Ut På Tur: Heftig Væromslag!

 

Hadde eg ikkje visst bedre hadde eg vasset i vannet i dag! Været var en drøm når eg ankom Hellestøstranda! Sjelden det er tilnærmet vindstille der ute 🙂 Bølgene var enorme og stranda var betydelig smalere enn da storesøs og eg var der for 1 mnd siden!! Dette betydde altså at eg måtte gå høyere opp på selve stranden
og der var det en blanding av snø og sand, kjente det i låra ja 🙂

 

 

 

 

Se her! Bølgene slo tidvis halvveis opp på stranda! Eg talte bølgene og ca hver 4. bølge slo helt opp!
Du kan si havet bråkte skikkelig i dag 🙂

 

 

 

 

Ved enden av Hellestøstranda fortsatte eg gjennom steinrøys og oppe/ned sanddyene
et stykke før eg gikk ned på Bybergstranda og bort til….

 

 

 

(Feisten Fyr)

 

 

…Båtmannsvika, og der ligger som eg fortalte siste vraket av en svær lekter e.l. Den har ligget der siden krigen. Den er ganske så svær og det var heftig da bølgene slo over den!

Planen var jo å gå til Sele Havn der me var sist, men himmelen kom fort mot meg
og når det begynte å komme snøfiller i lufta fant eg ut det var best å snu…

 

 

 

 

Eg nærmest småsprang (*ler*) over sanddynene og steinrøysa for å komme meg tilbake
til Hellestøstranda før det virkelig ble skikkelig ille! *ler litt til*

 

 

 

 

Heldigvis hadde eg medvind på returen – Eg var godt kledd og frøys ikkje,
men snøen pisket i ansiktet om eg snudde meg.

 

 

 

 

Ble ganske dårlig sikt den siste 1,5 km,
men på stranda er det beine veien 🙂

 

 

 

 

Turen ble ca 3 km kortere enn planlagt, men men, neste gang blir det til båthavna – Kanskje lengre?
Kjenner i allefall at formen er bedre nå enn for 1 mnd siden 🙂

Den varme dusjen ved hjemkost var helt herlig! Tok en kjapp runde på kjøkkenet etterpå
og laget noe som er å regne for ei ny dille!

 

 

 

 

Mine “egne” Havrevafler! Mmm 1 egg, havregryn, havremel, litt havrekli og spedde med havremelk! Jadda, magen blir helt magisk etterpå!! Tro meg! For å innta noe med mye smakt steikte eg 1 løk, 1 rød paprika og 1/2 grønn paprika og en lite chili 🙂 Surret det godt i olivenolje og peppret det skikkelig! På vaflene sprinklet
eg litt honning over! Snadder, og nå er eg mett 🙂

I går annonserte eg at eg skulle kose meg med den nye sesongen av Outlander…Nr 6 altså…meeen….
begynte å se, klikket meg fremover og finner ut at eg har jo sette den!! Hmm hopper fremover i episodene, fortsatt har eg sett det….Legger til at det var Netflix som annonserte NY sesong…eg ser den på Viaplay…Eg ser bare videre så det kan jo være en av de siste episodene er nye for meg, men eg trooor ikkje det…*Føler meg lurt*

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Herlig tur du har hatt. Og fristende mat. Her ble det en solid tallerken salat, men burde nok gått for varmrett. Litt sent å gjøre noe med det nå, men det kommer en dag i morgen også. Varmt i solen ute, og ekstra mye gratisvarme inne, men nå kjenner jeg at jeg må fyre opp i ovnen.
      Klem fra Liv

Siste innlegg