SPESIELLE OG LEKRE HALSER # STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Åsa Tricosa

Jadda, Jula er neeesten helt overstått og som me vet så er sola snudd og DET vettu, DET betyr kun EN ting: Nå er det absolutt lysere tider i møte 🙂 Mer sol, høyere(??) temperaturer og generelt mildere vær (om man er heldig). Dette betyr også at me nå kan strikke noe lettere plagg som f.eks en av disse lekre halsene. I tillegg betyr jo våren “lette” og fornøyelige farger

 

ERLINE
Bildet over
One Size/ Lett å justere

Strikkefastheten på denne er 21 m og 36 row på pinne 3 mm

 

Designet av Åsa Tricosa

 

GOLDTAU
One Size

 

∗ ∗ ∗ ∗

 

I går kwell satt me her alle 4 og me var så mette på middag…så mette at me faktisk har utsatt lammelåret som var meningen å ha i dag. Me er slettes ikkje vant med middager som innebærer saus og poteter flere dager etter hverandre, flere dager i uka blir f.eks potet/pasta/ris delen av middagen bare erstattet med masse salat, og saus? Nop, det er vel egentlig kun når me har kjøttkaker og fiskeboller at det er på plass 🙂 Vet i allefall at eg hadde uansett stått over middagen i dag for eg makter ikkje mer hehe Blir nok bare et glass med yoghurt på meg i dag og det ser eg faktisk fram til, lett og godt 🙂 Tenker me tar det låret enten på fredag eller på lørdag 🙂 Det er en av Dib sine favoritter 🙂

Det første eg skal gjøre før eg setter meg ned å strikke er å ta frem påleggsmaskinen! Den er det stort sett Ali som håndterer hehe Men eg syns det er GØY så nå skal Rullepølsa og en god bita av Fenalåret til pèrs! Legger begge deler + røkelaks på et fat og setter i kjøleskapet, på den måten er det selvførsyning av deilig og enkel mat frem til lammelåret kommer på bordet…en dag! hihi Me fikk en stor Edamer til Jul, ikkje den røde me kjøper på butikkene her, men Edamer fra Holland og DEN hadde mye mer smak kan du tro! Eg liker best den svarte som selges her fordi den har mer smak enn den røde, men denne røde som me nå fikk til jul!! Mmmmm DEN var god den! Så pass kraftig at det holder med et par slever på et knekkebrød 🙂 Jammy 🙂

I går kwell fikk eg også ferdig den Skorsteinshalsen og den ble skikkelig god ass! Fikk også “møllet” meg en lang og utrolig fin I-cord snor! Den Mølla er søren meg gull verdt med tanke på at eg i alle år har strikket I-Cord snorer for hånd!! Alt ligger ute på Snapchat (vibbedille) om du vil se hvor fin den er 🙂 Kommer bilder av halsen etter hvert, men hadde i grunnen håpet på bedre vært da for eg vil ut! Tenkte å se hvordan den tar seg ut inni den nye jakken slik som eg planla 🙂

Men men, nå skal eg bare ta meg en dusj og få på meg Julepysj for så å bare nyte dagen i mitt eget tempo! Magen gir klar beskjed om at nå er det NOK mat så eg skal ta det meget rolig på den fronten! Får ta å drikke en extra IngefærShot!

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG 2.JULEDAG

 

Go`Juleklem fra ei METT Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg