UgleTøfler – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Janis Frank

 

Når været er så tungt som i dag får eg litt sånn høstfornemmelser, ja for det er så dunkelt akkurat som om det straks begynner å mørkne! Og hva gjør man ikkje på høsten?? Jo, om man ikkje akkurat strikke julegaver så produseres det masse tøfler i allefall! Vil jo si at både tøflene over og vottene under er supre smågaver til jul,
en suveren gave til de som har alt, for ingen liker å fryse verken her eller der 🙂

 

CABLE OWL SLIPPERS
Bildet over
Str Dame og mann

 

 

 

 

Designet av Janis Frank

 

Mange liker ugler og du finner ugler på det meste 🙂

 

FINGERLESS GLOVES – With Owls
3 Størrelser

 

 

 

* * * *

 

 

Nå har eg kontroll på middagen, bare til å centre forma inn i ovnen når det er klart. Salaten står i kjøleskapet og eg skal kun pensle et brett med hvitløksbrød og da er det straks middag. Eg henta mor mi for et par timer siden – nå har hun seg en kwil og da benytter eg meg et øyeblikk på pc 🙂 Begynner å føle meg som et godt kjerringemne
i dag hehe Som sagt så gjort så laget eg ei DIGER gryte med lasagne, fylte opp slike metallformer med ferdig lasagne og har satt de i fryseren. Tror faktisk eg skal gjøre det med andre middagsretter også! Er jo slettes ikkje alltid ungene er hjemme og da er det greit å ta ut bare til oss 2 og ikkje bare til Dib når han er kvessen på noe snadder nattmat *ler* Vil jo tro at sånn plukkfisk, lapskaus lignende mat funker fint å fryse ferdig? Tro om sånn skikkelig heimelaga chiligryta bare kan fryses?? Det er skammelig digg! Ja bare til å tine og sette i ovnen, ikkje det? Er det noen “regler” for hva man ikkje mekker ferdig og fryser? Noen som ikkje er godt etter opptining liksom? Har i alle år vært bortskjemt med ferdig gryte på ovnen stort sette hver dag så har fryst lite middag 🙂

Planen er også å bruke ei av skuffene i de nye fryserene til bakverk! Herregud det er det mange år siden eg har gjort!! Men, eg har ikkje orket involvert meg i det gamle fryseskapet for der var det kaos + en del gjenfrysinger!! Det er en drømmmm med disse 2 kombiskapene og som sagt; når det gamle fryskapet er tomt blir det en liten fryseboks på vaskerommet. Før pleide eg å bake f.eks sjokoladekake og sitronkake i langpanner, skar de i passe stykker og la i fryseren. Bare å forsyne seg når man hadde lyst på litt kvess 🙂 Det eg HAR begynt med igjen er
å fryse brød!! Nå er det jaggu meg SLUTT på å kaste! F.eks i går; Kjøpte 3 brød, porsjonerte i poser
(delte brødene i 3) og la i fryseren, lett oversiktelig 🙂 Det var nesten umulig å stappe et brød i den gamle
fryseren og det resulterte i at eg kastet alt for mye brød hver eneste uke…IKKJE BRA!

Men ok, nå skal eg på kjøkkenet å fikse hvitløksbrød 🙂

 

 

KOS DEG OG NYT
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Stolt Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Tror jeg må kjøpe meg fryseskap. Det som blir lagt i den store fryseren kommer sjelden opp igjen…
      De ugletøflene skal jeg strikke meg. Burde være perfekte på hytta. Og Gamle Gubben Grå elsker ugler.
      Du kan fryse det meste av gryter og lapskaus liknende mat. Går kjempegrei med chiligryte.

      1. Ja det må eg si, eg er veldig fornøyd med frysedelene i disse kombiskapene!! Store, dype og høye skuffer, rommer utrolig mye! Det er kjekt å lage systemer for det er så oversiktelig 🙂 Tror kanskje eg må bake litt i morgen, ja for å kunne putte litt i fryseren 🙂

Siste innlegg