To sjeler, en tanke – 6 GRATIS Oppskrifter

 

Jaja vet nå ikkje heilt kor mye sjel disse to har, men etter en runde med spraymaling så de ganske bra ut! Holde på å shainer opp Amira ting hehe Disse fikk hun til bursdagen for noen år siden, de var opprinnelig sånn bronse`ish farge og nå etter oppussing passe de ikkje lenger inn. De er ganske store, sånn ca 20X25 cm ca vil eg tro og det gikk veldig fint å ta et par strøk med Cromelakk ♥ Da berget eg de fra et liv opp i en boks nede i garasjen. Det er ikkje alltid bare bare å male noen vegger eller et rom, “ting” forplanter seg og ting man ikkje før tenkte på blir endret på, ja akkurat som me gjorde MED DISSE! Ble jo fint da og det tar seg virkelig bra ut på veggen! Rommet er så og si ferdig, Tv`n er nesten på plass, nå er i allefall ledningene i hus så den kan skrus opp på veggen, ting begynner å komme i skuffene og det pyntes, eller styles er vel mer riktig. Ja jo, dette blir veldig veldig bra 🙂

Er i grunnen veldig overrasket over hvor stort rommet egentlig er! Sånn digre garderobeskaper (gulv til tak) tar en ENOOORM plass ass! Amira hadde jo hele den ene veggen og de var plassert slik at du fikk de nesten midt i fleisen når du entret rommet, nå er det SÅ luftig og fritt! Er virkelig glad eg lot meg overbevise om at skapene måtte ute! Eneste eg holdt på var at me trengte “hengedelen” i skapene, men, når det kun var ca 3 ting som hang der, hadde Amira gode argumenter for å få de ut hehe Ble skikkelig bra!

Kom over en designer med navnet Stephanie Jessica Lau på Ravelry i går kwell og eg ble ganske forelsket, ja i hele “pakka” i grunnen! Hun har i grunnen enkle design så dette er absolutt noe for alle! Jepp, er du en ganske fersk med strikkepinner og ikkje minst heklenåla så BØR du stikke innom henne HER! Enten du er erfaren eller nybegynner så har du virkelig muligheten til å både strikke og hekle deg mye fint! Ikkje bare er det mye fint, men det er masse flotte “Bruksting” som f.eks kan være supre til en perfekt gave! Sånt ELSKER eg ♥ Det som ledet meg inn på siden hennes var faktisk DENNE JAKKEN, et helt enkelt design, men den er jo likevel sååå fin – Faktisk ganske så delikat syns eg. Her står du jo fritt til å finne frem nåla og gjøre den helt unik!
Frem med Kreativiteten sier eg bare!

Alle oppskriftene hennes er GRATIS, og ikkje bare det–> Alle oppskriftene har også en bilde/videoturtorial, dvs at selv om du aldri har tatt i ei heklenål vil du få god hjelp til HVORDAN det enkelte design skal hekles. Så ja? Lite planer i sommer, eller? Vel, her har du virkelig MYE du kan henge fingrene i! ENJOY sier eg bare!
Her kommer litt som eg bare falt pladask for:

 

Designet av Stephanie Jessica Lau

 

Nå du hekler eller strikker et enkelt design som dette er det greit å stæsje det litt opp med den berømte prikken over I`en og da kan eg nok en gang anbefale deg å ta en kikk HER INN! Garantert at du finner noe du liker ♥
Eg tør nesten ikkje klikke meg inn for HEKKAN det er sååå mye som frister! Lykke til sier eg bare! MoHaaa

 

CIRCULAR CARRY-ALL TRAY
Bildet over

 

 

Designet av Stephanie Jessica Lau

 

Hva med 2 sånn i en flott gave? Tja, hvis du syns det er litt for enkelt eller litt for lite(?) så kan du jo f.eks svippe innom hos “Søstrene Grene” og finne litt fyll!? Enten om den er beregnet til kjøkken eller bad så er eg bombesikker på at du finner noe å putte opp i den. Det kan være såper og skrubb til badet, eller kjøkkenbørste, eller du?
Hva med å fylle den med masse god TE, en fin kopp og noen Honningpinner?? Blir flott gave det!

 

SQUARE CARRY-ALL TRAY

 

 

 

Designet av Stephanie Jessica Lau

 

LOVE IT ♥

 

WAISTCOAT STITCH BASKET

 

 

Designet av Stephanie Jessica Lau

 

SÅ enkelt og du har 2 søte og flotte gaver ♥

 

STAR STITCH CUP COZY

 

 

 

Designet av Stephanie Jessica Lau

 

CHINESE NEW YEAR LAMB/SHEEP

 

 

 

Designet av Stephanie Jessica Lau


AMIGURUMI TURTLE

 

* * * *

 

Jajajaja så ble det NOK en “sånn” morgen! Våknet 05.10, eller det var i allefall da eg sjekket mobilen! Siden eg ikkje kom meg i seng før ca kl 2 i går vil det si at eg har sovet kun 3 t! Var drivvåt av svette, men om det var det eller snorkinga til Ali som vekket meg er ikkje godt å si. Begge deler er i grunnen irriterende nok til at eg bare står opp og kvart på 6 var eg klar med første kaffikopp! Så ja, da har liksom denne dagen gått i dass allerede! Eg klarer jo ikkje holde meg våkne gjennom dagen og kwellen med kun 3 t på øyet så når Ali etter hvert står opp dukker eg under dyna igjen og eg må minst ha 4 t til! Det er fryktelig irriterende å kaste bort dagen under dyna, men hva skal man vel gjøre!? Kjenner at dette i lengden kan bli veldig slitsomt! Hadde det ennå være skikkelig sommervær uten nedbør så hadde eg bare tatt en madrass ut på terrassen og sovet der om natta!
Ahaa det hadde vært helt nydelig!

Får bare prøve å holde meg våken her eg sitter til klokka er ca 10 for eg lovet å vekke Dib for han skal på jobb hele dagen! Så ja, hvis Ali ikkje da har stått opp sniker eg meg til sengs i en annen seng, kanskje!? Uansett så skal eg SOVE så da er det bare å satse på en fin-fin ettermiddag og kwell i steden for. Er så og si ferdig med alt broderinga på jakkebolen, har litt igjen på ermene og så blir det vel å fundere på hva mer eg skal sy på?
Føler litt på at eg vil ha noe på hetta? Eller rundt kanten der i allefall og så skal jo glidelås
og silkebånd sys i og det kan jo bli interessant! *ler*

 

 

KOS DEG OG NYT DAGEN!

 

 

 

Go`klem fra ei StupTrøtt Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg