Skikkelig Herlig Sjal – Strikkeoppskrift

Designet av Alexandra Tavel

 

Det var akkurat dette sjalet eg burde hatt da eg la meg i går kwell! Lite visste vel eg at det skulle bli
vinter i natt
….Det var 2 minus da eg krøp under en noe crispy dyne! DET var kaldt det,
kaldt var det også da eg skulle stå opp så eg sov en time extra….Brrr

Om du nå ikkje skulle være så bevandret i strikkeverden og dens oppskrifter så kan du fint prøve deg
på denne her om du ønsker et sjal. Enkelt konstruert + det kun er riller.

 

 

 

Designet av Alexandra Tavel

 

Garnet som er brukt er en blanding av merino, alpakka og silke ♥ Selv om det verken inneholder alpakka eller silke så tenkte eg mer på et garn á la Tinde Pelsullgarn ♥ Eg har lenge samlet på noe Færøysk garn som eg skal ha
i et sånn stort sjal med lange frynser, men har for meg selv vurdert Tinde som et alternativ 🙂
Stooort, godt og varmt sjal. Deilig!

 

LOIS PIANO SHAWL
Bildene over
Str 152 cm X 81 cm

 

 

* * * *

 

 

Enn så lenge en stille og rolig lørdag i heimen. Begge ungene er på jobb og Ali sover, nyter stillheten. Vanligvis har eg alltid klart hva som skal bli middag om lørdagen, men ikkje i dag. Ble så perpleks av tomme butikkhyller på torsdag og handlet litt andre ting enn normalt bare for å ha noe i hus. 2 kjøttdeig fikk me nå kjøpt så da skal eg nok fint klare å lage Taco 🙂 Hadde en pose tacokrydder i skapet og lefser/shell er alltid noe som ligger bak i hylla uansett. Blir nok middag skal du se, men må si eg vemmes av egoismen som rår når folk får beina innafor matbutikken! Med tanke på hvor tomt det er i butikkene så lurer eg på om folk generelt har fryseROM i heimen? Tenker bare på hvor stor plass et brød f.eks tar i et fryseskap som me har. Man kan jo ikkje oppbevare 10-15 brød på kjøkkenbenken liksom….ei heller 10 kjøttdeig og 30 poser med frosne grønnsaker…*Rister litt oppgitt på hodet*

Anyway *Tenker Positivt* I går sendte eg inn en ny bestilling på PERLER!! Jadda, som vanlig så gleder eg meg glugg ihjel! Små barn store gleder, eller….er det store barn små…ehee…store gleder!? Aja samma det, prøver så godt eg kan å tenke positivt og JA eg gleder meg til en pakke som kommer til å veie gaaanske mange kilo! Blir nok Ali som må hente den haha Hanket i havn en grei avtale i går så dette blir gøy, ja MYE gøy blir det fremover 🙂 Spennende!! Jaggu er eg overlykke over å ha mer enn nok å drive på med her hjemme, Amira har også giret seg opp på at hun vil perle så da gjenstår det å overbevis Dib om at dette er gøy! Pga av den solide bestillingen måtte eg også sende en ny bestilling på glass for oppbevaring…Burde jo ikkje gjort det, fordi firmaet som selger de valgte å bare KOPIERE mine bilder på Instagram å bruke de i egen markedsføring!! SAY WHAT sa du?? Yes det gjorde de! Eg tok affære så klart, men vettu hva de svarte?? Det var sånn de gjorde når de så deres produkter ble brukt til spennende ting!!?!? Eg mente de burde kompensere det de hadde gjort, men nei, det var ikkje slik de “jobbet”. Fikk de nå i allefall til å fjerne de kopierte bildene…Men seriøst liksom!??

Jaja eg har noen perlebrett eg skal stryke så det er best å komme i gang 🙂

 

 

TENKT POSITIVT OG LAG DEG DEN BESTE DAGEN DU KAN!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg