Ugler er et elsket dyr…eller fugl..

Designet av Hunter Hammersen

 

Har jo sett gjennom årene at Ugla er et elsket dyr i hobbyverden! Den popper opp på alle grener! I strikke- og hekleverden er den jo over alt, i scrappeverden likeså, også i perleverden kommer den i utallige varianter –
Ja akkurat slik som sauen, eller lammet om du vil. Hva er greie? Eg liker ugla selv eg, har noen på hylla inne på Hobbyrommet, men de er fra SYverden. Hadde en periode for noen år siden hvor eg heklet uhorvelig mange ugler, de var ganske store og alle skulle få!

Siden sååå mange digger ugla fant eg et lite utvalg her nå. Når eg ryddet til Hobbyrommet fant eg et steingammelt hefte fra Dale med den ugla som eg har heklet mange av, og jammen begynte eg å leke med tanken på å hekle en gjeng til….en ny generasjon liksom…Save me!

 

TUFTED
Bildet over
Ca 13 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av Ashley Parker

 

Har i grunnen aldri tenkt på å strikke den i Pelsgarn!?
Men den der, ja det ble jo skikkelig naturtro gitt!

 

OTIS THE OWL

 

 

 

 

 

Designet av Lilla Bjorn Crochet

 

ALLE burde faktisk ha ei dansende ugle på hylla!

 

DANCING OWL
Ca 17 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av Hannah Gerecke

 

Denne falt jo eg for! Den ser passe nygjerrig ut, eller ka?

 

HOOTSIE THE OWL
Ca 22 cm høy

 

 

 

 

 

Designet av Yarn Artists

 

Disse!! Ahaa hekkan eg har hekle mange slike, dvs eg brukte Denne oppskriften fra Drops da, men de er jo kliss like bare “Mine” har litt vinger i tillegg. Hver vår og påske henger eg mine på Trollhasselen. Funker fint til nøkkelring også, det i seg selv er jo en morsom gave 😀

 

OWL KEY CHAINS
Gratis oppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ok *Kjenner etter hvordan eg føler meg* – Eneste eg tror eg kjenner i dag er en litt stiv venstre overarm. Om eg er trøtt vet eg ikkje helt ennå, sto opp for 1 t siden. Ved vaksine 1 sov eg dag 1, dag 2 følte eg meg syk med høy feber og dag 3 var eg skambanken slik man er etter et døgn med feber. Derfor er i grunnen planen å ta handelen
i dag i tilfellet eg ligger strekk ut med feber i morgen. Dessuten var Dib på fisketur
i går kwell og kom hjem med dette:

 

 

 

 

GJETT om han var stolt!! Dette er også et bevis på at eg har rett MoHaaa Han har vært mye ute å fiske i det siste og hver gang sier eg: “Men Dib, det er nok dårlig med fisk nå for det er nettopp blitt fjære….” Jaja en fisketur er jo koselig uansett, men det har blitt lite fisk. I går der i mot kjørte han og Eirik (<—svigersønn♥) ut omtrent samtidig som det begynte å flø, resultatet sier seg jo selv ♥ Eg har ikkje spiste fersk makrell på flere år faktisk!! Så i dag har eg 11 makrell som skal steikes etter alle kunstens regler. Derfor må eg jo på butikk, litt nye poteter og en boks med rømme MÅ i hus, for ikkje å snakke agurk til agurksalat! Lyren til høyre i bildet veide 970 gr og den steikte eg i går kwell og Dib spiste den opp i senga før han sovnet – Var visst en glimrende kveldsmat 😀

Tja, da er det vel egentlig best å bare komme seg på beina å få det gjort! Det tar tiiid med helge/ukehandel! Handler jo for mor mi også, og med utpakking/rydding av varer både hos henne og her hjemme tar det noen timer. Men men det får gå 😀

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer

Siste innlegg