Tar du æren for andres design og arbeid, da stjeler du med begge hendene!

 

Eg er fullt klar over at eg er mislikt på flere strikkegrupper pga av mine prinsipper når det kommer til eierskap av all type design, spesielt det som skjer i strikke- og ikkje minst i hobbyverden. Mange ganger føler eg at eg snakker til stein, øreklaffene og skylappene fungerer meget bra på alt for mange. Admin i flere grupper er ei heller lydhør når mine poster skaper diskusjoner og kommentarfelt må stenges…Min feil? No No, stort sett vil eg si eg forholder meg rolig selv om eg sier akkurat det eg mener, ikkje minst står eg for mine meninger. Eg angriper aldri personlig, men er det en person som har et slett forhold til å stjele et design eller oppskrift er eg ikkje billig i hva eg mener om saken. Vet jo eg har rett så da er det ingenting å være redd for. Verre er det med alle meldingene som havner i søpla hos meg, da snakker med virkelig personangrep…Vedkomne må ikkje ha det særlig bra konkluderer eg som oftes.  Har t.o.m fersket strikkere opp til flere ganger hvor vedkomne har strikket etter mine gratismønster som ligger på bloggen og tatt æren for det i samme slengen, vel vel….Noen synker lavere enn andre,
blir sikkert ingen endring på det med det første.

 

Uansett, dette skulle på ingen måte bli et pekefingerinnlegg IGJEN – Føler bare for å riste litt på fjæra nå før påske *ler* (Minner i sammenslengen om å huske oppskriften du trenger på hytta i påsken…)

 

Det eg vil fram til er at eg setter pris på at helt vanlige personer, dvs personer som verken strikker eller driver med noen form for hobby setter pris på min standhaftighet, ja vedkomne ville t.o.m ha meg med i krigen! Eg anser meg selv for en person man kan stole på, og det er flere eg kunne gått i krigen for, bare så det er sagt. Eg tar ofte til motmæle for andre, og det kommer eg garantert aldri til å slutte med. Når en person som ikkje kjenner meg i RL skriver innlegg som DETTE, da har de virkelig skjønt meg. Selv om dette var ment som en morsom gest er det ganske spot on! Takk skal du pigede ha 😀

 

 

HA EI FORTREFFELIG
PALME(sus)HELG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Jeg er ærlig talt dritt lei utsagn som “når de legger det på nettet må de forvente at det blir lånt” og “er det så farlig da? De blir sikkert bare glad for at oppskriften blir brukt”.
      Nei, bare nei. Er helt enig med deg, prøver å være med i kampen og føler det samme. Det virker håpløst, men det er ihvertfall godt å vite at man ikke er heeeelt alene. Stå på.

      1. Det virker ganske håpløst ja. “De må jo være stolte over at andre velger å bruke akkurat sitt bildet” – NEI! hehe Ja det er godt me er flere, men vet du hva som er litt skremmende? Har fått meldinger fra personer som har klikket “Like” på noen av disse innleggene mine på FB, eller skrevet en kommentar – De har blitt blokkert i den aktuelle gruppa! Altså, admin blokker personer som er enig? Er det mulig!

    2. Jeg kommer aldri til å strikke, høres skummelt ut 😂 med det sagt så har jeg virkelig bygd respekt for personen bak strikkepinnene 😜👍🏾

    3. Awww.. Nå ble jeg skikkelig rørt her! ❤🥺
      For at en parodi skal være vellykket, er den jo nødt til å fange essensen av den respektive personen. Og i ditt tilfelle, dreier det seg om kreativitet og integritet, kombinert med denne befriende evnen til å si din hjertens mening om så folk surner aldri så mye *hehe* – Eller *ler* som ‘Grybbedille’ ville sagt det 😜

    4. Og derr måtte det komme et slikt innlegg, IGJEN, om å stjele design og kalle det sitt eget, osv, osv, osv. Liker stort sett bloggen, jeg stjeler aldri oppskrifter, etc og sier det er mitt eget design. Men begynner dessverre å bli veldig lei av akkurat slike innlegg.

Siste innlegg