ToppTur: S N Ø S T O R M

 

Til topps, igjen! For 4.gang faktisk, 3 av Toppturene kan eg krysse av på listen over 10 Topper i Sandnes 2023 🙂 7 igjen + det er en 11.tur også, som en bonus, men får nå se for den er visst nok ganske krevende
så det blir uansett ikkje før etter sommeren 🙂

Det var bikkjekaldt, men med gode klær fryser man slettes ikkje!
3 lag var midt i blinken i dag 🙂

Turen i dag gikk til Sygno på Sviland

 

 

 

 

Altså!! Dette er sånn ca 20 min å kjøre hjemmene fra!! Helt M A G I S K! Fy søren eg er heldig,
har både havet og fjellet i nærheten ♥ Blir så glad når eg er ute å går!

 

 

 


#¤&?#%#&”%”¤!!!!

 

 


Som kjent er fjellet lunefullt og plutselig snur det
og me hadde snøstorm (Hagel) på vei ned!


Kom meg helskinnet ned, satt meg på rompa på enkelte meter *flirer*

 

 

 

Ble en frisk avsluttning 🙂

 

 

 

 

Eg var skeptisk på vei opp…“Skal eg komme meg opp der!” “Går så fint”, søs…..OK! Me gikk vel ca 1,5 km før stigning og selve toppen, eg var på alle 4 enkelte steder, men eg kom meg opp. Det kjekkeste var jo at dette faktisk va en stopp storesøs ikkje hadde vært på:) Ellers så kjenner jo hun igjen hver eneste stein og tre sånn ca.

 

 

 

 

Siden me allerede var et stykke avgårde ble eg
med søs på hytta hvor de bor sommerhalvåret 🙂

 

 

 

 

Det er et lite paradis på jord dette her, utsikt inn mot Stavanger 🙂 I denne hagen kan man fint overleve ei stund – Masse godt som skal vokse og gro utover sommeren 🙂 På andre siden av huset (Hytta) er det svømmebasseng så du trenger ikkje gå ned til sjøen en gang *ler* Virkelig en nydelig plass ♥ Var faktisk en del her da eg var liten, da var det foreldrene til svoger som styrte “fortet” 🙂 Mange fine minner her i fra.

Jammen ble eg godt fornøyd med denne dagen og i morgen er det ut på tur fra Byhaugkafeén. Storesøs og eg skal gå en liten extra tur, ned til Store Stokkavann etter Ramsløk, så nå skal eg rote frem noen gode oppskrifter på Pesto og kanskje litt Ramsløksmør 🙂 Får sjå hva eg finner, må huske å ta med litt mat til svaner og ender 🙂
Nå skal det strikkes!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Så flott natur en liten kjøretur hjemmefra. Stigninger er tøft, så jammen har du blitt sprek.
      Klem Liv

      1. Stigningen var ganske bratt ja, men ikkje så lang – Likevel lang nok hehe
        Nedover var det så pass at eg satte meg på rompa for sikkerhetsskyld! Var redd eg skulle ramle for da hadde eg trillet ganske langt. Utrolig tilfredsstillende når man kommer på toppen 🙂

Siste innlegg