Sommergarderoben er klar til å strikkes! Er du? Norske og gratis oppskrifter

Reklame: Du Store Alpakka/ House Of Yarn

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Du Store Alpakka/ House Of Yarn

 

Ahaa FOR en deilig jakke!! Åsså akkurat i MIN Favorittfarge som eg har på en delt 1.plass sammen med Turkis ♥ Jada, of course eg var fortapt lenge før eg fikk studert både selve jakka og oppskriften,
men DENNE fikk eg en sånn “Må Ha”-følelse av…*Skummelt*, men akk så deilig likevel ♥

En annen ting eg falt hardt for når det kom til denne jakken så var det den fantastisk deilige strukturen!
Eg mener, se på den da!??!  Ja, og når du har sittet å klødd deg lenge nok bak øret over hvordan i alle dager den “patenten” strikkes så sjekk oppskrifta!! Det er super enkelt, langt fra patent,
men dog like genialt spør du meg! Eg må, ja eg bare MÅ ha den!

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Du Store Alpakka/ House Of Yarn

 

Altså…SJEKK den knallsøte og tøffe lomma??
My kind of details

 

 

MELANIE KARDIGAN
Overvidde opp til 117 cm

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Du Store Alpakka/ House Of Yarn

 

Hvis eg nå skulle ha strikket jakka ville eg også hatt denne toppen!!
Helt perfekt for oss med naturlig blonde under navlen gitt! Virkelig lekker ♥

 

 

AURELIA SOMMERTOPP
Overvidde opp til 105 cm

 

 

 

Designet av Kari Haugen/ Du Store Alpakka/ House Of Yarn

 

JAVEL! Da burde eg vel hatt meg en shorts også! ♥
Du har gjerne opp gjennom åra fått med deg min fasinasjon over strikka kosebukser?
Vel, passer vel egentlig best å starte med en shorts?

 

Ok, da er i grunnen en del av min sommergarderobe på plass, Hva med deg? Fant du noe du likte?
Skulle du nå ikkje være heeelt sikker ennå så ANBEFALER eg de virkelig å ta en kikk på
ALPAKKA NORDIC SUMMER ♥ Virkelig, VIRKELIG utrolig MYE lekkert!

 

 

ERIKA SOMMERTOPP & SHORTS
Overvidde på topp –>112 cm
Hoftevidde –> 128 cm

 

 

Denne nydelige Sommergarderoben er strikket i det herlige PIMA BABY garnet som er
85% Peruansk pima bomull og 15% Baby Alpakka —-> For meg høres dette helt magisk deilig og mykt ut ♥

 

 

 

 

* * * *

SHIT! I dag våknet eg med en låst mobil i hånden og det er søren ikkje bare bare å huske sin egen kode med en gang du våkner…Halv 11 og helt i ørska! Dvs eg har ligget i søvne å klikket av alarmen i over en time –
Ergo har klikket mye feil og mobilen ble låst, men når kaffien var på plass fikk eg hjernen på stell og alt ordnet seg, HELDIGVIS! Så nå kan eg starte lørdagen om noe sent 🙂

Eneste planen akkurat nå er å komme meg på badet å stelle det ekstreme kråkereiet som ble til i løpet av natta…og siden Ali har bestemt at han skal lage pizza er det lite annet for meg å gjøre enn å strikke og bare kose meg! Eg gjorde mer enn nok i går, ja eg var rett og slett flink og husmorgenet tok litt overstyring
og det føles faktisk ganske så deilig i dag 🙂 *God Samvittighet*

Du vet den genseren eg har startet på? DENNE vettu, og vettu ka? Eg trooor faktisk at den kan bli ganske så kul! EN fullstendig ukontrollert genser og det er heller sjeldent når det kommer til meg, ja at eg bare kjører på helt uten kontroll!! Du vet, eg elsker systemer og eg liker å ha KONTROLL når det kommer til strikketøyet! Kjenner f.eks INGEN som skriver så sirlige notater i løpet av et strikketøyet og veldig ofte på engelsk! Ikkje spør hvorfor det blir på engelsk, men det henger nok i siden eg strikker mye etter engelske oppskrifter og bruker de samme uttrykkene og forkortelsene i mine notater og da er det det kjappeste. Men nå? Nei nå, ALT er ute av kontroll, men eg tror likevel det blir ganske tøft! Heldigvis er selve oppskriften veldig god og det er ikkje så mye mer enn raglanøkingen eg trenger å ha kontroll på, ja du vet:
1 runde med økinger og en runde strikking full fart rundt. EASY!

 

Anyway, nå må eg se å få fart på det eg må gjør,
nemlig å ta en kattevask og på med noe passende for å innta Go`stolen 🙂

 

 

 

 

 

KOS DEG OG LAG DEG
EN MAGISK LØRDAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Meget Fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg