Strikket Bluse – Strikkeoppskrift

Designet av Teti Lutsak

 

Luftig og herlig “Bluse” strikket i en tråd tynn Lin og 1 tråd tynn mohair, kan bare tenke meg hvor herlig den må være! Kjøpte ei bok for X-antall år siden kun pga av en bluse som dette, liker godt fasongen og ikkje minst halsen. Mulig eg hadde droppet duskene selv om eg liker de, ser for meg at de havner både i tekoppen
og andre steder de ikkje hører hjemme!

Tips: Vil tro at 1 tråd Holst Supersoft
og 1 tråd kidsilk også vil funke fint!

 

VOLIA BLOUSE
Bildet over
Str fra 95 cm til 175 cm i hofte./ og overvidde

 

 

 

 

 

Vettu!? I går ettermiddag etter at eg hadde rallet rundt med mor mi kjente eg hodet skled litt mer på plass! Ikkje så tåkelakt og surrete! Fikk laget en hel del faktisk og formen ble bare bedre og bedre utover kwellen så nå håper eg å være i mål snart! Er ganske sikkert på at siste uka har det vært bivirkninger som har herjet 🙂 Veldig mange ønsker seg kuer, ja eg vet det er en ting og kuer kan virkelig være søte. Utrolig dillet å lage de små der, mange diverse detajler på ei ku…Mangler fortsatt litt detaljer som eg skal fikse med maling 🙂

Har laget en del bier også, men det viser at hodet ikkje har vært på plass denne uka for på hver bie måtte eg sitte å utvide hullene etter steking for å klare å montere de, det var et slit kan du si. Derfor gjorde eg det enkelt på de Ku-Markørene og satte en pin i de – At eg ikkje tenkte på det med biene??

 

 

 

 

Skulle prøve meg på noen blomster….vel…det ble en del perler i steden for 🙂
Selv om de ble mislykket i forhold til hva de skulle bli ble de jo ganske så snaisne.

 

 

 

 

Heldigvis at eg gikk ut i går! Helt siden eg plantet de 2 Clemtisene ved inngangen har eg kun sett den ene i blomst. Nå fikk eg se den andre også, slettes ikkje den som er avbildet på den eg kjøpte – Ingen av de 2 eg kjøpte stemte med bildene! Hva er vits med bilder da?? haha Fin nok denne, men ikkje sååå spesiell syns eg.
Begge Clematisene har jo vokst helt sykt i år!

Verre er det med passjonsblomsten på terrassen….den tror eg er død og eg skjønner ikkje hvorfor?
Den er fullstendig inntørket og “ferdig”.

 

 

 

 

Trist som faen…

 

 

 

 

Senere i dag skal eg trekket en som skal få 4 herlige Alpakka Forte Classic nøster i posten.
Hvis du vil bli med på det svinger du kjapt innom
HER en tur 🙂

Selv om eg merket god bedring på hodet i går våknet eg faktisk pottetett igjen i dag og det piper i ørene, men hodet er på plass! Takk og pris! Vil trooo dette kun er sånn “morgenting” og når eg nå snart begynner å beveger meg så blir det bra *Optimist* Trooor eg skal kjøpe meg en ny nesespray når eg kjører ut 🙂 Vel vel, eg må nesten komme meg på badet og eg kjenner at dette kan bli en meget laaang dag…Først på sus med mor mi kl 11, vente til alt er ferdig, kjøre henne hjem, så hente Ali for å kjøre tilbake til Hillevåg for handling på IMS, så innom Rema/Kiwi for den normale helgehandelen….Hjem og såååå få alt i skapene…Vil tro eg er pumpet i ettermiddag og min plan var å rydde/vaske Hobbyrommet og flytte senga mi tilbake til soverommet…Ja eg har jo sovet de siste 2 ukene på Hobbyrommet siden eg har vært syk, bedre med et rom med tilgang til mye frisk luft gjennom natten 🙂

Ok, nå må eg sette fart på beina så snakkes med muligens på Snapchat eller senere i dag 🙂

 

 

HA EN FLOTT FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Både ku-markørene og perlene ble snasne😊 Har hørt flere som har slitt med denne forkjølelsen i 4-6 uker, og de blir skikkelig sjuke🤒 Du får ha god bedring, optimisme er super medisin, så jeg tenker du snart er frisk😉

Siste innlegg