Ukontrollert Galskap og en FanaJakke!


Veeeldig usikker på om dette stemmer med det eg så for meg, men eg fortsetter uansett og ender vel opp med en diger blomstereng i de enkleste sting 🙂 Ikkje hadde eg boka med ørten sting som eg trodde heller så da blir det til at eg bruker det enkleste av det enkle *ler* Det som er bra med det er jo at det blir noe alle kan få til for dette er enkelt! Blir du litt misfornøyd pimper du det bare opp med ein neve perler haha Kan jo bare skylde på at kreativiteten fikk et akutt behov for å eksplodere hehe

 


Det begynte i grunnen bra, men når eg innså at eg ikkje kunne få til noe system som så greit ut
bare ga eg opp og nåla fortsatte på egen hånd hihi

 

Mulig noen vil mene at eg har ødelagt en flott FanaJakka….jaja…kan jo være da…

 


Siden det egentlig ble litt kaos tror eg at eg skal la være å fortsette rundt hele borden og bare ha litt foran….kanskje litt bak på ryggen og gjerne bitte litt på hetta…GUDENE skal vite hvor dette vil ende, men vettu?? Det er faktisk veldig gøy å potensielt ØDELEGGE en FanaJakka eg mer eller mindre har holdt på med i 2 år *skrattler av min egen håpløshet*

Må si at eg nå beundrer Plystre mer og mer for hennes nydelige broderikreasjoner og eg føyer meg absolutt ikkje inn i den rekka 🙂 Uansett! Eg tror dette likevel kommer til å bli ei Gla`jakka og det liker eg jo.  Det er gøy med farger og enda mer festlig med perler! Kanskje eg slenger på en paljett eller flere sånn avsluttningsvis
bare for å toppe det hele liksom *fniser uten hemninger*.

Anyway, det er gøy så lenge det varer, verre blir det når glidelåsen skal sys i – OMG det ser eg ikkje frem til selv om eg liker å sy med bittesmå og kontrollerte sting, men det får da være måte på…Siden glidelåsen må deles i 2 og hver del må sys fast på hver side så blir det 4 lengder i mitt hodet? Glidelåsen er 70 cm, delt på 2 og på hver siden, ja det blir jo 70 cm X 4 = 280 cm med små, bittesmå sting…*Tålmodigheten lenge vare*

 


Midt i perlebroderinga i dag fikk eg et akutt behov for å gjøre noe annet! Kun i ført Onepiece pysj (uten BH under) inntok en terrassen med arbeidshansker i STORMEN! *Flatterende* Nå har eg sittet lenge å sett på at Melomplantene våre lider sin nød! De trenger MYE vann og de små såpottene begynte å bli ganske så trange! Fant noe store plastpotter og fikk de plantet om og ute var det som sagt STORM i kasta! Var godt å få det gjort si! Syns allerede eg kan se at de smiler og nå har de all grunn til å servere meg noe små søte akurkmeloner 🙂 *Gleder meg*

 


Denne (som eg ikkje aner hva heter?) reddet eg inn da den trillet bort over terrassen i full 4sprang! Den består nå av 3 store “baller” i blomst med masse knupper som er på vei! Virkelig søt og nydelig ♥ Har aldri hatt denne typen før, men den ser nå ut til å trives så det blir reprise til neste år.

Reddikene har virkelig vokst de siste dagen så i morgen blir det innhøsting og utsetting av nye frø. Herlighetene skal eg putte opp i en forfriskende salat med en stor Isberger fra vårt lokale gartneri! De eg selv har plantet kan kanskje havne i salatbolle til Jul…?…Hvorfor er de sååå trege i vekst?? Er det for kaldt eller hva? Tell me!! Vårløken har eg forresten ikkje sett snurten til! Merkelig!

Vurderer å bare plante ut en gjeng med Hviløksbåter i steden for!

 

Merkelig at eg i grunnen har fått gjort sååå my ei dag!?!?! Vettu?? Ali vekket meg kl 11.40 i formiddag!! SAY WHAT liksom!! SÅ ja, eg har vel fått ladet meg skikkelig for eg har både svingt vaskefilla, sopekosten og eg har vasket masse klær + eg har bretta og lagt på plass ei røys i tillegg 🙂 Søren ikkje verst altså og eg kjenner meg ganske så fornøyd og føler vel nå at husmorpoengene stiger så pass mye at resten av kwellen bare blir digge di digg 🙂

Dessuten GLEDER eg meg til i morgen og eg HÅÅÅPER på sol og opphold! Det skal være FlyShow på Sola Flyplass og eg har en stor fasinasjon for fly og det som hører med! HELDIGVIS bor me her me bor for me har nemligen panoramautsikt til både innflyving og landing så ja, i morgen blir det fart og spenning! Har vært en del flott å sett allerede for mange har ankommet i dag. Elsker, eller, det er mer skrekkblandet fryd når jagerflyene kommer hylende inn rett over hustakene her! Det er MAGISK, men veldig skummelt!

Så ja, da skal eg bare fortsette å nyte ME-TIME! Ungene er på jobb/trening
og Ali tok seg en kwil etter at han hadde laget deilig middag 🙂

 

 

 

 

KOS DEG MASSE
OG LAG DEG EN GOD KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Giret og Fornøyd Vibbedille 🙂
100 % Røykfri i 6 mnd i dag! *Stolt*

6 kommentarer
    1. Hei.
      Den blomsten din som du spurte om er en Perlagonia eller granium kan du også kalle den.
      Gud så flink du har vert i dag. Jeg har ikke gjort noe det har vert for varmt her i dag. Her har vi hatt + 21 grader i dag og det er ennå over 20 grader her. Men jeg får ta det igjen en annen dag når det ikke er så varmt.
      Men jeg har fått strikket på mitt babyteppe og er snart ferdig med mønstret og så er det å fore det og strikke kanter i perlestrikk. Jakka de er tøff. Den passer til din stil den hadde ikke passet til alle.
      Ha en god kveld.

    2. Jeg tror jeg også er gal. Handlet garn på salg på nettet for nærmere 2500 kr. Djeeezez..
      Men til mitt forsvar har jeg vært flink og gjort ferdig alle uferdige plagg, samt strikket enda mer, så det begynte å bli litt utplukket i garnlageret mitt.

    3. Fana jakka blir bare helt mega fin 🙂 skikkelig glad jakke jo. Du har jo vært skikkelig efektivt i dag, men må skryte litt av meg selv og 😉
      For jeg har endelig gidda tatt klesskapet, og du hildrandedu kan en si. Ble neimen ikke stort igjen 😂😂 tror jeg skal montere lys i skapet jeg Ass, så kanskje de slutter krympe 😂 Vaska 2 maskiner med klær, som sola ( ENDELIG SOL ) tørket fort, åsså har jeg trøstet blomstre mine, som er søkkbløte ( har drenering) og noen er slått flate 😭 så nå må det bli sol så de får vokst litt 🙂
      Nå er det kaffe og skal strikke ferdig et foldeskjørt til treåringen her ❤
      Ønsker deg en fin håndarbeid kveld, og god helg fra hedmarken 🙂

      1. Off ja KLESKAP ja! Han masse klær som ligger i en haug som burde vært ryddet, sorter og vasket!! Må skjerpe meg der gitt! Herlig med dager hvor me får gjort litt 🙂 Kos deg masse du også 🙂

    4. Som ekte Fana-stril må jeg si at den Fanajakken bare ser helt smashing ut. Har forresten sett et sted, husker ikke hvor, at man kan få tak i glidelås som man kan strikke/hekle på, istedet for å sy. Vet ikke om du har prøvd det?
      Ha en blomstrende fin helg😊

      1. Takk skal du ha 🙂 Når en Fana-Stril sier det så kan eg slappe av og trenger ikkje bekymre meg for at eg har ødelagt Fana hehe En sånn glidelås skulle eg gjerne hatt ja! Har aldri prøvd det og har heller aldri sydd i en glidelås 🙂 Krysser fingrene for at eg ikkje ødelegger noe når eg skal i gang 🙂 Kos deg du også 🙂

Siste innlegg