Skremmende flott pledd! -Strikkeoppskrift

Designet av Stephen West

 

Oj Oj Oj for et teppe!! Jøss! Her kan du velge om du vil strikke et babyteppe, et cozy et eller et veldig stort som du kan ligge flere under i sofakroken, eller bruke som sengeteppe på stor seng – WOW! For en jobb sier nå eg!
Eg ser ganske kjapt at dette ikke er et teppe eg kommer til å strikke…Patentstrikk “skremmer” meg…Har panikk for å strikke feil for eg har ingen aning om hvordan eg evn kan rekke opp om noe skulle være feil! Eneste eg har strikket noen gang i patent er vaskefiller! De ble forøvrig perfekte, men strikket eg feil,
ja da rakk eg opp alt og startet på nytt *ler*

 

 

 

Designet av Stephen West

 

Dette vil eg si er patentstrikk på høyt nivå, i allefall når du ser hvem designeren er 🙂

 

 

Designet av Stephen West

 

I utgangspunktet kan jo et teppe strikkes i alle tykkelser, men husk at uttrykket kanskje blir anderledes enn det du ser på bildene 🙂 Her er det brukt merino som er ca 115 m pr 50 gr. Når du strikker patent kan det være ekstra fint med denne type garn fordi strukturen blir såååå mye finere. Er garnet f.eks litt fluffy,
ja da blir også strukturen mer utydelig.

 

FLYING FOXTAIL BLANKET
Bildene over
3 Størrelser

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Bare for å ta det viktigste først: Det er mandag og været er ikkje perfekt! Eller, jooo…det er perfekt for en dag på Hobbyrommet…! Det blåser og regner….egentlig perfekt for en frisk tur også, om man ønsker det, har ikkje helt bestemt meg ennå…Får se! I morgen er nå i allefall planen å dra på styrketrening i skogen og så blir det vel en runde rundt Mosvannet etterpå, tenker eg. På onsdag er det nok en gang planer om å gå rundt Tungenes Fyr – Har lagt turen ut på “Turjenter” og det er noe i allefall som ønsker å bli med, spennende å se hvor mange me blir 🙂

I går gikk dagen mest til å strikke og male, mulig eg starter med det i dag også og så skal eg prøve
å komme meg ut på tur litt senere når det er meldt opphold 🙂 Uansett vær;
det ER vår og neste måned kan man lukte sommeren!

 

 

 

HA EN SUVEREN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg