Strikkeprosjekt – Fixe selv + Årets siste galeshopping!

 

I går var eg ute en runde, et par ting som skulle fixes, bla et kort! Et bryllupskort som eg ville skulle være alt annet enn “sukkersøtt” m/80-tallspreg…Var jammen ikkje helt enkelt det, så da…Vel, eg bare laget et selv – Rett og slett! Føler vel kanskje at dette muligens passer litt bedre!? *le* Litt humor må man ha, ikkje det?

 

 

 

 

 

Ellers gikk dagen til å strikke meg opp igjen på det nye strikkeprosjektet eg valgte å rekke opp….NÅ er eg mer fornøyd! Valgte også å gå ned å pinnestørrelsen på vrangborden i halsen, den kan fort bli litt vid (Samme masketall uansett størrelse, bare det tips til å sjekke ut den før du fortsetter) Mange av dere tippet at eg var i gang med en kjole, og det er jo nesten riktig, det blir en tunika – Elsker jo denne og har strikket flere, har faktisk 3 ferdige! Eller…1, for de 2 andre ga eg til Kirkens Bymisjon for et par år siden, ble lite brukt – Er kun denne spreke her eg bruker ofte 🙂 Deilig deilig! Hvordan er det med deg?? Hadde det vært noe med en ny Still Light? Går aldri av mote den der! De lommene der er det aldri noen som har klart å kopiert, selv om ganske mange har prøvd å kopiere den, er det ingen som kommer i nærheten av orginalen!

 

 

 

 

 

 

TENK!! Nå er det snart 14 år siden eg strikket min først! Den strikket eg i PT5Forøvrig det beste garnet som eg faktisk trodde var utgått!?? Vel, der ble det 1 kg på meg i en mer voksen farge i stedet for å alltid strikke striper haha Ser ut for at 2024 blir et år med strikking…Har jo også en denne strikkepakken liggende her…Gi mer styrke sier eg bare, akkurat nå ser eg for meg 1 år med strikking og støping….
10 kg stengips er også vei....Blir et gøyalt år, det er eg sikker på!

 

 

 

 


Når me nå er inne på shopping….siden eg kjøpte denne gryta i høst og at eg aldri huker av for å vise ikkje vise Cookie popper dette serviset til stadighet opp i FB feed`n min…sukk…Skylder på at eg ikke var helt våken i morges for før eg fikk opp øynene hadde eg klikket hjem middagstallerken, frokosttallerken, kopper og skåler….Selvfølgelig i regnbuefarger, kjekt når det er litt gøy i kjøkkenskapene!! Må kjenne og ta på de litt først, men ser ikke vekk i fra at eg muuuligens trenger noen flere tallerken og skåler….*Gikk på en herlig smell der ja* Planen min når jula ryddes bort er som vanlig å rydde/vaske kjøkkenskapene….Det er en fast greie når julekopper og div pakkes ned...Nå kan eg også tømme for alle de forskjellige tallerken me har som kommer litt fra her og der….Tenker de havner på Arvesentralen eg 🙂 Er jo intet feil med de,
er bare lei….etter ca 30 år…!

 

 

 

 

 

Jaggu godt eg sparte noen kroner på det bryllupskortet…!

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Arti kort!
      Jeg har samla på det serviset i mange år. Elsker det. Har masse farger, blir brukt hver dag.
      Godt nytt år til dokker

    2. Min still light ligger fortsatt godt nedpakket i boksen sin🙈 på 9ende året 🙈 flaskegrønn og lime striper…. Den blir nok egentlig aldrig ferdig heller😵‍💫 herligt kort 😄 mitt le cruise ga eg vekk for noen år si, det var for tungt for meg mn di små porsjons kjelene har eg ennå, kjekke å lage forretter i 😄 kos deg 🥰

Siste innlegg