The Queen and I – Hele Lørdagen!

 

Helt ærlig? Eg har aldri hatt noe videre interessen for den engelske kongefamilien, bortesett fra at eg husker dagen da Lady Diana ble drept, det var helt grusomt! Ellers er vel kunnskapen eg har vært hentet fra Se&Hør på mine yngre dager…overhodet ikkje en pålitelig kilde!

Uansett, eg har i lange tider sett og hørt fra flere som har sett The Crown, serien på Netflix. Min første tanke var: “Den skal ikkje eg se, tørr engelsk serie…”! Vel, så feil kan man altså ta. I mangel av noe bedre satte eg den på her om dagen….og siden har eg sittet her å glodd, ja faktisk har eg fått veldig sympati for flere av medlemmene av den familien…Flere ganger har eg tenkt: “Ahaaa….så det var DERFOR!” Skjønner?? Men likevel er jo familien dysfunksjonell på et plan som ligner…? Tja, vet ikkje hva det ligner, men stakkars folk…

Anyway, det var altså lørdagen min….Hele dagen med The Queen og en haug med Maskemarkører!
Alt skulle monteres og pakkes så nå er eg nesten tom for charms *Wræl*

 

 

 

 

Selvfølgelig kunne dette vært fikset på en kjappere måte, eg vet det! Men nei da, her var det frem med nål og “tråd”, skal man på festival så skal man…Da skal det gjøres skikkelig! Eller, først satte eg meg til med skjæreplata…Skar en haug med “plater” i lekker kartong som passet i de minste cellofanposene, så sydde eg hver enkelt markør fast med sen i kartongen før eg smøg de inn i posen, brettet, og på med flipp –
Klakk-Klakk med stiftemaskinen…NESTE!

 

 

 

 

Merker så absolutt at den tålmodigheten min vokser i takt med alderen. Har vel lært at hastverk ER lastverk!
Var ikkje så tålmodig da eg var yngre, eg var flink til å finne på ting da også, men det gikk kjappere og veldig ofte måtte ting gjøre om igjen for eg hadde f.eks kortere “tørketid” da…*ler*

 

 

 

 

Spørs om eg ikkje snart må få i hus noe flere Charms, er jo alltid kjekt å ha noen i bakhånd 🙂
Aldri godt å si hva man får lyst å lage, kan jo brukes til så mye!

 

Maskemarkørene i dette innlegget blir solgt på
Strikkefestivalen i Stavanger neste måned 🙂 

 

 

 

 

Etter at alle maskemarkørene var pakket og klar var det å hoppe inn i det neste: Takkekort i forbindelse med mor mi sin begravelse. Som nevnt før så kunne me gjort det enkelt å kjøpt kort, men eg er aldri enkel hehe Har masse fin kartong og mye fine ark så det var bare å sette skjære“maskinen” i gang igjen! Alle kortene er enkle, men doble. Først skar eg de ut i kartong, så i pyntepapir, limte de sammen for så å pynte litt i fronten. Skrive det som skal skrives på hvert kort, putte i konvolutt og sende de til uke.

Litt senere skal eg vise deg noe du definitivt er nødt å lage på Årets Juleverksted!! Regner med du pleier å dille til noe nytt til jul hvert år? Ja ikkje sant, da er me ganske like! Min plan er jo selvfølgelig å ha en dag eller 2 med Trym og Alma Sofie, vil tro eg får låne de ei helg eller noe 🙂 I fjor holdt me på en hel dag/kwell og laget Konfekt, skikkelig konfekt altså, mulig me må lage litt sånn i år også, men me skal i allefall lage noe nytt og gøy! Woop Woop! Eg måtte jo teste dette i går og ble ferdig sånn ca halv 3 i natt….IKKJE SANT! Vel, det ble bra og Ali lurte på om eg hadde laget det eller kjøpt det sånn!? haha Skal bare ta litt bilder så skal eg tipse deg Ho Ho Ho

 

 

HA EN FLOTT
SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg