Strikket Kosebukse – Norsk Oppskrift

Designet av Lene Viste Bjørheim

 

Det første som plinget i hodet var: Gul kosebukse til påske!! Tenk deg det da!?? Orginalt er den strikket i Peruvian Highland Wool, et garn eg har strikket mye i (DEILIG!), tenk deg da buksa i DENNE GULFARGEN!?? Du skal også strikke med en tråd Tilia (Eller annet lignende pusegarn) Eg har strikket et par kjoler og gensere i Peruvian, den gang da shoppet eg det fra Danmark, og det var billig…Var inne å suset på diverse danske nettbutikker i går…Pga kronekursen blir det faktisk dyrere å handle fra Danmark (Ikkje minst + toll/moms) men uansett blir det jo ei dyr bukse….55 kr for Peruvian og 105 kr for Tilia….(Bukse til meg hadde kommet på ca 1500 kr) Mulig eg faktisk hadde droppet pusetråden som skal bli med. Basert på hvordan plaggene eg har strikket
i Alaska holder seg ser eg en mulighet der ja 🙂

 

 

 

Designet av Lene Viste Bjørheim

 

Dette ser jo virkelig ut som et skikkelig kosesett ♥
Peruvian er 100% ren ny ull 100m/50 gr, dvs det finnes en haug av alternativer til halve prisen og vel så det, det samme gjelder for pusetråden som skal med 🙂 Det opplyses også om at buksa blir litt tung og da tenker eg det er en fordel å finne et annet garn som da ikkje siger like mye. Uansett vil det jo på et punkt kanskje bli både knær
og rompe i buksa, men det er det siste som stopper meg fra å strikke ei kosebukse! Har jo drømt om ei skikkelig kosebukse i hvor mange år!?? Hvilken farge hadde du gått for? Våger du ei knall gul??

 

LINES`s KOSEBUKSE
Bildene over
Str XS – S – M – L – XL
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Fredag og sola skinner fra nesten skyfri himmel, men det er kaldt da: -7 grader faktisk! Blir ingen tur på meg i dag, hadde jo en flott tur i går! Eg skal hente Amira i halv 12 tiden å kjøre henne på jobb i dag og etterpå blir det litt handel til helga 🙂 I morgen formiddag skal eg ut igjen til Amira og bli til søndag siden hun er gressenke i helga 🙂 Da blir det nok å ligge på sofaen å slenge og slappe av – Er jo meldt vind, blåst og snø hele helga!!

 

 

 

KOS DEG OG NYT
FREDAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg