Strikkekjole – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

0 problem med en ullkjole på sommeren 🙂 Denne er strikket i sommerull (50/50 ull og bomull) Eg bruker kortermet merinoulltrøye når eg går tur, selv i går når det var 19 gr og varmt. Herlig å ikkje kjenne svetten renne over alt, ei heller at T-shirten blir våt/kald og nei – Det er ikkje for varmt. Derfor, på en litt kjølig sommerdag hvor du føler deg litt kuldsig er en ullkjole helt topp. Hvis ikkje kan du strikke den nå og finne den frem ut på høsten 🙂

 

 

 

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

En liten snerten detalje der ja 🙂 Selvfølgelig er denne strikket top/down og du kan fint strikke den fotsid også om du ønsker. Ser ei som har gjort det, hun la inn en splitt i siden og det ble bra.
Samme kjole finnes også som en Genser 🙂

 

DUSK KJOLE
Bildene over
Str fra 94 cm til 160 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrit

 

 

 

* * * *

 

 

 

I går fikk en melding fra Bring om at pakken min fra Holst Garn var for stor for postkassa mi….Heldigvis lå det klar en hentekode på mobilen min når eg sto opp i dag! JuHuuu Hekkan eg er spent på fargene!!! Skal til legen om et par timer så da skal den hentes + det kommer også en pakke med flere Poscatusjer! Blir en gledens dag dette! Satser på at alt er på stell hos legen også, da er det bare velstand! Eg vurderer å kle meg for tur når eg går og har en tanke om å gå rundt Tungeneset før eg kjører hjem – Det blåser skikkelig ute og da blir det flott der ute
i havgapet! 2-dagers turen vår i morgen blir utsatt til midten av juni. Værmeldingen sier regn, regn OG regn! Hadde vært fint med opphold i det minste når me skal gå i flere timer. Men nå tenker eg bare på den garnpakken som ligger helt alene der nede på posthylla….

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

Hvis du vil lese en tøft, flott og årlig innlegg i dag,
ja da anbefaler eg å lese DETTE!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg