Strikk Top/Down – 4 Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Andrea Yetman

 

Ok, nå er ikkje jakka rett over her strikket Top/Down da, men du starter på denne nede. Uansett er den verdt å strikke! Eg meine!? SE PÅ DEN DA!! Så deilige ♥ Her kan du blande tynn merino og kid silk type garn i skjønn forening, ei stripe av det og ei av det, alt etter hjertens lyst! Her kan du fint bli kwitt noen av de mange enkle eller halve nøstene som slenger steder garn slettes ikkje bør oppholde seg 🙂 Forén nøstene og la de skinne 🙂
Er du med? Absolutt en jakke du kan bruke hele året, jepp, sommer som vinter 🙂 Noen bedre?
Vel, oppskrifta er så klart gratis 🙂

 

COLOR YOUR WORLD
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Andrea Yetman

 

En enkel, glattstrikket genser med litt innslag av riller er ALDRI feil! Denne minner forresten om en genser eg skulle strikke til Dib da han var liten, men det poppet jo stadig noe nytt opp 🙂

 

REAGLE RAGLAN
Fra 91 cm til 144 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Andrea Yetman

 

Hvis du liker enda mer struktur 🙂

 

ROSA
Fra 101 cm til 152 cm i overvidde

 

 

 

 

Designet av Andrea Yetman

 

PINEWOOD
Fra str XS til XXL

 

 

* * * *

 

ÅÅåå beina mine ligger igjen et sted, husker ikkje helt HVOR eg la de!? Uansett, eg kjenner de ikkje, nei det ble feil; De er så vonde at eg kjenner de ikkje. Nå etter på skal eg RETT INN på Zalando og kjøpe meg noen GODE joggesko! Nei nei, eg skal ikkje begynne å jogge. Den dagen eg gjør det er det garantert fordi eg har noen etter meg *ler* Men nå er det NOK! Eg vil ut og gå tur, sånn er det med den saken. Siden beina er litt rare (hovne) må eg ha nye sko, god sko, FilaSkoene er ikkje gode å gå tur i, det er de litt for tunge til det. Det er jo uansett en fin årstid å starte med å gå tur for det blir jo bare lysere og fine ute fremover 🙂 Jadda, eg er optimist så dette går nok fint. Har gjort det før og gjør det igjen. Håper bare at kroppen er med på det og ikkje kommer med noen uventa krumspring, har hatt for mange av de.

Anyway, middagen er både ferdig og servert, bare eg som ikkje har spist! Eg har vært på beina siden eg startet
å lage maten i formiddagen. Har bare sittet 5-10 min inni mellom og det er ikkje å regne for avslapping. Det går mer eller mindre i ett hele tiden, uansett dag! *Sliten*. Nåt eg endelig hadde satt meg ned i halv 3 tiden tikket det inn en melding fra Dib; “Henter du meg på Joker når eg kommer, er på vei” Han hadde sparket litt hardt og vel, der røyk nok ei tå. Ergo ble eg sittende å vente, og vente er ikkje avslapping. Vel hjemme igjen, var det å få avokadoen i salaten, koke pasta og passe maten i ovnen. Mens eg gjorde dette tømte og fylte eg oppvaskmaskinen. Når maten så var ferdig hadde eg sååå vondt i beina at eg bare satte meg i Go`stolen,
sendte en melding til de 3 andre i heime og skrev bare “Middag servert på kjøkken” haha
Takk og pris for Wi-Fi *ler meg halvt ihjel*

Nå skal eg har meg litt mat og sååå skal eg sette meg med beina i godt varmt fotbad! Jepp, det skal eg gjøre.
De som vil ha mat i morgen, vel, de får fikse seg sjøl. Skulle det være litt manko så skal eg legge infoskriv på kjøkkenbenken om at det er plenty av Toro i skapet og Ertersuppe i fryseren 🙂

 

 

HA EN SUVEREN
LØRDAGS KWELL!

 

 

 

Go`klem fra ei Stadig Like Optimsitisk Vibbedille 🙂
Fortsatt like røykfri, på dag 415 🙂

1 kommentar
    1. Flotte oppskrifter, men det er jo ikke noe nytt fra din kant.
      Ta godt vare på helsa di. Kan nesten virke som om du strekker det litt langt til tider.
      Det var dagens pekefinger, gitt med vennlighet og omtanke.
      Lag deg nå en flott lørdagskveld.
      Klem fra Liv

Siste innlegg