Til Vibbedille – Fra Julenissen

 

 

Altså…! Nå i kwell kom den første av 2 esker med julegaven min, fra julenissen Ho Ho Ho Forrige fredag var eg jo på middag hos Ine, hun hadde dekket bordet med det FINESTE serviset eg noen gang har sett! Mor mi har i mange år maset om eg må samle på noe…Enklere å gi gaver da 🙂 Eg har aldri samlet på noe servise, i allefall ikkje et eg selv likte. Me fikk en del av et servise da me giftet oss fra min farfar…det ble ikkje valgt av meg og eg har heller aldri helt likt det. Fint og flotte var det visst, men hjelper jo ikkje det nå eg ikkje liker det!?? Der med ble det med det me fikk for over 30 år siden for eg ønsket meg aldri deler til det etter på. Har arvet ett etter far min og siden mine foreldre var skilt og alt ble delt, fikk en del andre halvdelen av det servise nå når min mor døde. OM eg kommer til å bruke det? Vet ikkje...Drikker aldri kaffi av kopp og tefat, men det er likevel en skjønt arvestykke for å si det sånn..

ANYWAY! Eg falt pladask for det som Ine hadde dekket med…I løpet av forrige helg scrollet eg rundt på nett for å sjekke litt priser…Eg fant det i 2 butikker, det ene stedet var det på 50% og den andre solgte det til 40%!!! WHAT!?!? Da var det jo bare få karret til seg det eg syns eg trengte….Dekker jo sjelden til så mange her i huset da, og i allefall ikkje når det dreier seg om et…

 

 

 

 

 

 

….Juleservise! ♥ Men altså!?!? Er det mulig!?? Dette ER jo meg og Jula! Eg besitte fra Glass&Interiør
og Royal Design. Ser at det fortsatt er tilbud, men det har minket på hva de har igjen av deler.
Jaggu hadde eg flaks der!

 

 

 

Suppe/Grøt tallerken og middagstallerken

 

 

Litt skåler til garnityre, likte størrelsen på disse så eg sendte en ny bestilling på disse nå i kwell, er jo fine til dessert/risgrøt 🙂 Gjett om eg gleder meg til å dekke på julaften!? I den andre esken som er på vei er det store skåler og fat 🙂

 

 

 

Fikk spørsmål om hvilken dunjakke eg hadde kjøpt, DENNE kjøpte eg, rødeste jakken som er å oppdrive haha Også på tilbud, halv pris (Outlet vare) og i helgen fikk man også 30% extra, så da ble det en grei pris. Vitsen var å ha en varmere jakke til tur, og da er jo også rødt en fornuftig jakke pga synligheten 🙂
Lett og luftig og enkel å pakke i sekken.

 

 

 

Fikk også prøvd ut de nye fjellstøvlene i dag…Ja, eg vet….har kjøpt meg nok et par…! De var gode, veldig stødige 🙂 Disse var OGSÅ på tilbud! Ho Ho Ho + som medlem i Turistforening for me medlemsrabatt i tillegg! Det som er gøy med Alfa er at plutselig plukker de ut noen sko og har tilbud en liten stund før de igjen gå tilbake til normal pris. Greit å følge med om man er på jakt.

 

 

 

 

 

Tja, eg begynner neesten å bli like skogal som Ali, forskjellen er at eg bruke mine hehe De til venstre på øverste hylle er skikkelig fjellsko, kjøpte de i sommer…de eg hadde på meg i dag er også fjellstøvler, en lettere variant og noe lavere. De brune i skinn føler eg at eg må “trene” litt mer med før eg legger ut på langtur hehe De er tyngre og mye høyere. Favoritten (øverst til høyre) har eg 2 par av, de bruker eg nesten alltid, de er ikkje fult så stive og er eg veldig myk turstøvel i forhold.

Ok, nok om det…Eg slapp ikkje til på kjøkkenet før nærmere halv 8!! Blir ikkje mye baking da, spesielt ikkje nor kjøkkenet står på hodet….Lage deigen/røra til krumkaker og en “deig” til peppermynte. Sistnevnte har eg ikkje laget på mange år! Morgens dagens planer er å steike krumkaker, så får me se hva eg får utrettet i løpet av helgen. Nå må eg koble av litt her inne på Hobbyrommet i fred og ro 🙂

 

 

 

 

SOVE GODT

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

14 kommentarer
      1. Ja ikkje sant, det var sånn koooselig <3
        Ungene likte det også – FAKTISK! Da kan eg jo samle til 20 pers, Da får til de 10 hver en gang i fremtiden haha

    1. det var et flott service ,jeg har kaffesett med nisser på til middag har jeg et fint service vi fikk i bryllupsgave ,det er så fint att vi bruker det mest når vi dekker litt ekstra fint ,som julaften :=) flotte sko,og en god jakke ,sko er faktisk det viktigste klesplagget vi har ,uten gode sko er enhver tur mislykket

      1. Ja det er sant! Kommer ikkje langt på vonde sko, det er sikkert og visst! Fant ut det på den vonde måten i vinter (Februar) Tidenes gnagsår trengte virkelig tid på å gro og i mellomtiden kjøpte eg meg skikkelig sko og siden har eg kun brukt Alfa sine 🙂 De har vanvittig bra service om det er noe 🙂

    2. Er servise fra Villeroy og Boch? Jeg har et lignende jule-servise, og jeg elsker det. Skikkelig høytid når det hentes frem fra skapet. Der har du kjøpt noe du kommer til å ha glede av i mange år.

    3. Koselig. ☺️ Har det fra Nille jeg ☺️ Begynte samle på ett dyrere en gang, men så gikk dem konkurs så det ga jeg opp. Hverdags servicet er fra Iittala.

      1. Eg har også det fra nille, de med nissekone/mann <3 Kjøpt til 4 for mange år siden, økte til 6 slik at det var nok til et par venner av ungene også 🙂 Det står i kjøkkenskapet og blir brukt hele desember.

    4. Et annerledes juleservise. Dette likte jeg veldig godt. Gratulerer med innkjøpet.
      Sene natta her nå. Håper på besøk av Ole-lukkeøye snart.
      Klem fra Liv

    5. Det var et koselig servise, det blir flott på bordet. Jakken ser veldig behagelig ut og lett 🤗
      Du inspirerte meg til å kjøpe Alfa-støvler (de du har to av) og jeg er så fornøyd, gode på snøen er de og 👍😃

      1. Ja den jakken er veldig lett, kan enkelt klemmes sammen og putte i sekken. Den er også vindtett og vannavvisende 🙂 De du og eg har like er mine absolutt favoritter! De nye eg har kjøpt er for noe tyngre terreng som mye stein og oppover et fjell for de er mye stivere, men veldig gode på foten 🙂

Siste innlegg