STRIKKEBUKSE – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Maria/ Strikketanten

 

ELSK på strikkebukser altså!! Lurer på i hvor mange år eg har drømt om ei strikkebukse?? Ååå det er ganske mange skal eg si, og for ca 2 år siden startet eg på ei også – i Kauni….Eg kom til kneet…og der ligger den!! Husker eg var veldig usikker i forhold til den buksa om det var ei sånn eg ville ha for eg har jo funnet
sååå mange fine, som DENNE f.eks! Skal bare…først…BLIR GAL! Har uansett kommet frem til at om eg skal strikke bukse vil eg starte opp så den som ligger i knehøyde blir nok aldri ferdig…dessverre...

 

Designet av Maria/ Strikketanten

 

Denne buksa er strikket i sånn type BabyMerino garn på pinne 2,5 og 3, men siden dette er barnestørrelser opp til 10 år kan du bare gjøre det enkelt og øke pinnetykkelsen litt for å få buksa større, evn bittelitt tjukkere garn? Likte veldig godt mønsteret i siden på denne så det hadde fint vært ei bukse eg kunne ha brukt 🙂
Strikkefastheten her er 27 m/ 10 cm

 

MULTEBLOMST LEGGINGS
Bildene over
Str fra 1 til 10 år

 

 

 

Designet av Maria/ Strikketanten

 

Denne buksa er gjerne litt mer Unisex om du skulle føle den øverste buksa gjerne var litt jentete(?).
Buksa over her er også litt enklere kun med deilige riller i siden ♥ Her er strikkefastheten på 22 m/ 10 cm

 

HVERDAGS OG FEST BUKSE/SHORTS
Str 1 til 10 år

 

* * * *

 

Jadda, kort uke og snart helg gitt! Bedre blir det nesten ikkje 🙂 Joda, det blir bedre for eg er ferdig med hælen og er full på vei mot tåa + eg har sendt av gårde en bestilling på 2 nøster til Amira sin kjole! Dette er digg!
Så ja, når nøstene ligger i postkassa får sokkene en ørliten pause.

Prosjektet *Tidlig i seng-Tidlig opp* går som det griner!! Hadde STORE planer i går om å være i seng rundt midtnatt, senest 00.30….Problemet er når Amira er litt sent hjemme så blir me sittende å skravle! PING og klokka ble halv 2! Say no more!! Men men, eg satte alarmen på 08.10 likevel eg, presser alarmtid litt tidligere for hver dag heeelt til eg er fornøyd og har en gode drive 🙂 Ble jo liggende bitte litt med mobilen durende i hånda før eg klarte å stå opp, men ca halv 9 satt eg her med kaffien så det kommer seg i riktig retning. Målet er jo å stå opp ca kl 7 og være VÅKEN! Det er jo helt perfekt når det er sommer, ahaa ingenting er som å få med seg noe av soloppgangen hvis man kan nyte en tidlig kaffikopp ute på terrassen! Tenk bare å være ferdig med husmorpliktene før kl 9!? Jepp, det er det som er målet, tenk på den lange dagen eg har da? Selv om eg skulle måtte legge meg
i 23/24 tiden blir dagen lang for eg er absolutt mest effektiv i timene før kl 12 på formiddagen
i forhold til å gjøre eller ordne noe 🙂

Været er forresten ikkje sååå verst i dag, joda, det blåser, er litt overskyet, kanskje det kommer regn? Vet`Kje, men det er 17 grader så ingenting å klage på 🙂 Om me henter hjem litt helgekos i dag vites ikkje siden Ali fortsatt sover og eg aner ikkje hva planer han har. Er han kin på det så henger eg meg på, godt med hva som er gjort. Egentlig er det kanskje ikkje så mye me skal ha siden me ramlet over sååå mye tilbud da med bare var en kjapp tur på tirsdag, men melk og dopapir må alltid i hus.

Noe må eg gjøre i allefall så eg får shaine litt på kjøkkenet, burde ha vasket håret i dag, men enn så lenge har eg bare surret det i en dott på hodet. Hvis eg da slenger på litt sminke kan frisyren se ganske så planlagt ut 🙂
0 stress!

Anyway, sokker skal strikkes og nå blir det vel ca en halvmeter med striper! *Me Like*

 

 

 

 

NYT EN FLOTTERS TORSDAG
OG KOS DEG MAXIMALT!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra morgenfuglen Vibbedille 🙂
Røykfri i 132 dager!!!

0 kommentarer

Siste innlegg