Ulempen med å gå mye tur??

 

For å si det sånn…eg var egentlig ikkje i humør til å gå tur, men humøret var av den typen at det kunne ha godt av en tur! Ikke trengte det være noe lang tur heller, bare ut å lufte hodet litt!! Hva er vel så bedre å gå dit hvor det sannsynligvis blåser mest! Ute ved havet, ja og det er heller ikkje langt her hvor me bor 🙂 Kjørte bare over Hafrsfjordbrua og parkerte ved Kiwi, gikk så nordover til eg ikke gadd mer, snudde og gikk tilbake. Siden det var 11 gr valgte eg å bare ta på en ullsinglet under en 2 lags skalljakke….Vel, for å si det sånn: Tror eg skal beholde langermet tynn ull på eg, ja i allefall til det bikker 20 gr! Nja, det var litt kaldt kan du si!

 

 

 

 

Hafrsfjord brua 🙂 Under denne har eg fikset mye, sporadisk gjennom det meste av livet faktisk! Kan være heldig å få mye fisk her, men eg er ikke så glad i å kaste, snurre inn hele tiden…..(Mye tare her og det er grunt) Liker meg best med pilk eg 🙂 

 

 

 

 

Her ser du turstien utover, om du ønsker kan du følge den heeeelt til Tungenes Fyr 🙂 

 

 

 

Eg burde jo kanskje sjekket ut de helleristningene…men men, neste gang!

 

 

 

 

Det er ganske rart, men aldri har eg fått med meg at man kan se rett over til Viste Hotell fra denne turstien! Vel å merke så har eg zommet inn, men dog….Var ingen problem å se det!

 

 

 

Brutt Lenke – Minnesmerke på Smiodden.

 

 

 

 

Mulig det ikke var helt trygt å gå helt ned hit, kom noen dønninger som dunket helt inntil skoene mine 🙂 Såååå deilig!

 

 

 

 

Men altså…Ulemper med å gå tur?? Kan du tenke på noen? Hva kan det være tro….Er ikke det bare sunt og bra? Godt for kropp og sjel, ikke sant? Nå snakker eg ikke bare om rusleturer rundt i nabolaget, men T U R E R som du går flere ganger i uka, gjerne flere mil – Uansett vær! Du går i storm, regn, snø, hagel, steikende sol og stadig mye vind…Det er ganske deilig når det står på, men likevel går det utover noe?? RYNKER!! Værbitt ansikt!! Eg ser det selv...eg har fått en del mer rynker de siste 15 mnd hvor eg har gått flere turer i uka uansett vær! Mulig det bare er alderen, men altså…Ok, eg har i grunn aldri brydd meg noe om å bli eldre, eg er bare glad eg er i så pass god form som eg er så får rynker være rynker, men har lagt merke til det på nyere bilder sammenlignet med for 1 år siden…Beste rådet er gode kremet og ikke minst SOLFAKTOR!
Men, man slipper ikke unna Uanset *flirer*

 

 

 

Som sagt, ikke den lengste turen, men jammen gjorde det godt! Fikk et forblåst hodet, passet fint med headset i dag så slapp eg vind i ørene, i stedet hørte eg på inspirerende musikk!

 

 

 

Designet av Jocelyn Elizabeth

 

Ramlet over disse herlige hønene for litt siden og det passer jo veldig fint….
For har du ei høne å plukke med noe, anyone!!! Ja så finn heklenåla og lag deg ei eller flere av DISSE SØTE 🙂

 

Nå skal eg surre her på Hobbyrommet til ungene kommer hjem på middag 🙂 

 

 

 

NYT DAGEN

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg