Sjekk den kjolen!! – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Helen Olsen

 

Vet ikkje med deg, men eg blir bare mer og mer betatt av kjolene til Helen!! WOW! Denne her var bare rålekker ♥ Absolutt en helårskjole, men i “riktig” garn er den jo lun og god nedover leggene når det er kaldt 🙂 Orginalt er den strikket i Superfine Alpaca Merino, men det garnet er utgått. Du kan være heldig å finne det i enkelte butikker ennå. Det inneholder i allefall 80% alpakka og 20% SW-behandlet merino (167m pr 50 gr/ str.fasthet 22-24 m).
Eg tror eg kan si ganske så sikkert at du kan fint strikke den i NORD Fra Garnstudio 🙂 Vil tro det er uansett en fordel å strikke med et garn som har litt forsterkning for å få et godt “hold” i strukturen 🙂

 

 

Designet av Helen Olsen

 

Som om ikkje det var nok så topper Helen kjolen med en like lekker jakke!! Oh My! Her har du et rålekkert antrekk som funker akkurat like flott i et kontorlandsskap som på 17.mai – Love IT!

 

LIMA DRAKT
Bildene over
Fra 86 cm til 122 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

Ok, da er det helg da! DEILIG! I dag er Dib på skolen for første gang på evigheter!! De fikk jo beskjed om de skulle gå annen hver uke, men så fikk de beskjed i helga som var at det ble skole KUN om fredagene….? Men, siden det er 1.mai i morgen skulle han møte kl 8 i dag for å ha en 2 timers prøve, så han er nok allerede på vei hjem igjen. Pr nå aner me heller ikkje hvordan skolen evn blir neste uke, det er bare å innrette seg å gjør som de sier.

Uansett, fikk akkurat bekreftet at Selvåg Gartneri har åpen HELE dagen i morgen! JuHuuu Så da er planen min pr nå å stikke der i morgen! Er været sånn noenlunde bra (det blåser ISKALDT i dag!) så blir det også planting hos mor mi samtidig. Da har eg liksom helga på meg til å få blomstene våre i jorda 🙂

På perlebrettet har eg en type motiv/mønster som eg aldri har perlet før og det er ganske stort! Dette blir spennende! Det er også av denne typen som du egentlig ikkje ser hva er før det er ferdig og du står noe meter i fra – Spennende! Meeen, når eg går vekk fra spisebordet og myyyser på det, ja DA ser det bra ut 🙂
Anyway, handling står på programmet, både for oss og mor mi. Amira og eg skrev handleliste i går siden hun er hjemme hele helga og har satt opp menyen 🙂 Dette kan blir spanande! *ler* Gleder meg 🙂 Men nå?
Vel, først av alt må eg neste vrenge av meg pysjbuksa tenker eg 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Nydelig kjole ja ♥ Kunne godt tenkt meg en sånn. Jeg har kjole på pinnene i skrivende stund, og den blir nok ikke ferdig med det første. Den kjolen jeg strikker er også designet av Helen Olsen 🙂 Men er av en helt annen sort enn den du viser her 🙂 Det er veldig kjekt å strikke kjoler 😀
      Sønnen min som går på universitetet, skal dit på mandag for første gang siden pandemien kom til landet. Jeg er spent på det.
      Høres gøy ut med litt planting. Jeg har også handlet litt, så satser på å få plantet litt nå i helgen.
      Fine dagen videre til deg ♥

Siste innlegg