Trenger du SmåStrikk i varmen??

Designet av SweaterBabe

 

Eg har i min StrikkeKarriere strikket snart et containerlass med Coasters! *ler hjertelig* Ja eg har både strikket og heklet + gitt i gave nesten like mange som eg har samlet til meg selv! Nei nei, eg har ikkje brukt mine ennå….det er de FOR fine til så eg har de liggende så fint i en kurv *mumler en uforstående unnskyldning for meg selv* Hadde fullstendig dilla flere sommerferier på rad, enkelt og greit å strikke på ute og ikkje minst på stranda! Nå blir det ikkje så mye verken terrassestrikking eller strandstrikking i år, for eg føler ikkje for å sitte så mye i sola….
men skulle veldig gjerne vært litt brun da…*sukk*

 

Designet av SweaterBabe

 

Dette er forresten de fineste coaster`n eg har sett!! I tillegg er det jo et supert strikketøy for deg som ønsker å lære eller øve på denne type mønster 🙂 Love IT! De er orginalt strikket i tynn merino, Wollmeise lignende garn er brukt, dvs garnet er noe hard spunnet og på den måten har det veldig godt hold. Skulle eg brukt bomull så hadde eg brukt et tilsvarende tynt og så måtte det vært merecisert 🙂 Det hadde vært mitt valg da 🙂
ENJOY sier eg bare! Du vil få strikket mange i løpet av en dag på stranda 🙂

 

HIBISCUS COASTERS
Bildene over

 

 

 

Designet av SweaterBabe

 

Om ikkje coasters er lite nok strikketøy så kan du...tja…Hekle deg noen Blekkspruter!?? Jaaa, hvorfor ikkje?
Du kan jo ALDRI vite når du skulle få brukt for en eller flere, men søte er de ♥ Disse er også strikket i TYNN bomull, sånn typ 400 m`ish pr 100 gr

 

MINI CROCHET OCTOPUS

 

 

* * * *

 

Hvis denne varmen skal fortsette noen dagen tror eg pigede eg skal fortsette med å stå opp før kl 05:00! (NOT!) Men ja, det frister jo faktisk! Snakk om å ha noen herlige timer og ikkje minst effektive! Ikkje bare fikk eg Dib av gårde på flyet, men eg fikk spist  frokost ute før sola overtok terrassen, eg har bretta en hel gjeng med håndklær + satt på ny maskin, kokt ei gryte med Ingefærshot så nå fikk eg også bukt på kvalmen + eg har spisset et par treblyanter som visst nok inneholder Sedertre! Takk for tipset til deg som sendte meg det på Snap 🙂 Ja, eg spisset på meg et par vannblemmer og har nå strødd tresmuler i og på plantene som er angrepet av larver! Da eg fikk sånne kållarver i redikkene/nepene leste eg at man kunne legge Sedertrekuler i avlingen, men det hadde eg jo ikkje hjemme. Lite visste eg at treblyanter inneholdt Sedertre 🙂 GENIALT! Ja i allefall om det funker! Kan eg nå risikere at larvene stikker og åmer seg bortover terrassen eller bare dør de….?? Hadde vært kjekt å få tilbake GLØDEN i de nydelige blomstene igjen! Har også fått vannet ALLE blomstene på terrassen,
dvs eg har båret 6 store kanner med vann!

Sitter i grunnen nå å vurdere om en skal ta en time eller 3 på øyet bare for å “redde inn” resten av dagen og ikkje minst kwellen. Ser faktisk ut som om det skal skye til?? Gjør ikkje meg noe om så var! Kanskje kommer regnværet som er meldt i morgen allerede i dag? Hmm vel, mulig eg bare må få hengt opp maskinen eg satt på
før eg våkna i morges og håpe den tørker 🙂

 

 


Dib har allerede vært i Trondheim noen timer og det er første gang han og eg har så stor avstand fra hverandre i SnapChat kartet!! *ler* På tide mener sikker mange, men men han er å blir lille dabbedob og det vil han alltid være ♥

Nei nei, eg tror bare eg slenger de klærene på stativet eg , tja, tror eg slår på stortromma å setter på nok en maskin eg *Skårer husmorpoeng så det synger etter* ÅSSÅÅÅ skal eg ta meg en kwil! Jepp, når eg så våkner er det Strikking, Strikking & Strikking som gjelder. Det er bestilt Taco til i kwell, men ja, eg håper noen andre fixer det MoHaaaa

 

 

 

NYT DAGEN!
I MORGEN KOMMER REGNET!

 

 

 

 

Go`klem fra ei veldig fornøyd Vibbedille 🙂
100% Røykfri i 225 dager! *stolt*

0 kommentarer

Siste innlegg