TJUKK ELLER TYNN? # GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av TinCanKnits

Hva liker du best? Tynne eller tjukke sokker? Lekre? Elegante? Ensfargete? Stripete? Masse mønster? Struktur? Åååå eg digger de over her eg! Har hatt de ganske lenge nå på den “MÅ OG SKAL STRIKKE”-lista mi…men sokker er noe eg stadig bare utsetter OG utsetter…Ofte ender det opp med at eg sender et nøste med mor mi og så har eg et par nye noen dager senere, men nå vil eg ha noe annet enn sokker i flerfarget garn 🙂 Eg trenger litt penere sokker for å si det sånn. Har liksom en haug nå i glattstrikk og flerfarget garn. Trenger noen ensfarga og eg vil ha de over her…Både i litt tjukt garn og i tynne som de under 🙂

 

RYE
Bildet Over
Fra str Baby til Voksen Large
Strikkefasthet 22 m (Den tjukke utgaven)

 

Designet av TinCanKnits

 

RYE LIGHT
Fra str Baby til Voksen Large
Strikkefasthet 32 m (Den tynne utgaven)

 

* * * *

Oj Oj Da var første skikkelig hverdag her i huset startet og eg tror det blir den lengste dagen for DibHassan EVER! Oj Oj! Hørte han var på kjøkkenet en tur i natt sånn i 2 tiden og at han ikkje fikk sove igjen…Å ja! Det kommer absolutt til å bli en meget lang dag for han! Først lang skoledag og så rett på jobb til kl 20.30! Tror eg tør vedde på at han kommer til å sovne på den ene eller andre bussen haha Dette er så TYPISK når hverdagen PLUTSELIG klasker deg i bakhue!
Kan vel eeeegentlig skylde det på meg? Sjeldent at det er noen andres feil i allefall  haha Jepp, eg har ikkje gått inn for å mase om “Nå må du legge deg fordi skolen starter om et par dager” – Standar svar pleier jo å være: “Jaja mamma, men det går fint for eg bare bla bla bla” Du kjenner nok til dette du også? hehe Når man i flere dager har vært veldig seeeen i seng (sånn type kl 3-4) + man har et døgn for litt siden hvor man døgnet ja da er det ikkje bare å legge seg kl 22 siste kwellen og tro at man sovner fornuftig! Nop! Funker ikkje sånn MoHaaa Satser jo på at han kommer til å stupe i seng når han kommer hjem i kwell og da sover han sikkert til kl 06.30 i morgen 🙂 Da er nok ruta tilbake vil eg tro 🙂

Har i grunnen begynt å hente meg litt inn selv også! I dag var alarmen på 8.30, begynner litt forsiktig med 30 min tidligere hver dag 🙂 Målet er jo å stå opp sånn senest 7.30 i sommerhalvåret 🙂 En ting å stå opp tidligere, noe HELT annet å “trene” på å legge seg tidligere…DET er vanskelig det! Ali bør også trene på dette! Når eg sto opp i dag gikk han nemligen å la seg! Vet ikkje om han har vært våken hele natta(?) eller om han sto opp kl 6 for å vekke Dib, uansett hva han gjorde har han kun sovet et par timer. Jaja, regner med at me alle er i rute når me skal opp på mandag 🙂 Får jobbe med det i helga 🙂

Det burde jo vært en lov som sa at man MÅ opp tidlig når det ser ut som dette!! Vinteren er ganske magisk når det gjelder spektagulære soloppganger! Me er så heldige at me får både noen vanvittige soloppganger og nedganger! Terrassen vår er virkelig et yndet sted for dette og vil tro at utsikten koset litt ja om me skal tro det som megleren vår sa: “Utsikt koster seriøse penger!”

Jaja, på tide å gå å stelle et “stivt” ansikt! Føler meg helt stiv i maska + eg kjenner at det begynner å “boble” frem et munnsår av ymse slag? Kan nok takke de få minusgradene som har vært innom for det ja…Hvor ble alle +gradene av!?? Må også huske å bestille time hos fastlegen…Hmm…eg utsatte jo ALLE lege/SUS timene som eg hadde før jul…så nå står alt i kø! Dessuten må eg ta prøver ei uke før disse SUS-timene….Kjenner at det er litt tidlig for det…Argh! *sukk*

 

 

HA EN RIKTIG INNSTILLIG
OG DAGEN DIN BLIR BRA!

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd VIbbedille 🙂
20 dager helt uten røyk!

1 kommentar
    1. dette var noen aldeles nydelige sokker,smart å strikke riller oppå da :=) og ja dere hadde en magisk utsikt,en slik himmel opplever nok aldrig jeg nei.
      Må en til lege er det bare å hoppe i det,selv venter jeg på time til en menisk opperasjon,bare å få det gjort så en har beina med seg til våren igjen hi hi ,.Gratulerer med dine røykefrie dager,håper du greier å slutte for godt,lykke til videre

Siste innlegg