Trenger du ny JuletrePynt? -10 KOSELIGE strikkeoppskrifter

Designet av Abigail Grasso

 

Ååå TENK å få ei slik eske i gave av noen da?? Eller, du kan f.eks lage din helt egen “kalender”?? Strikk ei kule hver dag gjennom desember og du har virkelig “Kledd opp” Juletreet! Eg garanterer deg det koseligste Juletreet i nabolaget ♥ Tynt sokkegarn, ala 400 m pr 100 gram er tingen å hente frem + pinne nr 2,5-Da har du det! Dette er virkelig KOoOS ♥ Sikkert litt dill også, men det tar du som det kommer 🙂 Ellers kan eg jo tipse deg om at denne designeren selger det RÅESTE og mest gøyale sokkegarnet EVER! Her snakker med f.eks Peppekake GARN!? Jepp, tuller ikkje, sjekk selv HER INNE!

 

PICTURE YARN ORNAMENT KIT
Bildet over
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Karolina Eckerdal

 

Dette er de fineste stjernene (som kan strikkes) eg vet om! De henger så godt liksom og de tar seg virkelig ut på et Juletre, flere sammen i en krok eller i et vindu, eg lover ♥

 

STJÄRNA
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Susan B. Anderson

 

Vel, et sted må jo også Julenisse henge klærene til tørk!

 

LITTLE LONG JOHNS

 

 

 

 

Designet av Phoeny

 

SANTA KEYRING OR ORNAMENT
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Anja Hjorth Nielsen

 

Disse kan ikkje bare pynte opp treet, men egner seg også fint som et vedheng på en gave 🙂

 

ELF OR NISSE
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Claire Garland

 

Livredd for mus? Tja, i et hvert Juleeventyr eg har lest så er det ALLTID ei mus eller 100 med på julefeiringa!
Disse var jo uansett utrolig bedårende! Ohhh

 

UP TO MISCHIEF WHITE MICE
Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Amy Gaines

 

Bedre Julekuler kan man vel ikkje strikke?

 

CHRISTMAS BALLS KNIT ORNAMENT PATTERN SET
Strikkeoppskrifter

 

 

 

 

Designet av Sara Elizabeth Kellner

 

Hvite duer ER vakre og me har alle plass til noen på treet ♥

 

PETITE DOVE
Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Anna Nikipirowicz

 

MINI HATS
Gratis Strikkeoppskrifter

 

 

 

 

Designet av Wendy Phillips

 

Noen engler er bare mer nusselige enn andre 🙂

 

LITTLE ANGELS
4 Strikkeengler

 

 

 

 

* * * *

Søndag morgen og opp kl 8! Jaja må til det også noen ganger, men ikkje akkurat en sånn type helg eg så for meg. Lørdagen i går også, gikk i ETT fra kl 14 da eg hentet Dib på jobb og hentet mor mi samtidig. Først når det nærmet seg midtnatt fikk eg litt rooolig tid bare for meg selv. Selv om eg på ingen måte har løpt maraton så føles det neste slik likevel når en hel dag uten så mye som en time eller 2 med Me-Time er over! Helgen skulle jo brukes til å lade opp til kommende uke! OJ! Ja, fra i morgen av er det å rydde og stelle litt hver dag slik at eg kan pynte og dulle torsdag/fredag. Samtidig må eg jo også klekke ut en fin mulighet til å få i havn kalenderen som skal henges i taket ute på gangen 🙂 Hvis eg i allefall får i boks halvparten kan eg få pakket det etter at eg har pyntet for det er ikkje 1.des før på søndag og når eg først er i gang går det kjapt og greit 🙂 Etter det er det bare å plukke med seg noen småting når eg er innom diverse steder. Har de samme tankene hvert år og eg kommer i havn hvert år og ser ingen grunn for at det blir anderledes i år? Å ja, eg skal også “sortere” og fordeler Julegleder som skal deles ut hver søndag også 🙂 Der tror eg der i mot at eg har stålkontroll Ho Ho Ho Når eg sitter på Pc så har eg fullstendig kontroll i grunnen og det inngår litt mer under “Me Time” så lenge eg er alene. Når eg har god oversikt og vet hva som skal skrives og legges ut går det kjapt, men om det er mye som foregår rundt meg tar jo også det mye mer tid enn nødvendig 🙂 Uansett, etter så mangen år er eg egentlig ganske godt trent 🙂

I går kwell da me satt her å skravlet og strikket var eg i gang med noen forhøyninger bak på ryggen, det er ikkje så lett å telle og tenke når skravla går så det ble lite strikking for min del. I løpet av kvelden klarte eg å komme meg gjennom de 3 pinnene som forhøyningen besto av, men HVA står så i oppskriften trooor du??? “Gjenta siste del av forhøyningen 3 ganger til” Da la eg ned strikketøyet!! Det er ikkje vanskelig, men for meg kreves det at eg er alene for eg kan ikkje kombinere det med å følge med i en samtale. Så ja, da er planen ganske enkel: Etter å ha kjørt Dib er det hjem, rigge seg til, på med headset (Fikk jo heller ikkje hørt på Harm&Hegseth i går) og så skal eg få denne forhøyningen i boks før det er ut å hente Dib kl 17. Så ja! DET skal bli min søndag!

Hva er dine søndagsplaner?

 

 

 

LAG DEG EN SUVERENT
HERLIG SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei stadig like optimistisk VIbbedille 🙂

4 kommentarer

Siste innlegg