Strikk den FINESTE Sommerkjolen!

Designet av Annie Lupton

 

Noen design må bare gjentas, dette er en av de! Eg syns dette er en av de fineste sommerkjolene ever fordi den er en type kjole du kan slenge over bikinien med håret i en dott. Du vet jo hvordan det føles i 18-19 tiden på kwellen når du skal hjem etter en hel dag på sandstranda? Lett solbrent, full av salt og sand, håret er litt seigt i den dotten etter gjentatte sjøbad? Ååå det er en digg følelse, denne kjolen funker så herlig i denne settingen.
Slip den over hodet og du er good to go hvor som helst – Nesten!

 

 

 

Designet av Annie Lupton

 

Kjolen er strikket i merciesert bomull, noe som funker flott til strandbruk 🙂 Det første garnet eg kommer på som muligens kan passe er Bomull Sport – Strikket meg faktisk en deilig sommertunika i det garnet for X-antall år siden 🙂 Husker eg var veldig begeistret for det garnet den gang da, lenge siden eg har strikket/heklet med det nå,
men det er et godt garn 🙂

 

GYRE TUNIC
Bildene over
Str fra 81 cm til 163 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

 

Eg ble nødt for å legge meg igjen i formiddag, sov helt til kl 14! Heldigvis er det ikkje middag før i 18 tiden så eg fikk tid å fikse litt her hjemme + meg selv! Amira og Eirik kommer og det er jo kjekt, uansett hvem som kommer at det ser litt greit ut 🙂 Selv med de såreste fingertuppene klarte eg å rydde spisebordet, trygge et tørkestativ inn på garnrommet og lukke døra (Ute av synet…bla bla….så ser det mer ryddig ut…) Sveipet lett over gulvene, slengte ei fille kjapt over stua og slengte duken/løperen på bordet innom vaskemaskinen og strakk den på plass igjen våt (Ja, det er bedre enn strykejern!) Nå etter på skal eg vandre litt rundt på vannekanna, for selv om det ikkje er knallsol hele dagen tørkes det meste ut for temperaturen er ganske bra 🙂

Blir nok strikking på meg etter hver for noen setter jo pris på et ryddig spisebort, men i morgen er på på an igjen 🙂 Deilig med fridag! Dib har fått på seg russebuksa igjen og klar for noen fine dager som eg håper IKKJE ender opp i 1 uke karantene!

 

 

 

KOS DEG OG NYT
RESTEN AV DAGEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg