeg het Gayboy Bunny på Nettby og Gaysir. Hva så? Du dveler med det samme som da du offentliggjorde din avgang. Håper ting snart begynner å bedre seg, da ser du nok svaret på ditt eget spørsmål her.

        1. Du kan, i kjent stil, latterliggjøre så mye du vil at jeg fikk meg en skikkelig knekk av herjingen til enkelte her inne. Jeg tror ikke slikt burde ties i hjel. Kanskje snarere tvert i mot. Håper også jeg blir bedre med tiden.

          1. Jeg skjønner ikke hvorfor du er slik, jeg har aldri forsøkt å latterliggjøre det, tvert imot. Du vet jeg har vært innlagt pga psykisk helse sant? Kom hit så kan vi legge oss inn på Blakstad sammen.

      2. Jeg er rett og slett i sjokk etter at jeg først nå har hatt mulighet til å få lest meg opp på dette anliggendet..
        Faktisk er jeg aller mest opprørt over at Blogg.no faktisk vurderer en slik klage som dette her. Jeg mener.. De drifter nå en gang en plattform med tilhørighet i et land med grunnlovsfestet ytringsfrihet, og fra mitt ståsted innebærer det å avskjære meninger fra å komme til uttrykk på dette viset intet mindre enn å bryte med selve konstitusjonen landet er bygget på. Om vi ikke umiddelbart får en slutt på denne sensureringen, der vi på toppen av alt får stadig trangere rammer for hvilke meninger som er tillatt ytret i offentligheten, er demokratiet slik vi kjenner det kjørt..

    3. Jeg leser daglig blogger – de fleste av toppbloggerne, men jeg kommenterer sjelden. Men akkurat nå ønsker jeg å si noen ord. Jeg ser at jeg er en av de feige, en av de som ser, men som ikke gjør noe .. en av dem som holder seg i bakgrunnen og ikke tørr å si det jeg egentlig mener … Og jeg er ikke alene! I flere år har jeg sett Kjerringtankers hets, sjikane, mobbing og latterliggjøring av de hun ikke liker .. Hun har ikke en skarp penn, hun har en farlig penn – en penn som knekker psyken til andre bloggere (de hun ikke liker, de få utvalgte som blir hennes offer), en penn som tar fra mennesker gleden over å blogge, en penn som gjør sitt beste for å vri og vende på ting andre skriver … Jeg er ingen “bunny-elsker” eller “kjerringtankq-hater”, jeg synes begge to har både gode og mindre gode sider, og jeg er langtfra enig i alt Bunny skriver og gjør. Men det han blir utsatt for, det Kokkejævel ble utsatt for, det er å dra det altfor langt … Hun gjemmer seg bak “satire”, at hun kommenterer blogginnlegg og ikke person – de fleste av oss ser og vet at dette ikke er sant, at det er en dårlig unnskyldning for å hetse, latterliggjøre og henge ut. Jeg håper flere enn meg tørr å si “stopp” når hun neste gang hun lar den “skarpe” pennen sin få fritt utløp.

    4. Heia til deg Vibbedille. Nå har du virkelig fått det til å svinge her på blogg. Det kan begynne å ligne på Kvinneguiden og kommentarfeltet hos høyreekstreme nettaviser/bloggere… stor underholdning 😉

      1. Er det fordi “kokken him self” møtte opp at du mener det?
        Dette er så langt fra det eg kan kalle underholdninger…bare så det er sagt…Går meg en tur ut heller,noe andre også burde prøve 😉

        1. Neida. Det gjelder generelt. “Lettkrenkede” furtne bloggere, av det “sterke” kjønn 😉

    5. Alltid vært drama på denne plattformen, derfor har eg slutta å lese de fleste blogger, og klikker bare innom de som ikke diskuterer eller nevner andre bloggere i annet enn som anbefaling 🤠

Siste innlegg