TAKKNEMLIG og GLAD I HJERTET!

 

Det er noe eget når du kan gjøre noe for andre som betyr mye. I bunn og grunn kan du uten store anstrengelser gjøre noe for at andre sin hverdag kan bli bedre, ikkje trenger det koste deg noe heller. Veldig ofte når det gjelder å støtte veldedighet får man presentert måter dette kan gjøres på, f.eks et valgfritt beløp hver måned, det trekkes rett fra konto. For mange er f.eks 200 kr i mnd ingenting, mens for andre kan det bety mat i ei uke. Men, hvis du der i mot gir litt av deg selv koster det ikkje så mye mer enn innsatsen du gir 🙂 De aller fleste har litt innsats å gi.

Eg har i mange år støttet Kirkens Bymisjon. Har i flere år gitt f.eks Julemiddager + eg har kjøpt Pakkelapper ♥ De siste 2-3 årene har eg også vært Ambassadør for Oransje Skjerf via House Of Yarn som eg har et samarbeid med. Men så var det nå tidligere i uka da når det ble så kaldt at eg tenkte eg måtte finne på noe. Som ei “som alltid strikker” er det i grunnen nok ull å ta av! Hylla inne på garderoben var smekkfull av flotte gensere, jakker, kjoler og diverse tilbehør – Som dessverre ble lite eller ikkje brukt i det hele tatt. Mye har blitt strikket kun fordi det var kjekt eller fordi eg bare måtte prøve noe garn, og så havnet det bare på hylla…Sånn er det bare.

Samlet sammen det eg kunne ta ned fra hylla uten å kjenne et snev av anger, til sammen ble det 3 smekkfulle blå Rema nett (De er store altså!) – Likevel følte eg det var litt lite (!!!) Det er ganske mange som har havnet utenfor og trenger varme klær i Stavanger så da postet eg et innlegg på Tananger Nå For Tiå. Det ble noen kjørerturer rundt her på “bygda” og eg fylte opp bilen 🙂 Eg nevnte tidligere at en journalist tok kontakt? Så, vel ja, etter litt frem/tilbake fikk Solabladet henge med og me hadde oss en koselig prat. Innlegget finnet du HER, hvis du abonnerer på din egen lokalavis kan du kanskje lese det likevel? Anyway! I dag kjørte eg inn til Stavanger og…

 

 

 

…Kirkens Bymisjon ♥ Pga Covid19 er det mange endringer av bruken her også, og hele situasjonen er for mange ganske uholdbar 🙁 Josephine kafeén som er i 1.etg i dette huset er stengt og utenfor sto det mange brukere som helst ville vært inne. Vanligvis kan de jo være det, og det legges frem klær som er samlet inn slik at de som trenger noe vil få dette. De får også servert mat og drikke her.

Eg ringte på døren og sa eg hadde litt ull i bilen som eg ville levere, de ble kjempebegeistret og eg gikk 3 turer frem/tilbake fra bilen for å få inn alt. De ble ganske sjokka, men sååå glade ♥ Det var som sagt flere brukere på stedet som hadde behov for varmere klær så hun som styrte med dette skulle legge det frem på et bord slik at de som trengte noen kunne komme inn å få. Nå på denne årstiden er det jo spesielt ull og yttertøy som er det viktigste. Eg er ikkje den som bare drar opp mobilen for å ta bilder når eg føler det ikkje passer, derfor ingen bilder mer enn det som eg la ved her nå 🙂 Kanskje det passer bedre en annen gang? Hadde en lang og koselig prat med de som jobbet der og eg sa hvis det var noe de trengte så måtte de bare ta kontakt. Eg sa eg har mange strikkere tilgjengelig (Dere altså hehe) om det var noe de trenger mer av 🙂 Selv har eg enda flere strikkeplagg på hylla mi + eg strikker jo hele tiden så det blir uansett ikkje noe problem. Herlig når man kan kombinere hobbyen sin med noe så viktig, dette er også noe du kan gjøre i din by! Du kan jo bare svippe innom Kirkens Bymisjon HER og finne din by og se hva du evn kan bidra med. Strikker du f.eks bare for å strikke å kose deg? Vel, da kan jo det du strikker bli en gave til en som fryser ♥ Vinn-Vinn over hele linja det ser du.

Bor du enten her i byen, eller i Tananger og har noe som du ikkje trenger lengre? Da er det bare å ta kontakt for eg kan ta flere turer inn til Stavanger. Nå på vinteren er det som sagt helst ull og yttertøy.

Uuuuansett! Eg føler meg GLAD i hjertet for dagens innsats! Ja eg tror eg er mer glad enn de som fikk nye flotte klær i dag – Det føles så godt ♥ Du bør prøve, det anbefales!

 

Vel vel, det er fredags kwell og eg har allerede beina høyt
og er straks klar for å plukke opp strikketøyet 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

11 kommentarer
    1. Herlig ❤ Har faktisk tenkt på deg og ærendet ditt i dag 🤗 Det er noe med de små gjerninger som blir store og betyr mye for både giver og mottaker 💞

    2. Så flott ❤️. Eg har og kanskje noe å gi, sokker, votter og luer. Må ta en liten opprydding etterhvert, så kan eg hive meg på senere 😊. Flott tiltak ❤️

    3. Jeg er så stolt av deg som gjør noe så uselvisk som å gi til de som trenger det mere enn oss❤️❤️
      Du er et eksempel til etterfølgelse👏👏👏

    4. Fantastisk tiltak. Takk for tipset, har kirkens bymisjon her også,
      Ha en fin kveld.

    5. Låner Kjersti sin kommentar, du har er hjerte av både ull og gull ❤. Veldig bra tiltak. Jeg strikker stort sett ullsokker, og jeg ga en pose sokker til Linken, noe ala Kirkens bymisjon før jul.

    6. Flott lesning, flott tiltak. Et veldig godt eksempel på at ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen! ❤️

Siste innlegg