START DET NYE ÅRET MED FARGER

Designet av Stephen West

Liker du å strikke og ta på deg noe gjerne ikkje ALLE har? Hvis du ikkje har sett hva denne fyren har før, ja så er det jaggu på tide 🙂 Stephen West er en eg har digget i flere år og eg har strikket noen av hans design, men eg har aldri vært så vågal som han er i fargevalgene! Ååå eg skulle vel heller ønske at eg turde!

Genseren på bildene her kunne eg glatt strikket i de samme fargene for den var utrolig tøff og siden eg er svak for striper så er den helt TOPP!

Strikkefastheten er på 18 m og den strikkes på pinne 4,5/5 mm og når du i tillegge strikker den Top/Down, ja DA går det unna!

 

Designet av Stephen West

Stephen West har JuleTilbud denne helga!! Dvs du kan kjøpe oppskriften på denne genseren + DETTE SJERFET og betale kun for 1 oppskrift! Tilbudet varer ut søndag, altså frem til hele LilleJulafte (23/12)

 

SLOUCHY SLEEVE SWEATER
Bildene over
Fra 84 cm til 137 cm rundt brystet
Unisex

Fot å si det sånn, NÅ kan du møte VÅREN i en herlig FargePrakt!

 

♥ ♥ ♥ ♥

Ok, selv om eg sov som et stein i morges og ikkje hørte alarmen så kom me oss ikkje avgårde før litt over 12! Me svippet først ut til Europris og der var det jo ALLEREDE ganske KAOS i GotteriAvdelingen haha Heldigvis er me ikkje en av de som stresser så me bare svinset litt rundt, på et tidspunkt måtte eg faktisk ringe Ali for han forsvant! Ikkje orket eg vandre rundt på leit heller for det var jo gaaanske mye folk…Da han tok mobilen viste det seg at han sto kun et par meter bak meg! Jepp, SÅÅÅ mye folk var det! haha Kjørte i grunnen ut der for eg måtte ha Kirsebær konfekt og mor mi hadde lyst på Mozart Kuler, fikk kun ta i den første. Men de hadde jo andre ting da så eg handlet det eg visste mor mi liker for hun hadde jo ikkje fått i hus noe sånn JuleKos. Hun ble kjempeglad for at eg tenkte på henne så det var jo kjekt + eg fikk tak i nøttene hun liker og en del tørka frukt o.l. Jadda, alle fornøyde hehe

Der etter var det strake veien tilbake til Tananger, Rema og Kiwi 🙂 Må si at me var VELDIG fornuftige!! Har vel innsett at eg og mine IKKJE spiser anderledes i Julen enn hva me gjør til vanlig så det ble en vanlig helgehandel, men dog en god handel siden det er stengt til onsdag 🙂 Dvs extra melk, brød, yoghurt, Cottage Cheese fordi det spises hver dag uansett høytid. Me har fått Fenalår av min søster m/familie (Fast hvert år og det er herlig!) ellers hadde mor mi fått sydd noen rullepølser så det fikk me av henne og me kjøpte ei bøtte med sursild (Den skal eg fylle på med masse løk opp i) Så ja, da har me nok mer en nok! Må svinge ned på butikken i morgen fordi me har Kalkuna vår der på overnatting! haha Me kjøpte den tidligere i uka, men siden vårt fryseskap har for smale skuffer så fikk Kalkuna være i Remafryseren til i morgen 🙂 *Fin løsning*

Hadde egentlig ikkje tenkt å fortelle det eg skal skrive nå, men det var et så varmt og fint øyeblikk at eg bare må  Da eg sto å la varene i kassen på Kiwi så eg bort på Asfalt Selgeren som sto ved inngangen, han har stått der hver eneste dag i allefall den siste uka. Han selger en bok, lurer på om det ikkje er den kokeboka eg føler eg har lest om? Uansett, eg pleier ALLTID kjøpe når det står en Asfaltselger, men her tidligere overhørte eg da en som gikk forbi spurte hva den kostet og eg syns eg hørte svaret var 300(?) Vel, uansett, eg følte ikkje eg hadde råd til det nå i år så eg har jo vært ei som har gått forbi nesten hver dag…DETTE gjør faktisk veldig vondt! (Syns vel egentlig det var veeeldig mangen som bare gikk forbi eg…) Men i dag altså, mens hun i kassen på Kiwi slo inn de varene eg hadde plukket gikk eg inn i butikken igjen og fant litt sånne sjokoladeplater, betalte i kasse og gikk. Eg stoppet foran AsfaltSelgeren og sa; “Dessverre så har eg ikkje råd å kjøpe bok av deg i dag, men eg kjøpte litt sjokolade som du kan kose deg med og hvis du vil kan du også få en kjempegod klem”. Off eg får heilt klump i halsen når eg skriver dette, men da sa han “Eg har lyst på en god klem!” Og det fikk han og det var sånn skikkelig bamseklem og eg sikkert på at klemmen varte langt over et minutt men tårene hans trillet! DET var sterkt altså og eg fikk så vondt i hjertet!!! Han er jo bare et mennesket akkurat som du og eg 

 

 

KOS DEG OG HA
EN SKJØNN FREDAGS KWELL

 

 

Go`klem fra ei Lettrørt Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. En god klem var for han sikkert noe av det beste, og i tillegg til sjokolade ble det en god dag.

      Jeg pleier aldri å ha konanter lengre, men i noen dager har det lagt 100kr i kortholderen min, og den ga jeg til en fra Frelsesarmeen som satt på Amfi. Alle bare gikk forbi med fulle handlevogner, og jeg syntes synd på han.

      Så det var en god gjerning fra oss begge i går.

      1. Det er jo også et “Problem” i dag at eg sjeldent har kontanter på meg 😉 Det eneste eg støtter i Jula og resten av året er Noe i i “gryta” til Frelsesarmeen, Kirkens Bymisjon OG Asfalt selgere for det føler er noe som virkelig gjør god nytte som man fort kan se endringer på 🙂

Siste innlegg