Top Down Strikk for Nybegynnere – Gratis Oppskrift

Reklame | Rito Garn & Hobby (1 Garnlink)

Designet av Lauren Savidge

 

Eg får stadig nye lesere merker eg, og som eg tidligere har nevnt er det også en del yngre lesere som er ferske strikkere. Dette gleder meg stort ♥ Hver eneste dag tikker det inn meldinger med diverse strikkespørsmål og en gjenganger er definitivt det å strikke TopDown 🙂 Det finnes 100`vis, ja om ikkje 1000`vis med topdown oppskrifter som kan beskrive akkurat det. Noen designere kan for mange gjør det veldig komplisert, men i bunn og grunn er det veldig enkelt. Oppskriften her er veldig enkel, og ja, den er på engelsk. Mangen av dere ØNSKER også lære
å strikke etter engelske oppskrifter så da er dette en mulighet til å strikke topdown etter engelsk oppskrift. Oppskriften er i tillegg gratis og bedre kan det vel neppe bli?

 

 

Designet av Lauren Savidge

 

Orginalt er denne T-Shirten strikket i DETTE GARNET, (<—Norsk Nettbutikk) forøvrig et garn eg virkelig kunne tenkt meg å prøve! Det finnes flere typer i dette merket og en dag skal eg ha det hjem i posten! Eg putta akkurat Denne Fargen i handlekurven så eg må muligens snart klikke de hjem Woop Woop!

 

 

SLOUCHY T
Bildene over
Opp til 165 cm i overvidde
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Hvordan få en perfekt søndag? Tja, for min del kan det være å stå opp til et rent og pent kjøkken med nok av deilige middagsrester i kjøleskapet! *ler* Det vil da si at dagen er MIN uten at eg trenger å foreta en millimeter av huslige sysler! *ler litt til* Eg velger å blokkere hjernen for hva som befinner seg ute på vaskerommet, men Ali må nesten gjennom en hinderløype for å komme seg inn på kontoret sitt…Det sier bare litt for å si det sånn! O M G! Vil det noen ganger klare å være tomt mer enn 2 timer?? Nei nå er det på tide å gjøre alvor av å oppgradere det rommet slik at me kan få et system som gjør det mulig å ha lyst til å holde det ryddig og pent! Den der CoronaTiden har slått oss litt ut (nei ingen er syke) i forhold til å gjøre noe særlig mer oppussing! UUUANSETT!! På onsdag mellom kl 9:00 – 15:00 kommer Kombiskap nr 2 i hus!! DA kan me ikkje bare få bort og ut det gamle kjøleskapet, men OGSÅ krigsmodellen av et fryseskap som står ute på nettopp vaskerommet! DA kan det være at det får litt dominoeffekt og noe mer kanskje skjer der ute! Gid det var så vel! *Skjerpings*

 

I går var dagen da eg skulle stryke perleriene mine som eg har holdt på med den siste uka og vel så det. Me skulle ha taco så det kunne være greit å få dekke til på spisebordet…Til nå har eg strøket utallige perlerier,
både store og små…

 

 

 

Eg hadde f.eks dette som var på hele 9 brett som skulle strykes +
en hund på 6 brett som tilhører “Paw Patrol” serien, men….

 

 

 

…det gikk rett til helvete med begge 2!! Noen ganger er bare et bakepapir så utrolig statisk og neste hele motivene løftet seg fra perlebrettet når eg strøk første side. Masse perler raste i kantene og siden eg har elendige briller uten evnen til å kunne fokusere skikkelig klarte eg ikkje å reparere det! (Skal til optikeren kommende uke!) Uansett, når man prøver å legge perlene på plass utenfor brettet blir det aldri like fint og eg med mitt snev av OCD hadde ikkje tolerert resultatet! SÅ ja, da gikk det fluksens i bosset da…mange 1000 perler…jammen godt eg har et saftig lager (slettes ikkje ment som skryt, men mer som en overbevisninger for meg selv at det er ok å feile en gang i blant!) Siden perlene var strøket på den ene siden kunne eg ikkje bruke de på nytt.

Mulig du kan tenke deg hva eg skal bruke søndagen til? Akkurat! Helt riktig! Eg skal selvfølgelig perle ALT på nytt, denne kjerringa gir seg aldri 🙂 Perleriene skal være en gave som eg gleder meg til å gi,
derfor kan eg ikkje bare gi opp! Det finnes ikkje i mitt vokabular!

 

En annen ting denne søndagen; Mulig du har fått det med deg, men eg er blokkert, eller bloggen min er blokkert herfra til månen på Facebook-IGJEN! Eg har fått på 1000`vis (nei, ingen overdrivelse) av notifications fra Facebook over blogginnlegg de sletter og de holder fortsatt på. Noen har IGJEN rapportert meg pga uanstendig oppførsel eller publisering og da stenger jo Facebook alt frem til det motsatte er bevist. Eg har selvfølgelig sendt inn klage, ja faktisk ganske mange også så eg HÅPER jo at alt snart er tilbake til normalt, men det kan jo fort ta noen dager. Det vil fortsatt bli blogginnlegg, men de kan altså ikkje postes på Facebook slik som vanlig. Har du lyst hadde eg satt pris på om du kunne dele dette innlegget på passende grupper for meg, det er jo også en måte å vise de som er skyld i dette at eg gir ikkje opp så lett 🙂 Tusen Takk skal du ha ♥

 

Nå skal eg bare lage meg en god kopp kaffi, finne frem perlebrettene og perleglassene eg trenger og så skal det perles. Eller, eg må bare ta en liten inspeksjonsrunde på terrassen først å se på tingenes tilstand etter alt regnet 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT
SØNDAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimsitisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg