Ting man kan strikke til en…Strikker?

Designet av Amanda Berry

 

Mulig du har tenkt tanken? “Ja nei, eg kan ikkje strikke en gave til henne for hun strikker jo selv!” Tja, kanskje litt sant i det? Muligens en strikker er mer kritisk til å motta en strikkegave enn folk flest? Kanskje har du opplevd at en strikkende mottaker har saumfart gaven etter sømmene for å sjekke om det er strikket skikkelig? Vel, det kan jo så klart skje, men i det store og det hele tror eg at en som strikker verdsetter en strikket gave mye mer enn andre! En strikker VET hva som ligger bak en gave man selv har strikket og setter der med mye mer pris på den. Dessuten er det mange som strikker og strikker for så å gi bort alt, så ja, det å da få en strikkegave selv kan være ganske stort! Selv om en strikker gjerne ikkje syr så mye så har me alle helt klart et behov for nåleputer, ofte mye mer enn du tror! Eg fikk fullstendig KICK en sommer og laget en hel haug! Nå ligger de spredd rundt i diverse kurver og hyller med nåler i! Aldri godt å vite når man har bruk for en nål eller 2 🙂 Dessuten er det en morsom gave, ja for uansett hva du strikker så kan det jo brukes som ei nålepute 🙂 Som du ser over her så funker ei eikenøtt helt supert og ikkje minst er den veeeldig dekorativ! Strikk f.eks en helt haug og dandér de fin i en kurv.

 

ACORN PINCUSHION
Bildet over
Ca 9 cm
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Mimi Codd

 

En kaktus er vel gjerne enda bedre som ei nålepute?? Ser jo egentlig bare ut som om du har strikket en veldig naturtro kaktus! Har strikket noen av disse og eg, står til pynt med masse knappenåler i seg. Eg kjøpte ei røys av de aller minste Terracottakrukkene på Plantasjen, fylte godt opp i med sånn “Pistol”(?)lim og trykket kaktusen ned i! Er ikkje sjans i havet for at den noen gang vil løsne 🙂 Er du extra kreativ så kan du jo enten bare male terracottakrukka eller dekorerer den også 🙂 Hvis du f.eks kjøper terracottakrukker på størrelsen med ei blomsterpotte så kan du male på motiv (Eg malte KUER!) og få de kuleste pottene til f.eks krydderplanter!
Eg brukte mine krukker ute og det ble veldig så dekorativt! Så ja, der fikk du nok et gavetips! Billig er det også –
Ikkje gale det gitt 🙂

 

CACTUS PIN CUSHION
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Frankie Brown

 

Strikkeveske så klart! En helt klar inner 10`er! I følge designeren her så har hun kun brukt små rester av garn, altså rimelig korte tråder og tryllet frem denne flotte veska! Vil du gjøre ekstra stas på mottaker kan du jo fylle den med litt stæsj. Garn, pinner, nips og selvfølge en håndfull med nåleputer 🙂 Garantert at det blir tidenes gave 🙂

 

SCRAP BAG
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Satt her og begynte å tenke på Juleferien, ja skolen sin altså. Øynet et LITE håp om en litt lang ferie i år!! Googlet meg frem til Dib sin skolerute og krysset fingrene…Takk og pris for at Julaften i det minste er på en tirsdag for da er jo ALT stengt både onsdag og torsdag også (tenker butikken da altså). Det kjipeste er jo når Julaften er på en fredag eller lørdag…Blir jo nesten som ei vanlig helg jo! Men! Eg øynet et håpe etter nyttår siden 2.januar er på en torsdag…Kunne de ikkje da bare pakket inn den helga i ferien? Hmm neivel da! hehe Hadde vært så digg liksom, men det blir altså skole både torsdag og fredag, nytter vel lite at eg syns de burde startet mandag 6.? *ler*. Vibeke anno 1988 hadde glatt “tatt fri” de 2 dagene…Sukk…*ler*. Heldigvis er ikkje Dib slik og han har gått gjennom heeele ungdomskolen og frem til nå, halvveis på videregående helt uten fravær! Da regnes selvfølgelig ikkje permisjon i forbindelse med konkurranser inn. Han har som mål og klare det til han er helt ferdig med skolen 🙂

Tja, siden eg klarte å holde en viss kontroll på kjøkkenrotet i går er det lite å gjøre der, fikk også vasket det viktigste av klær i går så det kan eg også droppe. Da gjenstår det kun å re opp på DIb sitt rom, putte tomgods her og der i en posen og bare stelle meg selv og innta strikkeposisjon. Neste mandag BØR eskene med Julepynt stå i gangen og eg kjenner eg er ikkje helt klar for det nei! Er fortsatt småting som burde vært gjort, men siden eg har mer enn nok med å holde egen energi og motivasjon oppe gidder eg ikkje mase på andre at de må gjøre ditt og datt heller. Vet at eg også må begynne å tenke på kalenderen og at en bytur hadde vært tingen! En tur på Normal hadde fått det meste av kalenderen i boks. Neida, ungene krever på ingen måte kalender, eg gjør det egentlig mest fordi eg syns det er koselig og når det først er blitt gjort så får jo også ungene julestemningen på plass 🙂 Jaja, eg får sette meg å strikke og lage lister i hodet og organisere litt så faller nok ting på plass etter hvert.

 

 

 

HA EN FIN MANDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg