SOLA HAR SNUDD – SNART VÅR!

Designet av Jenny Amshen

 

Jadda, da er det jo straaake veien til Våren, herlig ikkje det?? NOT! Da eg sto opp i morges så SNØDDE det?? Say What!?? Joda, eg har lyst på en hvit Jul, men da må det gjøres ordentlig og ikkje bare halvveis. Derfor har eg funnet ut at eg like godt kan GLEDE meg til Våren! JuHuuu Har MYE kjekt eg skal gjøre da 🙂 Dessuten kan forberedelsene gjøre litt nå også, spesielt om du venter, har, eller kjenner noen som nettopp har fått smått eller skal ha smått ha
*Trekker pusten* (Lang setning gitt!)

Eg mener; HALLO!? Sett så lekker Babydress før eller?? Oh MY! Gi meg en baby liksom…*Bittelitt misunnelig på småbarnsmødre* Ikkje kjenner eg noen som er sååå smååå heller, men det betyr jo ikkje at eg ikkje kan strikke en! Det dukker nok alltid opp en baby et sted, ikkje sant?? Anyway! Lekker var den og dvs at den ryker rett inn i mi mappe i allefall 🙂 Bedårende Nydelig, rett og slett 🙂

 

COZY LEAVES JUMPSIUT
Bildet over
Str 6-9 mnd

 

Designet av Jenny Amshen

Nok en lekker dress, noe enklere å strikke kanskje, men uansett litt for en hver smak 🙂 Når det nærmer seg VÅR er det så herlig når de små bare kan ha på seg en slik dress når de sitter i vogna! Armene kan igjen henge nedover haha Ungene har jo “vagget” hele vinteren godt innpakket i tjukke dresser med armene rett ut så en lett og myk dress er nok kjærkommen til Våren 🙂

 

BABY GREY JUMPSUIT
Str 9-12 mnd

 

♥ ♥ ♥ ♥

 

Neida, eg tuller ikkje! Det snødde da eg sto opp og litt økte det på så eg hadde et ørlite håp et øyeblikk, men nå er det hele borte…TYPISK! Man skal ikkje kødde med snø syns eg!? Nei, enten så får den legge seg eller så får den bare la være i det hele tatt – ser ikkje vitsen i en halvveis gjort jobb, ja og det gjelder ikkje bare snøen! Men men, helt greit for som nevnt så har jo sola snudd og det ER lov å igjen glede seg til våren 🙂 Ali har jo laget en DIGER grønnsakskasse til MOI så ja eg gleder meg helmax kan du tro! Mulig Ali ikkje syns det er like gøy med tanke på all den jorda som må bæres opp hele 3 etasjer! haha Men men, eg kan jo da etter hvert friste med deilig grønnsakssuppe fra egen “hage” *ler*

Planen for dagen er faktisk litt massive! haha Alt etter hvordan du ser på det, men eg skal i allefall starte med å skrelle og skjære opp ca 2 kg Ingefær! Det kommer til å dufte skikkelig her i heimen etter hvert haha Etter det skal det presses ca 4 kg Appelsiner! JIIISES!! Her snakker me skikkelig Triceps etter hvert ass, må vel presse 2 kg med hver arm da slik at symmetrien opprettsholdes! haha Da er det bare å koke det opp og tømme på med appelsin og sitronsaft og bare la det hele stå til det er heeelt ISKALDT før det skal på flasker 🙂 Årets Julegave fra meg! Med tanke på jobben som ligger bak håper eg gaven faller i smak 🙂

Etter det så er det vel bare å strikke?? At det er bestilt Lasagne, Salat og hvitløksbaguetter til kwellen er det kanskje noen andre som tar seg av?? Eg tar høyde for det for eg skal jo mest sannsynlig ned på Rema å hente hjem kalkuna ei stund før stengetid 🙂 SÅ jadda, neida så!

Anyway, tror dette kan bli en koselig lørdag eg! Amira har f.eks fri i dag (DET er sjeldent det!!) + hun skal være hjemme hele dagen! Det gledes! DibHassan er på jobb og kommer hjem i kwell, litt rart det der, ja at han liksom er så mye borte i helgene, men men de vokser jo til og han liker godt å jobbe å tjene penger 🙂

Håper din lørdag også blir fin og at du får gjort det du har planlagt!
HUSK: IKKJE STRESS!!!

 

KOS DEG MASSE!

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Godt å lese at dere er i rute med jula … fytti katta for et styr dere hadde …tenkte å stikke oppom , men ville vente til dere hadde litt mer roen. Jeg tar turen i romjulen , men sender en melding å hører om det passer. Herlig å lese at dere ikke stresser men koser dere i førjulsmaset. I år er første året ingen av oss har kjøpt så mye som ny strømpebukse til jul . Satt her og så kommer det tørt fra Victoria ” juleklær mamma, det har vi glemt…jaja drit i ” ..og det gjorde vi enkelt og greit. Tar det vi har, finklær blir så sjelden brukt…. 🙂

      1. Off ja eg var ganske lei meg noe dager da altså! Ja sint også hehe Men stresse gjør eg i grunnen aldri. Så selv om leiligheten bærer preg av at den er under oppussing fikk eg heldigvis pyntet litt og ikkje minst er Dib sitt rom ferdig noe som egentlig var det viktigste for meg. Hvis eg hadde satt meg i hodet at eg skulle ha julen til slik som me pleier DA hadde eg virkelig stressa så i steden for kuttet eg bare ned på krava og det ble ganske så koselig her hjemme likevel, selv uten røde håndklær på badet 😉 Kjempekoselig om du tar turen i romjula! Hadde vært spennende å møte deg 🙂 Bare gi meg et pling 🙂 Det ENESTE eg vet me skal en av dagene er en kjapp tur til Sandnes å handle arabisk til Nyttår 🙂 Da snakkes me da 🙂 Koselig 🙂

Siste innlegg