Sommerens Vakreste Eventyr er for alle

 

Da er det i gang igjen; “Sommerens Vakreste Eventyr” ♥ Det begynner å bli noen år nå og eg er ganske sikker på at det var sommeren 2013 det startet, og det har jo etter hvert blitt veldig mange, ja me snakker 1000`vis av strikkere som gleder seg hver eneste sommer! BITTAS KLUTEALONG er absolutt et høydepunkt for alle!
Du snakker seg om å samles over en vaskeklut,
hæ? Men det er ganske magisk altså!
Når dagen er kommet og en ny klut skal legges ut sitte me klar med pinner og garn! Det er nesten gått litt sport
i det om hvem som poster den første ferdige kluten 🙂

Det er gøy, det er koselig og det er SAMHOLD <—Akkurat som seg hør og bør!

 

Selv om du kanskje syns noen av vaskeklutene ser vanskelige ut så kan eg love deg at dette er perfekt om du f.eks er fersk med strikkepinnene. Her kan du lære deg noen triks, nye masker og lekre mønster uten at det blir for overveldende. Ikkje minst sitter du tilbake med de aller lekreste vaskeklutene i hele nabolaget!
Pillemen ikkje verst det da, eller hva?

 

 

Eg var ganske opphengt i dette, selv om eg ikkje er like aktiv på å strikke kluter hele sommeren så samler eg på alle oppskriftene! Inni mellom blir det en klut eller 10 og målet er jo å få meg alle sammen! Da eg startet kjøpte eg meg en koffert som eg fyller opp etter hvert, men mangen kluter har også blitt til gaver. En klut på strikkepinnene er perfekt til å ta med seg over alt. Tar verken mye plass underveis eller når den er ferdig 🙂 Det er sååå gøy!

Ikkje minst kan du fylle opp kjøkkenet ditt med små smykker som man nesten ikkje tør å bruke *fniser*
Men det skal sies; Dette er absolutt de BESTE og vakreste klutene ♥

 

 

 


Eg startet med å strikke i forskjellig bomullsgarn, men endte i grunnen opp med å strikke de aller fleste i Petunia 🙂 Da eg hadde siste opprydding på Garnrommet solgte og ga eg bort alt eg hadde av bomull…Spørs om eg ikkje må få i hus noe mer bomull nå da, for som vanlig så kribler det godt når denne klutealongen starter! Det skulle ha startet i kveld, men Bitta tjuvstartet i går så ja; Er du klar? Den første kluten ligger allerede å venter på deg hos BITTAS DESIGN FOR STRIKKELYSTNE! Det er bare å melde seg på og alle klutene er selvfølgelig helt gratis ♥ Jepp, det er luksus på øverste hylle! I gruppen kan du dele dine gleder og evn frustrasjoner +
det er hjelp å få om det blir for vanskelig 🙂

 

* * * *

 

Litt usikker på hva eg skal bruke dagen til? Eg ble ikkje helt ferdig å sy i går. Eller, vet ikkje om det heller kommer inn under brodering? Uansett, litt igjen så kan eg finne på noen annet 🙂 Har egentlig perler som både skal strykes og legges, ikkje minst har eg jo et par gensere på pinnene. Arbeidsledig blir man da aldri! Dessuten er det tilbake til litt regn, blåst og lavere temperaturer og da er det jo uansett best å surre inne. I løpet av dagen må nok litt helgekos hentes hjem, men det har da ingen hast 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT
FREDAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Så hyggelig at du skriver om klutealongen 😊 Dette er 8. sommeren jeg har klutealong. Og jeg syns det er like gøy nå som i 2013. 😀

    2. Dette er gøy…Laget mange av hennes kluter jeg…Elsker de mønstrene altså! Som du sier, man lærer Vedlig mye! Petunia er jeg ikke kjent med. Kanskje jeg får kjøpe DET garnet..

Siste innlegg