Skal DU på STRIKKEFESTIVAL i år?


Tenk å bare kunne reist rundt og blitt med på akkurat det man ønsket!? Ja av Strikketreff og Strikkefestivaler altså! Hadde ikkje det vært gøy?? Mulig du ikkje kommer til å tro meg nå, men vettu?? Eg har ALDRI reist bort for å gå på StrikkeFestival! Høres sikkert ganske rart ut, eg som elsker strikking og omtrent lever for det hehe Men nei, eg har altså aldri gjort det! Eg har vært på Strikkefestival her i Stavanger da, 3 ganger til nå. SKIKKELIG gøy og eg vil gjøre det igjen!! Ja du? Eg har jo arrangert 5 STORE Strikketreff selv så det teller vel også? Eg var faktisk den først i Norge(!!) til å invitere til stort strikketreff og det var i 2007! Det kom damer langveis fra og var her i Tananger hele 4 dager til enda! Herregud for ei fantastisk tid! Eg glemmer det aldri og kommer garantert til å leve på de minnene for evig og alltid! 2011 var siste året eg arrangerte for da hadde det allerede et par år tidligere begynt å poppe opp strikketreff i hytt og gevær, og hvem reiser vel på strikketreff f.eks 2 helger på rad? Nei sant, men sånn var det og eg ga meg. Noe som i og for seg var synd for eg syns det var skikkelig gøy. Det kjekkeste var jo at eg ble kjent med mange flotte damer som eg fortsatt har kontakten med 🙂 MEN!! Fortsatt kan eg og mange andre sole oss i glansen av at ME klarte å sette Guinness Rekord i Strikking haha

Det er det ingen som har prøvd på etter oss, kanskje det er på tide??
Du kan mimre litt HER og HER

 

Anyway, nå er det andre som steller i stand flotte og store Strikkefestivaler og det begynner å bli en del her i Norge også. I ganske mange år har eg hatt en drøm, ja og det var lenge før eg begynte å blande inn strikkinga for å si det sånn, men en tur til Skottland har alltid virket spennende! Hvorfor? Nei, si det, men eg har lenge vært fasinert av bilder fra Highland! Mulig derfor eg er ekstra begeistret av prosjektbildene til Kate Davies? Ahaa det er skikkelig flott der altså! Men nå vettu, ja nå er det jo StrikkeFestival i Edinburgh hver år. Har allerede vært i år da så den er jo tapt kan du si, men kanskje til neste år?? Åååå DET hadde definitivt vært helt MAGISK! Det er absolutt noe eg burde fått til en gang! Er like misunnelig hvert år når eg ser bilder fra de som reiser dit, det er jo som et eventyr – MED garn liksom hehe

 

Har du vært på Strikkefestivalen i Edinburgh?? FORTELL!! Hvilken strikkekjendis møtte du? Gjør meg sjalu!? haha

 

Men, eg har ikkje gitt opp håpet som sagt! Vettu? Her for et par 3 år siden (husker ikkje helt) ble eg invitert til et Strikketreff på Lillehammer med spørsmål om eg kunne snakke litt fra scenen! Har vel egentlig aldri før følt meg så betydningesfull før! Ikkje i strikkemiljøet i allefall og det var en skikkelig god følelse! Eg fikk t.o.m hotell og alt, eg var så giret, men selvfølgelig klarte kroppen min å ødelegge hele greia og eg måtte melde avbud å bli hjemme…Det var ganske trist faktisk, for meg i allefall! Det er en av grunnen for at eg ikkje har reist bort på Strikkefestivaler! Det er ikkje alltid at kroppen og helsa aksepterer mine ønsker og da er det enklest å bli hjemme, men i år håper eg å kunne utfordre dette litt for nå vil eg ut og bort for å strikke og kose meg!!

Det er 2 Strikkefestivaler eg har lyst å reise på, eller 3 da for eg skal på Strikkefestivalen her i Stavanger som er 18.-20.oktober. Sjekk den ut HER og bli med da vel!! Ååå det skal jo selvfølgelig være Strikkefestival i Oslo!! Ååå GJETT om eg har lyst å reise dit da!?!? Det er jo nesten som å komme bittelitt hjem! Ja eg savner seriøst å bo i Oslo, det var et par magisk og herlige år. Nå har eg altså muligheten å reiset dit igjen, sist var jo i november da, men da fikk eg ikkje se såå mye av Oslo. Strikkefestivalen i Oslo kan du sjekke ut HER, eneste som eg synes er litt dumt er…at eg vil også til Strikkefestivalen i Bergen!! Eneste minuset er jo at den kun er 3 uker etterpå!?!? 2 Strikkefestivaler på under en måned?? Det kan bli dyrt det!! haha
Det kan holde hardt gitt for eg er ingen mester i sparing *ler*
Strikkefestivalen i Bergen finner du HER!

Eg holder en knapp på Oslo og grunnen til det er at Stephen West kommer dit!
Selv om Julie Knits in Paris (Julie Dubreux) kommer til Bergen føler eg Oslo veier tyngst!??

Hva syns du? Hvor ville du helst reist? Eller tar du begge to på strak arm?
Skal du på Strikkefestival i det hele tatt forresten? Har du vært på det tidligere? Hvilke kan du f.eks anbefale?

Eg kunne også tenkt meg å reist til Finnskogen for det virkelig litt mer intimt, ja ikkje så stort og ergo vil eg tro det blir desto mer koselig? Det virker avslappende å være der! Har du vært der? Tar eg feil? Ja for en ting er sikkert, når eg har vært på Strikkefestivalen her i byen så er eg UTSLITT! Det suser i hodet t.o.m hehe Husker du da me var yngre å gikk på disco? Ahaa når me dalte ned på puta ut på natta så peeep det i ørene? ikkje sant?
Ja sånn er eg etter en dag på festival hehe Det er sånn jevn summing i lokalet,
kan fort bli det når det samles +100 damer som kakler og strikker *ler*

 

 


Fant noen bilder fra det GIGANSKE Strikketreffet i 2010!! Der var det summing gitt!!
Tenkt det du; OVER 1000 personer samlet i gangene på Madla Amfi!! OMG!

 


For at alle skulle få sitte lainet me opp et HAV med bruskasser! *Vær så god å sitt!*
Eg vil absolutt tro at det blir bedre komfort på Årets Strikkefestivaler hehe

 


Her har du meg i 2010 HAHA Eg klarte jo å få til en avtale med migrenen akkurat det dagen! Så etter rekordforsøket la eg meg på “tjukkasmadrassen” på scenen i gymsalen når me vendte tilbake til Havørn Hallen hvor strikketreffet fortsatte resten av helga. Dvs eg gikk glipp av både feiring og alt, men men det var nok av flotte damer som tok seg av både presse og feiring, eg hadde nok med å prøve å sove av meg galskapen hehe
Men det er absolutt en dag som skal minnes og eg vil ha flere slike minner! Så ja, hva sier du?
Er 2019 året hvor eg virkelig utfordrer meg selv?? Blir du i såfall med, eller??

Hvilken Strikkekjendis drømmer du om å møte forresten? Selv om det er flere norske som eg kunne tenkt meg
å strikke sammen med er nok Stephen West en av de store eg har lyst å møte, ja og selvfølgelig Isabel Kraemer! Veera Valimaki kunne eg også godt tenkt meg en prat med og da vet eg at også Joji Locatelli hadde blitt med!
Ser du? Allerede er meg jo en trivelig gjeng og hvis da f.eks Ysolda Teague også hadde kommet innom
er eg sikker på at det hadde blitt tidenes Strikkekwell!

 

Jaja i dag blir det SoloStrikking på meg, eller, ikkje helt strikking da siden eg sitter her å fikler med FanaJakken. Spørs om det ikkje etter hvert dukker opp et strikketøy også 🙂 Har mer enn nok å velge i av både påbegynte og ikkje minst av planlagte!! Dib kom akkurat hjem fra skolen og han kom IKKJE opp i verken Matte eller Naturfag Muntlig Eksamen! JuHuuuu Så ja? Da er det SOMMERFERIE da!! Eneste som skjer denne uka er Bowling med klassen på torsdag og neste uke er det vel bare litt sporadisk på skolen, men feriemodus er skrudd på for å si det sånn 🙂 Det eneste som ikkje helt har tatt ferie er treningen så i kwell er han igjen klar for å trene barnepartiet nå som vannkoppene er i boks for å si det sånn 🙂 Han har vært heldig i forhold til vannkoppene må eg si! Ikkje noe særlig syk, kun feber de 2 første dagene, FULL av vannkopper selv om formen har vært helt fin. Tja, det er mange år siden eg skrev i BabyBoka hans, men nå må den frem slik at datoen for vannkopper kan fylles inn haha
Grei info å ta med seg videre 🙂

Her skinner sola og det er 16 grader så dagen ser bra ut den!

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT SOMMERDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

18 kommentarer
    1. Jeg var på strikkecruise med Stena Saga til Danmark for litt over 2 uker siden og i slutten av august har jeg planer om å dra på Strikketreff i Valdres. Ingen strikkefestivaler i år.

      1. Strikkecruise hørtes gøy ut! Strikke seg over Skagerak liksom 🙂 Da må det i allefall ikkje være dårlig vær og høye bølger! hehe

    2. Det einaste strikketreffet eg har vore på var ditt i 2011, inkludert Guiness-bragden 🙂

    3. Det eneste jeg har vært på, var det der du måtte melde avbud til, på Lillehammer.

      Siden du gjorde det, valgte jeg å komme sent (og gå tidlig), men fikk med meg ganske mange timer likevel.

    4. Nei blir nok ingen Strikkefestival på meg. Sitter her med splitter ny kneprotese (1 uke gammel)😊 og har ellers en hjemmesituasjon som gjør at noe lengre tur blir det neppe. Men skal se om jeg kommer meg på strikketreffet på Bardufoss i september, der pleier det være trivelig. Elsker strikketreff 😍Minnes med glede de jeg har vært på i Tananger og da spesielt da det ble Guiness-rekord, det var kjempegøy😊

      1. Aha du var her hos meg! Så gøy 🙂 Hørtes vondt ut med kneet, men kjenner et par som har gjort det og det har gått kjempefint! De farter rundt som aldri før 🙂 Masse GOD BEDRING 🙂

    5. Har vært på flere, men aldri mer enn 2 på ett år.
      Strikkefestival på Fanø i Danmark – store forhold på en liten øy, «alle strikker», uansett hvor du er på øya under festivalen.
      Drammen – Veldig koselig i den gamle byen, veldig trangt og kaotisk på salgsområdet.
      Har ikke vært i Bergen enda… eller Oslo…Oslo har hatt en lei tendens til å legge det parallelt med vårt treff.
      Har vært med i Stavanger 5 år, i år blir det 6.gang.
      Fiberfest i Ry, Danmark. Koselig.
      Strikkefestival på Bornholm, herlig.
      Ønsker å dra på strikkefestival i København.
      Var i Edinburgh i mars- litt for mye kø, litt for mange folk overalt, litt for få aktiviteter utover garnhandling. Workshops, fester etc ble revet bort på 2 minutter.

      Grunnen til at vi begynte med å arrangere det i Stavanger var nettopp det at vi er klar over at det er både økonomisk og helsemessig utfordrende for en del strikkere å reise langt avgårde på strikketreff. Hvorfor ikke lage moroa nærmere hjemme?

      Håper å se mange på strikkefestivalen i Stavanger i oktober.

      1. Var det som skjedde noen av årene eg hadde treffet her i Tananger, da klinket Oslo(Eller da het det vel Gardermoen Treffet) til med treff et par ganger på akkurat samme helg, eller helga før. Ergo uteble de fleste Oslofolka hos oss. jaja.

        I år er det vel mer Oslo og Bergen som kræsjer, så der må eg evn velge, men Stavanger går eg på uansett 🙂 Lite kaos i salgsområdet der, god plass og veldig oversiktelig 🙂 Det syns eg er et stort +! 🙂

    6. I år blir det “Strikketur til Riga”. Så nå sparer jeg alt det jeg klarer. Har bare råd til et treff i året. Er jo veldig dyrt for opphold og reise.

    7. Anbefaler på det sterkeste å sjekke ut Lurøy Strikkefestival! En festival utenom det vanlige, på vakre Lurøy, en nydelig øy på Helgeland. Her kan du være med på workshoper, foredrag og konsert i kirka, hvor alle strikker.

    8. Glemmer ikke strikketreffene på Krabbeloftet og Tananger, veldig glad for de altså! Kjempegøy med rekordstrikkingen på Madla også! Gode minner 🙂

      I år er jeg ganske aktiv på strikketreff-fronten. Var på strikkecruise fra Bergen tidligere i år. Senere venter strikkefestival både i Bergen, Stavanger og Trondheim. Gleder meg 🙂

    9. Strikkefestival er gøy! Hjemme er jo best, Stavanger strikkefestival blir bare bedre og bedre og jeg gleder meg til oktober. Men borte er også bra, og jeg har foreløpig vært på to, Fanø og Færøyene, og Færøyene står kanskje øverst fordi det var så koselig med fine workshops hjemme hos folk og den flotte naturen. Men Fanø var jo herlig for garnshopaholics!
      I år tar jeg sikte på Oslo, og strikketur til Riga høres spennende ut, kanskje vi kan reise sammen fra Stavanger noen stykker en gang?
      Hvorfor? Masse inspirasjon, workshops er kjekt, alltid noe å lære. Masse flott garn. Nå har jeg strikket en kjole fra Fanø og en kofte til mannen i mitt liv fra Færøyene, så fine minner! Og det beste: kjenne at en er en del av den store, store strikkeverdenen!

Siste innlegg