Step-By-Step og JUL på Hobbyrommet


Pepperkaker må jo til, ja om det skal dufte godt til jul? Ja ikkje sant! Nå fikk eg jo sykt lyst på blåmyggost og pepperkaker….Har du smakt det? Ååå det er så digg, men akkurat nå mangler eg pepperkaker trooor eg…
Hmm mulig det står en boks inne på boden! Det må eg sjekke etterpå for eg har fersk myggost i kjøleskapet ♥
Det er eneste gangen eg spiser myggost og syns det er godt. Ok, det var nå i allefall ikkje myggost som skulle snakkes om her nå, nei, men J U L ! Aldri for tidlig, kun for sent – Har begynt å rulle litt leire som kan passe til jul, nærmere bestemt julestrikketøyet ditt 🙂 Syns jo disse ble litt søte, de endte forresten opp med en liten rød nese før eg fikk de i ovnen. Disse ender nok opp som søte Maskemarkører
og de skal definitivt få bli med meg på Strikkefestivalen i oktober 😀

Jadda jadda, formen er totalt ræva, men eg sitter nå her å surrer….
Fikk et spørsmål om eg kunne vise hvordan eg lager…

 

 

 

 

….disse sauene! Tenk å røpe en businesshemmelighet da, neida, bare tuller….dette er enkelt, bare veldig dillet fordi det er virkelig smått! Pinsett kan være greit å bruke. Eg bruker samme pinsett som eg bruker på Hama Mini for den er tynn og myk på en måte.

 

 

 

Ok, da er det bare å sette i gang: Trill ei lita grå kule, trykk den litt ned i underlaget…Trill ei til i hudfarge, betydelig mindre dog...Form den litt avlang på en måte, trykk den fast i den grå kula. Lag 2 bittesmå kuler som du trykker inn på undersiden (føtter). Så triller du 2 bittesmå kuler som trykkes flat i underlaget…
finn en tannpirker eller noe annet tynt og spisst…

 

 

…rull den rundt tannpirkere og form den litt som et hengende øre, klem en slik fast på hver siden på øvredel av hodet, trill en liten grå kule, klem den flat (som en kalott) og trykk den fast opp på hodet. Trill så 2 veldig små kuler i hvitt, trill de litt avlange og trykk de fast der hvor øynene skal være. Svart pupill er ofte bedre å male på etter steking når det er så smått. Posca Tusjer er veldig bra til dette 🙂 Husk å trykk ei nål eller noe gjennom sauen om du er avhengig av hull 🙂 Sånn lager du en sau 🙂

Sånn, nå skal eg tilbake til pepperkakene mine, ja for eg må jo ha flere!! Kan man få nok?? Nop! Tenker eg må lage noen gnomer også…Straks middag her i heimen, de fine spiser sent sies det
vet nå`kje eg, men godt skal det bli. Pestokylling i dag! Jammy!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Å de julemenna var superfine. Trur jeg må fram med den godt gjemte fimoleira mi.Ha en fin jobbyhelg og god bedring. 🤗🤗🤗

    2. W.O.W sier jeg bare😳😍👏
      Blir så imponert, og særlig når jeg ser hvor smått det er, – skikkelig priklearbeid! Det må være en liten tålmodighetsprøve, og ikke nok med det; de ser jo helt like ut i utformingen også, – du er skikkelig nøye!👏🤩
      Tusen takk for step for step forklaring, må nok en gang si jeg blir megaimponert, – noe slikt ville ikke jeg fått til, ikke nubbetjans 🙈
      Men, steker du dem? Tørker dem, eller limer sammen?
      De må jo tåle litt der de skrangler rundt på strikketøyene rundt omkring i det ganske land🤔😅

Siste innlegg