SOMMERSJAL – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Valentina Bogdanova

 

Når et sjal er strikket i bomull/silke er det perfekt til sommermånedene, svalt og deilig om huden er litt solbrent. Dessuten er det supert å dekke til små sovende barna med. Selv om et lite barneteppe er mykt og godt, blir det fort litt tyngde i det, men noe som veier kun 150 gr og som er silkemykt er helt perfekt når gradestokkene stigen 🙂 For ikkje å nevne de lekre og sommerlige fargene dette garnet kommer i ♥

 

 

Designet av Valentina Bogdanova

 

Sjalet strikkes fra nakken og ned, altså et ganske så tradisjonelt trekantsjal for å si det sånn. Lekkert mønster som eg er sikker på at du memorerer etter noen rapporter.

 

TAINA SHAWL
Bildene over
Str 71 cm X 169 cm

 

Orginal garnet ser jo helt herlig ut, eller, det er jo garanter deilig når det er en blanding av Silke og bomull + litt Viscose 🙂 Du trenger KUN 1 nøste til sjalet og garnet kan du sjekke ut HER 🙂

 

 

 

* * * *

TYPISK! Eg var jo tidlig i gang her i heimen vettu; Rydda/shaina kjøkkenet, satte på en maskin med klær, rydda litt her og der, tømt boss etc. Avrundet med å stelle meg selv litt og få på litt comfy klær, kokte ny kaffi og laget meg til frokost. Satte meg godt til rette i Go`stolen og tenkte å se en episode eller 2 av GOT. BÆM!! Eg troooor Ali mange ganger hører lyden av at eg lager meg en kopp kaffi haha Jupp, der sto han opp vettu så da var det bare å sette serien på *vent*. Skravlekråka var på beina så da nytter det ikkje vettu *ler meg ihjel*

Sitter å vurderer å angripe ei palme me har her i stua!! Den peker rett vest, dvs den står i vinkel! Ali er kjemperedd for den palma, men det skal ikkje koste meg en eneste kcal å bare klippe den rett av! Noe eg forøvrig skal gjøre kjapp og brutalt når han ikkje ser på! Den har blitt så lang at den heller helt ned til potta, så vokser den bort over og rett opp! Løgnaste eg har sett! Min plan er å dra den opp og ut av potta, rengjøre røttene, klippe den midt på stammen (Ergo forsvinner alle de 3 “kronene”) Så bare planter eg de tynne stammene på nytt og satser på at den spirer på toppen igjen(?) Gjorde noe lignende når det var liten fordi den knakk og det gikk det greit 🙂 Eg må bare finne den der hekkesaksa i garasjen først…*Gudene skal vites at det er rot i garasjen*

 

 

 

 

HA EN FORTSATT
HERLIG DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille “på vent”! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg