Siden ALLE blogger om mat…

 

Som oftes når eg spør Dib hva han vil ha til middag er svaret: Pestokylling…Det er noe av det beste som blir laget her i huset, og eg er alltid kokken! Den er virkelig god denne retten så hvis du trenger en kosemiddag en dag,
ja da velger du denne 😀

 

Dette trenger du:
Så mye kyllingbryst som du trenger
Eg tok 4 siden me var 2 personer
1 glass Pesto
1 pose Pinjekjerner
4-6 fedd hviløk
Små tomater

Slik gjør du:
Rens fileène for evn fett og vask godt
Skjær hver filè i passe store biter, i ca 4
Salt og peppre godt og stek de gylne og legg de i ildfastform
Klask et glass Pesto over kyllingen, hakk pinjekjerner og hvitløk,
fres dette gylent i panna
og ha over kylling og pesto.
Dander med litt små tomater om du har,

disse blir herlige etter en runde i stekeovnen 🙂
 

Kok ei gryte med pasta, me foretrekker “Penne”

Eg lager ofte middagen på formiddagen så eg tar aluminiumsfolie på formen og lar den stå.
Setter den i ovnen på 180 grader når eg skal koke pastaen 🙂

 

 

 

 

 

Salat er jo et SUPERT tilbehør og det har blitt fast med akkurat denne salat til PestoKyllingen.
Eg har selv komponert den og er ikkje noe avanserte greier. Bruk den salaten du vil,
eg bruker enten Hjertesalat eller Crispy

 

Ellers har eg oppi dette:
1 boks mais
1 boks Kidney Bønner (SKYLL godt!)
Litt agurk
2 rødløk i litt store biter
Små tomater
2-3 bokser med sånn små plastikkbokser med Fetaost og Oliven
Hvis eg har hjemme topper eg salaten med 1-2 Avakado i skiver

Serveres uten dressing siden det allerede er litt “dressing” i den fetaostboksen

Da er det bare å si: DIGG INN!!

 

 

 

 

SLENG BEINA I SOFAEN OG NYT
EN DEILIG HØST KWEL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg