Tror eg lider av en kjent diagnose…!??

 

Vet ikke hva det er for noe…men når eg er så dum(?) å klikke meg inn hos Hobbii så skjer det samme hver gang!? Mener det er en diagnose for dette? Galskap? Utilregnelig i gjerningsøyeblikket?? Ikke vet eg, men det lar seg ikke stoppe…*Slitsomt* LER HØYT! Det som er den største galskapen opp i det hele er jo at eg slettes ikke strikker så mye som før…Hva skal eg da me mer garn!?? Eg har jo funnet ut et triks da så eg har delegert bort litt garn og venter på sokker i retur, det er jo en fin ordning 🙂 Da får eg i det minste de sokkene eg ønsker meg 🙂 Eg trodde visst nok at eg manglet noen nøster til disse julekos posene, men ved nærmere øyensyn i dag var tydeligvis det noe eg bare innbilte meg!! E d MULIG!?! Dvs at eg nå har puttet hele 15 nye nøster inn i den ene garnhylla mi…NÅ må eg begrense meg for som du vet har eg ikke lov å eie mer garn enn hva den hylla kan romme…SÅ da har eg gjort noe annet dumt også…sukk...eg overtalte store søs
(Det var ikke så vanskelig da haha) om me MÅ på en stor strikkekafé i morgen! Det er på Gramstad i regi av Turistforeningen, men vet du hva som er så spesielt med det?? Det er Holen Ullverksted som skal ha den
i morgen?!?! Husker du de?? Eg hadde de hvert år som en del av Strikkefestivalen eg arrangerte før…Åååå de har jo DET lekre garnet! De lager alt selv + farging 🙂 Ser for meg at det en mulighet for en aldri så liten smell i morgen også…sukk…Eg er nok nødt for å begynne å strikke mer i 2024…

 

 

 

 

Det er ganske vanskelig å ikke klikke hjem farger som dette! Elsker jo at de ikke koster skjorta heller!
Godt garn til en rimelig penge 😀

 

 

 

 

Jaja så ble det mer julegarn, eg har jo gitt bort alt det andre eg kjøpte, dessuten kan eg fint gå med sokker i dette hele året, ingen som sier det ER julesokker bare fordi det heter det.
Dessuten liker eg det uten glitter best, ergo mindre julete.

 

 

 

 

Her har du julekransen min i dagslys, lysene skal slå seg på i 17 tiden, helt perfekt!

 

 

 

 

I morgen (9:30) var det ut i kulden, -6 har me her. Vindstille og helt herlig! Gjelder jo bare å kle seg etter været så går det så fint atte. Me kjørte til Mosvatnet og trente styrke i skogen, ble gode og varme etter hvert.

 

 

 

 

Selvfølgelig skal det henge glasskunst i trærene, utrolig flott når sola kommer opp der! Nydelig!

 

 

 

 

Me gikk ikke rundt vannet i dag, eg har noe vondt i den ene foten…mistenker at det er en fotvorter, mitt under tåballen…Utrolig kjedelig! Sendte mld til legen i helga og har fått time 4.jan. Nå når eg kom hjem sendte eg en ny mld om at eg faktisk ikke kan vente til etter jul…Hvis den skal stoppe meg fra å ha på sko og gå, ja da er det et veldig kjedelig problem – For meg! Kjente da me gikk langturen på torsdag og har bare blitt vondere etter hvert…! *Småsur*

Anyway, I dag blir det tacomiddag med alle ungene, så eg skal snart svinge meg på kjøkkenet….venter bare på at Ali skal rydde/vaske der…med flere vonde og sprukne fingertupper vil eg ikke styre med det…Er visst noe autoimmunt som herper fingrene mine, har salve…men sååå lite praktisk å gå rundt med innsurra fingre…MEN, eg må skjerpe meg! Nå først en lang og god dusj 🙂

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

8 kommentarer
    1. Når livet herjer med deg så får jeg sår i håndflatene og fingertuppene sprekker opp, da er det godt å smøre fingrene og hendene godt og så putte på bambushansker som jeg har kjøpt på apoteket. Har to versjoner: Vanlige som jeg har på rett etter at jeg har smurt og ett sett hvor jeg har klipt fingrene av hanskene, de er gode når kremen har trukket inn og jeg kan gjøre håndarbeid, med hanskene uten fingre slipper jeg at garnet dras gjennom såret i håndflaten, mindre søl og mindre smerter 🙂

    2. Jeg har visst den omgangssyken jeg også! Har så mye garn nå at jeg sikkert kan strikke i tre år 😳 fort gjort å gå på en smell. Nå skal jeg prøve å ikke kjøpe noe på ett år!!! ( men lov å få da så da ønsker jeg meg garn til jul 🤣🎄)
      Ha en god dag og god bedring til såre fingre

    3. Liktorn, ikke fotvorte? Mulig du får raskere hjelp hos en dyktig fotpleier. Vet hvor vondt det gjør, men også hvor raskt og elegant den ble fjernet.
      Deilig ute med 5-10kalde når det ikke er vind

      1. Vil tror det er en fotvorte. Satt med fotbad i dag og fant frem skalpellen min! Har en sylskarp en fra Fiskars haha Nå er det i det minste mye bedre å gå så den fiksa eg inn til videre 🙂

    4. Det er den beste diagnosen og ha, jeg har den ogsaa, Hilsen Mary Ann,

    5. Ja det er nok mye fristende innen garn og andre hobbyting på nettet 😀 God adventstid videre til deg -)

Siste innlegg