Proteinrik Middag

 

I dag mekket eg min egen middag, igjen. Eg spiste jo Mansaf i går, i allefall kjøttet, og kjøtt orker eg ikke 2 dager på rad….Så da måtte eg komme opp med noe da…Lenge siden eg har hatt Havrelapper og de kan jo brukes til alt har eg funnet ut – Både som søt snacks og til middag, alt etter som 🙂 Lappene eg rørte sammen i dag besto av; 50 gr malte store havregryn (Som mel), 50 gr Lettkokte havregryn, 1 dl Havremelk og 2 egg. Rør godt sammen og stek små lapper. Noen ganger bruker eg sånn belgisk vaffeljern og andre ganger,
som i dag, bare den bittelille stekepanna 🙂

 

 

 

 

I går til middag kokte eg en brokkoli siden eg droppet risen. I dag var det en del rester igjen og den klemte eg flat i en ildfastform;) Hadde litt rapsolje, salt og pepper over før eg rev opp 1 dl Jarlsberg ost på toppen.
Inn i varm over, 250 gr, i ca 15 min – Til oster er litt brent i kantene.

 

 

 

 

 

Så tilbake til lappene, eg hadde litt honning over lappene før eg hadde Røkt kalkunpålegg på og så la eg brokkoli/ost opp på der igjen 🙂 Fant litt grønnsaker som garnityr. Dette var mektig kan du si, men god og mett ble eg selv om eg måtte gi tapt på halvveien – Absolutt noe eg kan lag om igjen,
spesielt den brokkolien var digg!!

 

 

 

 

 

Sånn ellers, utover å ha vasket/ryddet Hobbyrommet har eg strikket en del og gjør det fortsatt! Målet er at arm nr 2 skal felles av før eg legger meg en eller annen gang rundt midnatt 🙂

 

 

 

 

Male har eg også gjort, ikkje helt ferdig der, denne malingen trenger litt tid på å tørke 🙂 Denne kan bli et morsomt tilbehør ute til sommeren 🙂 Kvekk-Kvekk Men du…!? Det regnet som var meldt i søkk og kav uteble totalt i dag, sola skinner fra blå himmel…Ikkje sant...Vel, vel det er godt å slappe litt av også 🙂

 

 

 

NYT KWELLEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg