Tror det må bli raggsokker i dag! – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av  Regina Satta

 

De siste par dagene har det vært skikkelig kaldt og eg har hatt på meg både ett og 2 par med raggsokker om gangen! Da er det ganske kaldt ja! Trodde jo eg hadde funnet en haug med fine raggsokker nå eg, men disse er over her er strikket 4-Ply Opalgarn…hmm elsker Opal, men det blir ikkje varme sokker av det…Eller, de er geniale til å ha i gode tursko da, men til å valse rundt med inne på kalde gulv? Naaj…Lekre er de jo, så du får ta på deg 4 par av disse, da blir du nok varm og god 🙂 *humrer*

 

SchnickSchnack
Bildet over
Gratis oppskrift (OBS! På tysk….)

 

 

 

 

Designet av  Regina Satta

 

Det var disse eg så først og de ser jo ut som de er strikket i tjukt garn? Litt tjukkere enn de først: 6-Ply garn så noe varmere er de. Kan jo alltids ta et tynt ullpar under så fryser du ikkje hehe Uansett, fine sokker
og med flerfarget garn får du kunstverk på føttene!

 

COMEBACK
Engelsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Sånn eller så drukner eg i glitter denne helga….ikkje rent lite heller, men akk det blir sååå fint! Bare vent å se, snaaart klar for å montere, skal bare…..perle litt til, bare litt!

Men vettu hva? Eg har ikkje tid å sitte her å surre for eg skal ut å slenge i sofaen hos Amira og de i dag 🙂 Derfor: Me får skravles litt senere, i mens kan du jo delta i KONKURRANSEN her på bloggen – Det er gøy!

 

 

 

LAG DEG EN HERLIG
SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Flotte sokker , jeg er å veldig glad i det garnet og noen ganger tatt dobbel tråd for å få det varmere i mitt gamle kalde hus😊hilsen Strikkeiris

    2. Tips til gode varme sokker, som helt klart ikke egner seg i sko eller støvler, men på kaldt gulv er Vandre fra Rauma.
      Strikket to par i høst av dem. De skal vaskes på 40 grader max en time før bruk. Jeg fulgte oppskriften i min størrelse og vasket dem som anvist og i tillegg tok jeg dem i tørketrommelen et par ganger. Men krympet ikke nok ned til min størrelse, men herren i huset var raskt ute og bosatte seg i dem. Han bare elsker dem, beste og varmeste han har tuslet rundt med inne. Vanligvis har han i Fabel rett på foten i skoen/ støvlene vinterstid, og har klart seg med det inne også. Men nå har vi nok ikke samme temperaturen som tidligere inne, spesielt nede og da kan det bli gulvkaldt.
      Klem fra Liv

Siste innlegg