Slik kan du bruke andre sitt design og oppskrift på lovlig vis…

Designet av Gudrun Ohle

 

Debatten går jevnt og trutt gjennom året om hva som er rett og galt når det kommer til andre sine oppskrifter
og design. NOEN vil aldri helt skjønne hva som er rett og galt, alt for mange mener hardnakket at alt som deles på nett er allemannseie…Det er en evig kamp som me aldri skal slutte å ta tak i. Det “koster” så lite å vise respekt, eller bruke andres oppskrifter på riktig måte. Tenkte eg skulle vise et godt eksempel på å lage sitt eget basert på andres oppskrift uten å ta æren helt for seg selv 🙂

Dessuten er det jo en super dag å bestemme seg for ei stjerne, kult prosjekt og du kan strikke deg akkurat den stjerna du vil 🙂 Bildet over er orginalen, flott som den er, strikket i Opalgarn! Absolutt en deilig pute
som kan pynte stol eller sofakrok – I hagegynga til våren?

 

STERNKISSEN
Bildet over

 

 

 

 

Strikket av Barbara Nuebel

 

Dette er også ei stjerne, faktisk akkurat den samme som orginalen øverst. Barbara Nuebel kunne egentlig fint bare sagt at dette er min stjerne og sluppet unna med det, men det gjør hun ikkje. Begge stjernene er gratis oppskrift, men ikkje fritt vilt av den grunn. Barara Nuebel bruker oppskriften til Gudrun Ohle, lager sitt eget design på den
og gir det bort gratis hun også. Eneste du får via hennes gratislink er selve designet, altså et mønsterark….selve oppskriften på puten linker hun til i sin egen oppskrift – SÅNN skal det gjøres om man bruker andre sin oppskrift for å så gjøre sin egen greie av det. Slettes ikkje vanskelig + man kan unngå mye kvalm
om man bare tar det som sin eget.

 

FENSTERSTERNKISSEN
Samme stjerne med “nytt” design

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Årets siste dag, tja…hva skal man nå gjøre i dag da? Blir ingen stort fest her i huset, men det blir meza da så får eg se om jula pakkes ned i morgen 🙂 Har hatt det som ei greie at eg pakker ned til Nyttårskonserten 🙂
Kom akkurat på at den dagen er i morgen haha og igjen må jo da den ene boden tømmes for å komme inn på den innerste uten å måtte klyve…Får nå se hvordan eg gjør det i år, eller neste år...Føler meg ferdig med jula
og er klart for et fresht år.

 

 

 

 

 

T.o.m Amaryllisene har takket for seg! Da er det slutt altså *ler* Tenker eg lager meg en rooolig frokost og tar en rooolig dag i dag, det blåser kuling ut, mulig derfor de fyrte opp så mye raketter her i går?? Det er også meldt ned mot 10 minus her til uka, får satser på sol og vindstille i tillegg – Da kan det bli flott! Ellers kan eg meddele at Årets, NEI.Tidenes Bloggdronning er kåret bare sånn at det er forstått, og til slutt må eg jo bare si…

 

 

 

TAKK FOR DET GAMLA!

 

 

 

 

Årets nest siste Juleklem fra meg 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg