Tøfler så klart! -Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Siri Veiseth

 

Det finnes utallige forskjellig tøfler som kan strikkes og hekles. Eg liker de enkle fordi eg liker å personalisere de litt med diverse dekor. Sy mønster/figurer på de og ikkje minst kan du bruke Strømpe Stopp på spruteflaske og lage et tøft antisklimønster på sålesiden. Hvis du tenker litt på det komme du nok på en morsom tekst som passer om du ser undersiden på tøflene? Andre siden opp f.eks? Bruk fantasien 😀

Alle disse tøflene er strikket med Vamsegarn, eller PT3. Bruk et godt garn som tover fint, me har alle forskjellige preferanser på det område. Det samme gjelder hvordan man tover. Har du aldri gjort det i din vaskemaskin før? Vel, da starter du forsiktig. De gangene me har fått ny maskin pleier eg å starte på kortprogram 40 gr, øker gradene om det ikkje blir bra nok første gang. Blir de for mye tovet så kan du redde de litt ved å bruke hårbalsam og strekke de. Noen ganger går det bra, andre ganger er det bare å strikket nye tøfler.

 

SIRI SLIPPER
Bildet over
Str 35 – 43
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Siri Veiseth

 

SIRI SLIPPER BARN
Str 0 mnd – 3 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Siri Veiseth

 

SIRI SLIPPERS RETRO
Str 35 – 43
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Det er ganske typisk at eg sooover og slår av alarmen uten at eg vet det når eg MÅ opp! Vel…eg våknet kl 10.20 nesten 2 t etter alarmen! Så om mindre enn en time skal me ut å kjøre. Dvs eg må sette i sving og komme meg på beina. Me får skravles mer senere vil eg tro 😀

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

8 kommentarer

Siste innlegg