STORABERGET – En herlig svettefest!

 

HVEM skulle vel tro at me skulle pushe 30 gr i dag!?? Ok, 26 da…det stoppet der da eg kjørte hjem etter turen, men luften dirret noen gangen likevel…! Det ble rett og slett en aldri så “Liten” svettefest da det bar i vei mot Storafjell (Pilen viser hvor me endte!) første gang for meg….sikkert 678.gang for søs 🙂 Det ble 3,5 km opp og 3,5 km ned… Niesen min og mann er på ferie her på hytta så hun var også med på tur i dag, la oss nå for all del ikkje glemme Bella, det 4-beinte barnebarnet til søs —> En alt etende rakett i sele! Tror ikke søs trenger trene armene resten av ferien! På enkelte partier oppover så me bare skosålene til søs…!

 

 

 

Ok, det er bare å gå på, tenker eg! Å ja, det var til tider tungt, lyver om eg sier noe annet, men tro det eller ei: Det er bare å nyte! Rart hvordan man kan endre meninger om bakker, du vet; Eg gikk omveier for å unngå de før. Selv om det høres patetisk ut for noen så er det en premie å stå på toppen,
og så tenke at nå er det bare nedover 🙂 Så deilig!

 

 

 

Spennende med demning, nytt for meg i denne sammenhengen, litt magesug på denne 🙂

 

 

Demning nr 2

 

 

Aha….Sjelefred!

 

 

Demning nr 3 🙂

 

 

Utsikt før toppstøtet!

 

 

EG SER EN VARDE!! *Sjekk Ut*

 

 

 

Herlig! Storaberget er 354 moh – Fin utsikt!

 

 

På toppen blir det godbiter til store og små, veldig greit å fylle lagrene litt

 

 

 

Deeer er toppen! Noen partier var ganske bratte, litt ned på alle 4 så gikk det fint. På vei ned kom eg ut i en rimelig bratt “vegg”, etter hvert ble det for bratt å gå sidelengs for sko og ankler så eg tenkte: “Setter meg ned på rompa og “oker” meg til den hylla der” Men HEKKAN! Buksa mi var jo spinnglatt!
Det var bare å klore seg fast og alt gikk godt 🙂

 

 

Mor og datter + barnebarnet Bella på 4! Sistnevnte er altså da på ferie hos mormor og morfar 🙂

 

 

Det er ikke alltid det går fortere nedover, noe steder er det slettes ikke bare å springe 🙂

 

 

 

Gjennom “Kveghullet” og opp på andre siden hvor bilen sto 🙂

 

 

 

 

Godt fornøyd med denne turen! Så deilig! Etter på ble det kos på hytta og “raiding” av bærbusker og grønnsaker, fikk med meg hjem flere poser med snack. Svingte innom jobben til Amira med 2 isbokser med Rips – Det beste hun vet 🙂 Vel hjemme ble eg sittende å suse ei lita stund før eg kom meg i dusjen,
nå har eg spist kyllingwraps og det er klar for….

 

 

 

 

…Lørdagsgotteri! Ahaa herlig sure stikkelsbær ♥

 

 

 

NYT KWELLEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg