Trygge Tøfler? – BRUK LATEX! – Gratis Strikkeoppskrift

Reklame | Rito Garn&Hobby

Designet av Katerina Mushyn

 

Jaja jaaa, Tøfler er og blir tingen, det er tingen som de aller fleste bruker og trenger. Ikkje minst barn som går
i barnehagen. Veldig fornuftig! Nå begynner det jo å nærme seg 1.søndag i advent, ja du er klar over at det er
nå i november??
Jepp, plutselig ble det veldig nærme, ikkje det? Da er kjappe julegaver det du trenger –
Hvis planen er å strikke de 🙂

 

 

 

Designet av Katerina Mushyn

 

Du trenger et godt ullgarn, kanskje en gjeng med fine farger? Hvem har f.eks sagt at bestefar ikkje kan har rosa tøfler med striper? Ikkje sant! Vel vel, ulltøfler er gode, men det vel også noe av det farligste du kan ha på beina!? Ungene klarer fint (med vilje) å seile over halve stuegulvet på et par gode ulltøfler! Ja det er gøy opp til en viss alder, men såååå!! Oh My! Eg seilte rett ned hele trappa fra 2.etg i hytta eg var på, hadde ullsokker på meg! SMÆKK! Var blå fra hofta til hæl og halebeinet var en saga blott!

Etter det ble det LATEX på mine tøfler og på alle tøflene eg ga bort i gaver! Skal søren ikkje ha noe lårbeinsbrudd på min samvittighet *humrer* Å bruke Latex er enkelt, du bare “maler” det på med en pensel. Lag striper, prikker eller en skikkelig såle. Bare et par prikker under tøflene kan gi deg en skikkelig bråstopp – Effektivt! Kan også brukes under sokker, holder med noen prikker, men husk at akkurat de sokkene får du etter på ikkje opp i skoene 🙂

 

SLIPPERS FOR KIDS
Bildene over
Gratis Strikkeoppskrift

 

Det står “For barn”, men i oppskriften går størrelsen opp til 21,5 cm lang fot? Min fot er ca 22 cm så her er det rom for de fleste vil eg tro, er sikkert en smal sak å få de enda litt lengre 🙂

 

JA oppskriften er på engelsk og NEI den finnes ikkje på norsk!
Du kan velge å bare gi opp før du har prøvd, eller? Stikk innom HER og plukk med deg
mange god oversettelser og ikkje gi opp før du har prøvd!

 

 

 

 


Siden eg nylig fikk ei hel kanne med Latex levert hjem tenkte eg at det er på sin plass å dele! Latex som eg har brukt før ser mer ut som skummet melk, etter en tid blir da sålen litt sånn klein i fargen….Urk! Derfor ble eg noe estatisk når eg så det var SVART Latex! Det bør vel være litt finere? Ikkje vet eg, men eg skal prøve, og det kan du også 🙂 Du skal pensle 3-5 strøk på sålen, la strøkene tørke mellom hver gang.

Det eg fant ut etter hvert er at denne kan også brukes til å lage støpeformer! F.eks til såper og lys, gips også sikkert. Har aldri prøvd det før, men eg SEEEER at det å lage såper kunne vært veldig gøy….men akkurat nå trenger eg i grunnen ikkje flere hobbyer…Får se hvor lenge Corona varer først…sukk

MEN!! Ok, har du lyst på et glass med Svart Latex? Legg igjen en kommentar under dette innlegget så skal eg plukke ut en om et par dager, skal me si på lørdag? Jepp, Lørdag 7.nov.

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Åååå eg bare MÅ vise frem kveldmaten min i går! Det er evigheter siden eg spiste toast! (Spiser ikkje brød lenger…) og egg? Ja det har eg heller ikkje kokt på lenge, men eg fikk det for meg i går kwell at det måtte eg ha! Den egentlig grunnen for denne typiske frokosten på kwellstid var fordi eg måtte smake GresskarMarmeladen eg har laget – Den med chili! Herregud så godt det var ♥ Ja den slo liksom jordbærsyltetøy rett ned i støvlene!! Det må eg si, eg er ganske stolt over alt det eg har fått til på kjøkkenet de 2 siste dagene,
masse snadder kan du se Her Inne

 

Sitter i grunnen her og har mest lyst til å gå å handle!! Vil liksom bare få det gjort og ta helg! Har også noen planter og divers avleggere som burde fått litt tilsyn. Kjøpt jo en sånn “Liten” sekk med plantejord for et par uker siden
og den er fortsatt uåpnet…Har også lyst å lage frokostblandinger og knekkebrød...Iiiikkjeeee sant!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

39 kommentarer
    1. Hadde vært kjekt å prøve😊planen er at mamma, som har møtt han alzheimer😥skal få strikk til jul

    2. Vet du hvor en kan få tak i slik latex? Hadde vært fint å ha på barnebarna sine tøfler 😊

    3. LATEX er veldig vanlig allergen for de med kontakteksem. Gir væskende sår og kløe. Vær sikker på at den du gir dette til tåler det.

      1. Du skal ikke spise den. Ei heller har du den på innsiden av en tøffel, vel AKS? Gro, er det noen sted man kan gå i butikker å kjøpe? Ellers er jo svart en grei fareg under på tøfler. Så deler du ut før jeg får kjøpt i flere farger, hadde det vært digg!

        1. Hvis du f.eks vil ha andre /flere farger følg late linken i innlegget. Du kan får mange farger, men da på små tuber 👍🙂

    4. Strikker masse ullsokker, og JA de kan være veldig glatte… lurt med latex ( haha nå begynte «pelle parafins bøljeband» å spille i hodet mitt, Leon Latex var jo med der!)

    5. Det hadde vert fint å prøve det på tøflene til barn og barnebarn 🌞🤗

    6. Planlegger å strikke tøfler til store og små, så laterx hadde vært topp 🤞. Ønsker heller ingen i familien med lårhalsbrudd.

    7. Det vil jeg gjerne få prøve etter å ha falt i trappa to ganger, med resultat ribbensbrudd. Glatte tova tøfler i malt trapp er dårlig kombinasjon :p

      1. Det var nettopp i ei malt trapp eg også stupte! Eller, eg gikk på rompa og bombet helt ned og ble sittende temmelig forslått på gulvet! Det eneste eg tenkte på i fallet var å beskytte hodet, men det var absolutt rompa som hadde trengt beskyttelse, å hekkan det er vondt å brekke halebeinet!

    8. Går alltid med hjemmestrikka sokker hjemme, har resultert i litt knall og fall. Kanskje jeg skulle ha forsøkt med latex for min egen sikkerhet 😉

    9. Jeg de tøflene må eg prøva meg på. Håpe eg klare det 🤣 Di va så fine atte. Tusen takk for oppskrift 💐

    10. Jatakk til Latex. Er blitt tom for det nå, så hadde vært kjekt med påfyll. Latex er det beste på tøfler!! 😃🧶

    11. Et glass latex hadde vært kjekt 😉
      Syns du kommer med så mange gode tips på bloggen, og på snap.
      Kjente jeg ble litt inspirert da du «mikset» gresskarkjerner her om dagen.
      Gleder meg også til jul på snapen din, der var det mye digg i fjor 😃

    12. Latex er lurt. Falt på samme måte som deg ned ei trapp og det var ikke godt!!

      Ja takk til latex!

    13. Synes det hadde vært stor stas å få prøvd og ha på litt latex under tøflene jeg lager. 🙂

    14. Dette er både viktig og lurt. Stiller meg stille i køen og krysser fingrene ❤

    15. Mamma hadde et stygt fall for noen år siden pga at hun strikkasokker på. Hun slo seg veldig stygt. Hvis jeg vinner skal jeg strikke flere sokkepar til henne så hun føler seg tryggere når hun bruker strikkesokker 🧶🥢🧦

    16. Det hadde Vært kjekt å vunnet 😀
      Ønsker deg uansett en god helg, og tusen takk for den fantastiske blogger din <3

Siste innlegg