Skal du lage Juleverksted?

Reklame | Rito Hobby

 

I morgen skal grandniesa mi og eg ha Juleverksted her på Hobbyrommet, det gleder eg meg til! Eg tenkte det kunne være greit å tilberede litt sånn at me får laget noe, åja, eg skal også lage! Planen er å lage fiiine Julemagneter, kanskje dandere de til slik at hun kan ta med seg egne julegaver hjem 😀 I grunnen så har eg det meste her på Hobbyrommet, litt av alt kan du si, men eg måtte likevel en kjapp tur ut
å hente hjem noe småplukk….

 

 

 

 

…nemlige Tre“knapper” 🙂 Fikk en idé da eg så noen hadde laget et ganske så enkel reinsdyr på disse som skulle brukes til pakkepynt – Me skal lage Julemagneter og dekorer heeele kjøleskapet! Of Course!

Slike treknapper finner du HER INNE også (Dette er en stor pakke så inviter inn alle ungene i gata på julekos) Stykkprisen blir myyye billigere enn det eg måtte betale i dag…Vel vel…ellers hadde eg både Hvite Fjær
og Englehår i stæsjet mitt så da måtte eg prøve meg på en engel da vettu ♥

 

 

 

 

Har stablet en del av det eg troor me kommer til å trenger, så ja, eg vil absolutt tro me skal kose oss 🙂 En annen ting, trenger du treperler i forskjellige farger? Me trenger svarte og røde, da fant iallefall eg ut at det var ganske smart å bare kjøpe en pose Naturfarga treperler og male de selv. De tørker på et blunk!

 

 

 

 

Slik ser engelen ut på baksiden: Klippet ut en kjole i Hvit Filt, limte fast hvite piperensere langs kanten for å lage litt “Hold” i kjolen. Bøyde en halv piperenser i sølv rundt ryggen (Da kommer armene frem på magen). Limt på små trekuler i hver ende som er hendene. På den delen av piperenseren som ligger over ryggen limte eg fast et par fjær (vinger) + eg hadde noe sølvnetting fra Scrabbestashet som passet fin. Litt av poenger er at du roter frem det du har i skuffer og skap FØR du drar ut å shopper. Grunnen til at eg har mye forskjellig er jo fordi eg ikkje har vært så flink til akkurat det gjennom årene….*humrer*

Limte engelhåret fast på toppen av hodet, bøyde litt av en piperenser i sølv rundt hodet og engelen var klar ♥
Med en magnet i bakhodet kan den pryde kjøleskapet.Blir så fin atte, bare se….

 

 

 

 

…Her henger den på kjøleskapet vårt 🙂 Litt dunkel belysning på kjøkkenet vårt om kwellen. Ansiktet tegnet eg bare på med gråblyant fordi eg ville ha et litt sart uttrykk,
det er jo en engel hehe Har brukt limpistol på alt eg har limt.

Nå etter på skal eg gjøre ferdig et par reinsdyr og en snømann 🙂 Er ganske sikker på at ideéne baller på seg
i morgen. Vil jo tro at Alma Sofie selv har noen planer på lur 🙂 Blir gøy!

Eg hadde jo planer om Juleverksted i fjor også, Covid19 satte jo en stopper for det, men eg laget til verksted på bloggen – HER INNE – det ble veldig populært! Ta tak i den type hobby som du liker, da blir det oftes enklere om du har med deg barn som trenger å veiledes 🙂 Ikkje tilby FOR mange aktiviteter, jo yngre barna du har med deg rundt bordet er, jo mer overveldene blir det om det er for mye.

En del av produktene i dette innlegget har eg fått gjennom Rito Hobby– Som eg har sagt før: Hvis ikkje Rito har det, nei da er det mest sannsynlig ikkje oppfunnet ennå! *ler*

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Jeg har ikke vært med på juleverksted siden jentene mine var små… Det var hyggelige stunder. Fint å se hvor kreativ du er! 🙂

Siste innlegg