Spennende Hansker – Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Jeny Staiman

 

“Å nei, enda flere votter”, tenker du kanskje? Tja, jo det er jo et par hansker, med hele 10 fingrer som skal strikkes, men studér bildene! Se sååå stilige de er, er ikkje helt vanlige hanske dette! Det er jo ALLTID gøy,
og ikkje minst tilfredsstillende å lære seg nye teknikker, ikkje det?

 

 

 

Designet av Jeny Staiman

 

Skikkelig kule, ikkje sant? Åååå eg kjenner eg bare må ta noen magadrag fra en brun papirpose….*ble litt hyper der et øyeblikk*! Skikkelig gøy dette her! Designeren anbefaler hvis du skal bruke flerfarget garn så blir det fineste med lange fargeskift – hun anbefaler videre at garnet du velger bør ha en fast spinning for penest resultat + de blir mer hardføre 🙂 Orginalt er de strikket i DETTE GARNET. Basert på egne erfaring vil også Wollmeise være et godt alternativ og det kan du finne i Denne Norske Nettbutikken 🙂

En kjekk detalje på disse er at tommel og lillefinger er plasser på “samme linje”,
dvs det er det samme hvilken hanske du tar på hånden.

 

 

HANDSPAN
Bildene over
3 størrelser
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Jeny Staiman

 

Disse er det brukt Merino 300 m/100 gr som også er fast spunnet. I forhold til flettene er dette bra og strukturen blir veldig ren og pen 🙂 På den andre siden er eg ganske sikker på at du har gode erfaringer på hvilket garn du liker å bruke. Kanskje du har strikket andre hansker med vellykket resultatet?
Vel, da kan du gjøre det samme med disse 🙂

 

CONTINUITY
4 størrelser
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

Altså, i dag snødde det da eg sto opp…? Skulle jo tro at værgudene så at eg kjøpte et minidrivhus og frø i går! Ikkje sant!? Veeel, eg har det varmt i stua så de frøene skal nok uansett ikkje fryse, så får me se hvem som vinner da vettu! Noe som er positivt med kulden er at fuglematen eg laget og hang ut blir spist opp.
Tror faktisk eg må ta å henge ut de siste Fuglekakene som står i kjøleskapet 🙂

På strikkefronten er eg snaaart ferdig å strikke høne nr 2, eg må ha 1 eller 2 til, ja eg må ha et kaklekor som kan stå “der borte” på gulvet 🙂 Planen er å perle detaljer og gi de et særegent uttrykk, ja litt sånn typ dårlig humor 🙂 Tror de kan bli ganske morsomme. Nå snart skal eg ta en liten rydderunde, kanskje sette på en maskin med klær? Rett og slett leke litt husmor, har lovet Dib Tortelloni til middag i dag og hvis eg kommer på det skal eg vise hvordan eg lager det på Snapchat. Det er skikkelig godt, men fullstendig ødeleggende for min mage *ler*
Eg spiser som regel salat med noen får avrista Tortelloni ved siden av 🙂
Anyway, får ta å drikke opp kaffien og gjør et forsøk på å starte dagen.

 

 

FINN PÅ NOE
OG KOS DEG LITT

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Flotte hanska.Likte de første godt. :)Men når æ slit med å strikke nr 2 av votta eller læsta,skal æ holde meg unna hansker me 5 fingre. 🙂

Siste innlegg